Песме српских песника у мелографским записима познатих и мање познатих хрватских мелографа (2)
Songs authorized by serbian poets in the melographic notations of well-known and lesser-known croatian melographers (2)
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
У огледу с наведеним насловом аутор је, прегледајући хрватска издања разних мелографских збирки познатих и мање познатих хрватских мелографа, идентификовао у њима популарне песме српских песника из периода романтизма (1850–1880), које су третиране у хрватској мелографији као хрватске народне песме. Затим је спровео тачну ауторизацију сваке песме српских песника наводећи изворе у којима су оне објављене и тако је указао на њихово право порекло и аутентичан текст. У огледу је наведено и неколико полемичких фрагмената из прошлости у којима се наводи фалсификовање, прекрајање и прећуткивање текстова и напева песама српских песника. У раду је аутор изнео као опште запажање да хрватски мелографи и етномузиколози не посвећују нимало пажње писаним фолклорним текстовима, не указују никад на националност певача и певачица на терену, чиме заташкавају порекло фолклорних текстова.
Based on the voluminous Croatian melographic literature, both published and
in manuscript form, the author of this essay traces in a number of instalments
the popular songs authorized by Serbian poets, which used to be sung across
minor Croatia, Slavonia, Dalmatia and Lika according to transcribed melodies
of Croatian melographers. Th is essay contains poetry set to music of twentytwo
(22) Serbian poets from the age of romanticism, ten (10) of which have
never been mentioned in the earlier works of the same author; then, seven (7)
poets whose names have been cited before, but we now included some other
popular songs of theirs, and fi ve (5) poets whose songs have already been
analyzed, which now contain additional melographic notations. Every song
is followed by names of Croatian melographers with basic data regarding the
publication of their collections, such as the title, place and year of publication
as well as the number of the song in question. In the examples of notat...ion we
selected and appended eight most signifi cant melographic notations that are
not to be found anywhere else. Th e author presented extracts from several
polemical pieces which gave a critical treatment of the appropriation of
Serbian songs and falsifi cation in the form of corrupted and modifi ed lyrics
of the Serbian poets, whose songs were considered to be Croatian traditional
folk songs.
Ključne reči:
популарни српски песници / хрватски мелографи / хрватски мелографски извори / период романтизма / идентификација и ауторизацијаIzvor:
Зборник о Србима у Хрватској, 2019, 12, 135-178Izdavač:
- Београд : Српска академија наука и уметности
Napomena:
- Зборник о Србима у Хрватској = Recueil des Travaux sur les Serbes en Croatie.
TY - JOUR AU - Перић, Ђорђе PY - 2019 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/10089 AB - У огледу с наведеним насловом аутор је, прегледајући хрватска издања разних мелографских збирки познатих и мање познатих хрватских мелографа, идентификовао у њима популарне песме српских песника из периода романтизма (1850–1880), које су третиране у хрватској мелографији као хрватске народне песме. Затим је спровео тачну ауторизацију сваке песме српских песника наводећи изворе у којима су оне објављене и тако је указао на њихово право порекло и аутентичан текст. У огледу је наведено и неколико полемичких фрагмената из прошлости у којима се наводи фалсификовање, прекрајање и прећуткивање текстова и напева песама српских песника. У раду је аутор изнео као опште запажање да хрватски мелографи и етномузиколози не посвећују нимало пажње писаним фолклорним текстовима, не указују никад на националност певача и певачица на терену, чиме заташкавају порекло фолклорних текстова. AB - Based on the voluminous Croatian melographic literature, both published and in manuscript form, the author of this essay traces in a number of instalments the popular songs authorized by Serbian poets, which used to be sung across minor Croatia, Slavonia, Dalmatia and Lika according to transcribed melodies of Croatian melographers. Th is essay contains poetry set to music of twentytwo (22) Serbian poets from the age of romanticism, ten (10) of which have never been mentioned in the earlier works of the same author; then, seven (7) poets whose names have been cited before, but we now included some other popular songs of theirs, and fi ve (5) poets whose songs have already been