Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-7 od 7
Stevan Stojanović Mokranjac and Producing the Image of Serbian Folk-Song: Garlands from »Old Serbia« as a Form of Musical Travelogue / Stevan Stojanović Mokranjac in ustvarjanje podobe srbske ljudske pesmi: Rukoveti (venčki) iz »Stare Srbije« v obliki glasbenega poročila
(Ljubljana : Oddelek za muzikologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, 2012)
By positioning Mokranjac’s garlands from Kosovo and Macedonia into the context of travelogues
from ‘Old Serbia’, I will argue that their political significance lay in purported adherence to folklore
material. Analyzing ...
Из преписке Корнелија Станковића – истраживачки извештај о грађи из Архива Србије / The Correspondence of Kornelije Stanković – Research Review of the Letters from the Serbian Archive
(Нови Сад : Матица српска, Одељење за сценске уметности и музику, 2012)
У раду је представљена група писама из преписке Корнелија Станковића која се налазе у Архиву Србије у Београду. У периоду између 1853. и 1865. године, Станковић је одржавао приватне и професионалне контакте са пријатељима, ...
Мелогеографска истраживања у Србији
(Kyiv : Ukrainian National Tchaikovsky Academy of Music : The Problematic Scientific Research Laboratory of Music Ethnology, 2012)
Кастор и Полукс Ж. Ф. Рамоа у светлу разлика између две верзије опере (1737, 1754) / Castor et Pollux by Jean-Philippe Rameau in the light of diferences between the two versions of the opera (1737, 1754)
(Београд : Факултет музичке уметности, 2012)
У раду сам настојала да укажем на разлоге због којих је Жан-Филип Рамо ревидирао оперу Кастор и Полукс (1737) седамнаест година након што ју је компоновао, у контексту актуелних друштвених и политичких околности у Француској. ...
Осмогласје знаменог појања / Eight Modes of Znamenny Chant
(Београд : Факултет музичке уметности, 2012)
У раду сам настојала да објасним процес настанка знаменог напева који је чинио основу црквеног појања у кијевској Русији од XI до XVII. Основу знаменог појања чине псалмодичне погласице (напеви) чија је мелодија подређена ...
Tumačenje umetničkih praksi u diskursu Antonija Gramšija. Ka konstruisanju gramšijevske analize muzike u modernim i postmodernim društvima / The Interpretation of Artistic Practices in Gramsci’s Discourse: Towards the Gramscian Analysis of Music of Modern and Postmodern Times
(Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2012)
Antonio Gramši posvetio je znatnu pažnju razmatranju kulturnih praksi i njihove funkcije u društveno-istorijskim procesima u svojim teorijskim spisima. Važan segment njegovog istraživanja predstavljala je i analiza umetnosti ...
Музичко путовање Дунавом у првој половини XVIII века / A Musical Voyage down the Danube in the First Half of the Eighteenth Century – from Petrovaradin to Sremski Karlovci –
(Београд : Балканолошки институт САНУ, 2012)
Централна пажња посвећена је музичком животу Петроварадина и Сремских Карловаца у првим деценијама XVIII века, када су ови градови припадали територији хабзбуршке Краљевине Србије, са Београдом као престоницом. Корените ...