Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 18
Towards the Audiovisual Ethnomusicology: The Contribution from the Research of Serbian Epics
(Blagoevgrad : University Publishing House "Neofit Rilski", 2016)
This paper has three main goals: to promote audiovisual ethnomusicology as a way of opening up new possibilities for music research, to contribute to the audiovisual ethnography of the Balkan epics, and to induce the ...
The Works Commisioned by Belgrade Music Festival (BEMUS) 2002–2013: Contemporary Music Creation in a Transitional Society
(Belgrade : Department of Musicology, Faculty of Music, 2016)
Abstract: In this paper we discuss the role of BEMUS festival in commissioning new musical pieces from Serbian composers in the period between 2002 and 2013. We aim to highlight the high and the low points of the practice ...
Соната за виолу и клавир оп. 147 Дмитрија Шостаковича / Sonata for Viola and Piano Op. 147 by Dmitry Shostakovich
(Београд : Факултет музичке уметности, 2016)
Соната за виолу и клавир оп. 147 Дмитрија Шостаковича представља
специфичан ауторов осврт на сопствено стваралаштво. Дело садржи велики број
аутоцитата узетих из дела која припадају различитим периодима композиторовог
стварања. ...
Византијска псалмодија у Време Владара Немање – монаха Симеона и химне у част његовом светитељском лику / Byzantine Psalmody in the Time of the Ruler Nemanja/Monk Simeon and Hymns Celebrating his Sainthood
(Беране : Епископија Будимљанско-никшићка , Манастир Ђурђеви СтуповиЦетиње : Митрополија црногорско-приморска, Цетињски манастирБеоград : Институт за историју уметности, Филозофски факултет : Институт за српски језик САНУ, 2016)
У раду су представљене главне тенденције у развоју литургичких образаца и црквенопојачке уметности у периоду с краја XI и почетка XII века. Указано је на промене које су се јавиле
на плану неумске нотације, стилских ...
Rhythmanalysis of the Policescape: The Promise of an Ecological Turn in the Practice of Soundscape Studies / Analiza ritma policijske krajine: obljuba ekološkega preobrata v praksi študija zvočnih krajin
(Ljubljana : Oddelek za muzikologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, 2016)
Employing Henri Lefebvre’s concept of rhythmanalysis I argue for an ecological turn in practicing soundscape studies, which would entail putting the subject – the listener, or “rhythmanalysist” – in the centre of research. ...
Beyond the Crisis of the Avant-garde in Music: The Potentials of Wolfgang Welsch's Concept of Transculturality in Musicological Studies
(Newcastle upon Tyne : Cambridge Scholars Publishing, 2016)
Point of departure in this paper is the notion of the avant-garde in music as viewed by Serbian musicologist Mirjana Veselinović Hofman, with focus on her concept of local avant-garde, compared to the concept of transculturality ...
Време вреееме врееееееме: Сагледавање проблема времена у музици на примеру поетике Властимира Трајковића и естетике Томаса Клифтона / Time tiiime tiiiiiime: Consideration of the Problem of Musical Time in the Example of Vlastimir Trajković's Poetics and the Thomas Clifton's Aesthetics
(Нови Сад : Матица српска, 2016)
У овом раду упоредо се сагледавају приступи феномену музичког времена у поетици Властимира Трајковића и феноменолошкој естетици музике Томаса Клифтона. Разматрана је композиција Арион за гудачки оркестар и гитару, у којој ...
Песма за ‘Нову' Европу: бивше југословенске републике на Песми Евровизије / Song for ‘New’ Europe: Former Yugoslavian Republics on Eurovision Song Contest
(Београд : Катедра за музикологију, Факултет музичке уметности, 2016)
Последњу деценију XX века обележиле су бројне промене у централној и
источној Европи, које су означиле коначан колапс социјалистичких режима и распад
федеративних савеза република, као и почетак политичког и културног ...
Опера Симонида Станојла Рајичића као синтеза ауторових композиционих стремљења / Opera Simonida by Stanojlo Rajičić as a Synthesis of Composer's Creative Strivings
(Београд : Катедра за музикологију, Факултет музичке уметности, 2016)
Опера Симонида Станојла Рајичића у овом раду се сагледава као синтеза композиционих стремљења која је њен аутор испољио у оквиру свог стваралачког пута, али и као синтеза различитих искустава која су досегнута на пољу ...
Транскултурални карактер европске музичке авангарде / Тranscultural Character of Eureopan Musical Avant-garde
(Београд : Катедра за музикологију, Факултет музичке уметности, 2016)
Предмет овог рада јесте разматрање феномена музичке авангарде у контексту концепта транскултуралности Волфганга Велша. Специфичности карактера европске музичке авангарде сагледане су на основу теоријских написа Мирјане ...