analyzed, which now contain additional melographic notations. Every song is followed by names of Croatian melographers with basic data regarding the publication of their collections, such as the title, place and year of publication as well as the number of the song in question. In the examples of notation we selected and appended eight most signifi cant melographic notations that are not to be found anywhere else. Th e author presented extracts from several polemical pieces which gave a critical treatment of the appropriation of Serbian songs and falsifi cation in the form of corrupted and modifi ed lyrics of the Serbian poets, whose songs were considered to be Croatian traditional folk songs. PB - Београд : Српска академија наука и уметности T2 - Зборник о Србима у Хрватској T1 - Песме српских песника у мелографским записима познатих и мање познатих хрватских мелографа (2) T1 - Songs authorized by serbian poets in the melographic notations of well-known and lesser-known croatian melographers (2) SP - 135 EP - 178 IS - 12 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10089 ER -
@article{ author = "Перић, Ђорђе", year = "2019", abstract = "У огледу с наведеним насловом аутор је, прегледајући хрватска издања разних мелографских збирки познатих и мање познатих хрватских мелографа, идентификовао у њима популарне песме српских песника из периода романтизма (1850–1880), које су третиране у хрватској мелографији као хрватске народне песме. Затим је спровео тачну ауторизацију сваке песме српских песника наводећи изворе у којима су оне објављене и тако је указао на њихово право порекло и аутентичан текст. У огледу је наведено и неколико полемичких фрагмената из прошлости у којима се наводи фалсификовање, прекрајање и прећуткивање текстова и напева песама српских песника. У раду је аутор изнео као опште запажање да хрватски мелографи и етномузиколози не посвећују нимало пажње писаним фолклорним текстовима, не указују никад на националност певача и певачица на терену, чиме заташкавају порекло фолклорних текстова., Based on the voluminous Croatian melographic literature, both published and in manuscript form, the author of this essay traces in a number of instalments the popular songs authorized by Serbian poets, which used to be sung across minor Croatia, Slavonia, Dalmatia and Lika according to transcribed melodies of Croatian melographers. Th is essay contains poetry set to music of twentytwo (22) Serbian poets from the age of romanticism, ten (10) of which have never been mentioned in the earlier works of the same author; then, seven (7) poets whose names have been cited before, but we now included some other popular songs of theirs, and fi ve (5) poets whose songs have already been analyzed, which now contain additional melographic notations. Every song is followed by names of Croatian melographers with basic data regarding the publication of their collections, such as the title, place and year of publication as well as the number of the song in question. In the examples of notation we selected and appended eight most signifi cant melographic notations that are not to be found anywhere else. Th e author presented extracts from several polemical pieces which gave a critical treatment of the appropriation of Serbian songs and falsifi cation in the form of corrupted and modifi ed lyrics of the Serbian poets, whose songs were considered to be Croatian traditional folk songs.", publisher = "Београд : Српска академија наука и уметности", journal = "Зборник о Србима у Хрватској", title = "Песме српских песника у мелографским записима познатих и мање познатих хрватских мелографа (2), Songs authorized by serbian poets in the melographic notations of well-known and lesser-known croatian melographers (2)", pages = "135-178", number = "12", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10089" }
Перић, Ђ.. (2019). Песме српских песника у мелографским записима познатих и мање познатих хрватских мелографа (2). in Зборник о Србима у Хрватској Београд : Српска академија наука и уметности.(12), 135-178. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10089
Перић Ђ. Песме српских песника у мелографским записима познатих и мање познатих хрватских мелографа (2). in Зборник о Србима у Хрватској. 2019;(12):135-178. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10089 .
Перић, Ђорђе, "Песме српских песника у мелографским записима познатих и мање познатих хрватских мелографа (2)" in Зборник о Србима у Хрватској, no. 12 (2019):135-178, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10089 .