Фестивал Музика у Србији као „перманентна друштвена обавеза музичких радника”
The Music in Serbia Festival as a “Permanent Social Obligation of Music Workers”
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Фестивал Музика у Србији (МУС) одржавао се у Београду и другим градовима Србије, у периоду од 1976. до 1991. године. Представљајући савремено стваралаштво композитора из тадашње Социјалистичке Републике Србије и њених покрајина (САП Косово и САП Војводина), али и композиције српских аутора старијих генерација, МУС је егзистирао као јединствено место валоризације и ревалоризације домаће уметничке музике. Кроз анализу програмско-организационих стратегија, финансијских аспеката, репертоарске политике и видова дисеминације и промоције МУС-а, у раду се указује на уметничке домете, али и на друштвено-политичке импликације овог фестивала.
The Music in Serbia festival (Muzika u Srbiji – MUS) was held in Belgrade and other Serbian cities from 1976 to 1991. Presenting contemporary creativity of composers from the former Socialist Republic of Serbia and its two provinces (Socialist Autonomous Province of Kosovo and Socialist Autonomous Province of Vojvodina), as well as works by Serbian authors of older generations, MUS existed as a unique place of valorization and revalorization of domestic art music. Through the analysis of program and organizational strategies, financial aspects, repertoire policy, and forms of dissemination and promotion, this article points not only to the artistic scope but also to the socio-political implications of the Music in Serbia festival.
Keywords:
Музика у Србији (МУС) / музички фестивал / савремена уметничка музика / музика Социјалистичке Републике Србије / култура социјализма / Music in Serbia (Muzika u Srbiji – MUS) / music festival / contemporary art music / music of the Socialist Republic of Serbia / culture of socialismSource:
Музикологија-Musicology, 2023, 35, 105-126Publisher:
- Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
Funding / projects:
- APPMES - Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a Difference in Contemporary Society (RS-ScienceFundRS-Ideje-7750287)
DOI: 10.2298/MUZ2335105M
Cobiss ID: 133978633
ISSN: 1450-9814 (print); 2406-0976 (online)
[ Google Scholar ]URI
https://muzikologija-musicology.com/index.php/MM/article/view/103https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16268
Collections
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - JOUR AU - Маринковић, Милош PY - 2023 UR - https://muzikologija-musicology.com/index.php/MM/article/view/103 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16268 AB - Фестивал Музика у Србији (МУС) одржавао се у Београду и другим градовима Србије, у периоду од 1976. до 1991. године. Представљајући савремено стваралаштво композитора из тадашње Социјалистичке Републике Србије и њених покрајина (САП Косово и САП Војводина), али и композиције српских аутора старијих генерација, МУС је егзистирао као јединствено место валоризације и ревалоризације домаће уметничке музике. Кроз анализу програмско-организационих стратегија, финансијских аспеката, репертоарске политике и видова дисеминације и промоције МУС-а, у раду се указује на уметничке домете, али и на друштвено-политичке импликације овог фестивала. AB - The Music in Serbia festival (Muzika u Srbiji – MUS) was held in Belgrade and other Serbian cities from 1976 to 1991. Presenting contemporary creativity of composers from the former Socialist Republic of Serbia and its two provinces (Socialist Autonomous Province of Kosovo and Socialist Autonomous Province of Vojvodina), as well as works by Serbian authors of older generations, MUS existed as a unique place of valorization and revalorization of domestic art music. Through the analysis of program and organizational strategies, financial aspects, repertoire policy, and forms of dissemination and promotion, this article points not only to the artistic scope but also to the socio-political implications of the Music in Serbia festival. PB - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts T2 - Музикологија-Musicology T1 - Фестивал Музика у Србији као „перманентна друштвена обавеза музичких радника” T1 - The Music in Serbia Festival as a “Permanent Social Obligation of Music Workers” SP - 105 EP - 126 IS - 35 DO - 10.2298/MUZ2335105M UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16268 ER -
@article{ author = "Маринковић, Милош", year = "2023", abstract = "Фестивал Музика у Србији (МУС) одржавао се у Београду и другим градовима Србије, у периоду од 1976. до 1991. године. Представљајући савремено стваралаштво композитора из тадашње Социјалистичке Републике Србије и њених покрајина (САП Косово и САП Војводина), али и композиције српских аутора старијих генерација, МУС је егзистирао као јединствено место валоризације и ревалоризације домаће уметничке музике. Кроз анализу програмско-организационих стратегија, финансијских аспеката, репертоарске политике и видова дисеминације и промоције МУС-а, у раду се указује на уметничке домете, али и на друштвено-политичке импликације овог фестивала., The Music in Serbia festival (Muzika u Srbiji – MUS) was held in Belgrade and other Serbian cities from 1976 to 1991. Presenting contemporary creativity of composers from the former Socialist Republic of Serbia and its two provinces (Socialist Autonomous Province of Kosovo and Socialist Autonomous Province of Vojvodina), as well as works by Serbian authors of older generations, MUS existed as a unique place of valorization and revalorization of domestic art music. Through the analysis of program and organizational strategies, financial aspects, repertoire policy, and forms of dissemination and promotion, this article points not only to the artistic scope but also to the socio-political implications of the Music in Serbia festival.", publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts", journal = "Музикологија-Musicology", title = "Фестивал Музика у Србији као „перманентна друштвена обавеза музичких радника”, The Music in Serbia Festival as a “Permanent Social Obligation of Music Workers”", pages = "105-126", number = "35", doi = "10.2298/MUZ2335105M", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16268" }
Маринковић, М.. (2023). Фестивал Музика у Србији као „перманентна друштвена обавеза музичких радника”. in Музикологија-Musicology Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(35), 105-126. https://doi.org/10.2298/MUZ2335105M https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16268
Маринковић М. Фестивал Музика у Србији као „перманентна друштвена обавеза музичких радника”. in Музикологија-Musicology. 2023;(35):105-126. doi:10.2298/MUZ2335105M https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16268 .
Маринковић, Милош, "Фестивал Музика у Србији као „перманентна друштвена обавеза музичких радника”" in Музикологија-Musicology, no. 35 (2023):105-126, https://doi.org/10.2298/MUZ2335105M ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16268 .
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Toward the Typology of Traditional Instrumental Music of Serbia
Lajić Mihajlović, Danka (Praha : Etnologický ústav Akademie věd České republiky, v.v.i., 2017) -
Српска музичка периодика XIX и прве половине XX века: главна обележја, преглед и стање библиографских истраживања
Васић, Александар (Београд : Универзитет у Београду, Филолошки факултет, 2014) -
Библиографска истраживања српске музичке периодике XIX и XX: стање и перспективе
Васић, Александар (Београд : Универзитет у Београду, Филолошки факултет, 2013)