Приказ основних података о документу

Songs authorized by serbian poets in the melographic notations of well-known and lesser-known croatian melographers (2)

dc.creatorПерић, Ђорђе
dc.date.accessioned2020-12-25T19:12:37Z
dc.date.available2021-12-31
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn0353-5967
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/10089
dc.description.abstractУ огледу с наведеним насловом аутор је, прегледајући хрватска издања разних мелографских збирки познатих и мање познатих хрватских мелографа, идентификовао у њима популарне песме српских песника из периода романтизма (1850–1880), које су третиране у хрватској мелографији као хрватске народне песме. Затим је спровео тачну ауторизацију сваке песме српских песника наводећи изворе у којима су оне објављене и тако је указао на њихово право порекло и аутентичан текст. У огледу је наведено и неколико полемичких фрагмената из прошлости у којима се наводи фалсификовање, прекрајање и прећуткивање текстова и напева песама српских песника. У раду је аутор изнео као опште запажање да хрватски мелографи и етномузиколози не посвећују нимало пажње писаним фолклорним текстовима, не указују никад на националност певача и певачица на терену, чиме заташкавају порекло фолклорних текстова.sr
dc.description.abstractBased on the voluminous Croatian melographic literature, both published and in manuscript form, the author of this essay traces in a number of instalments the popular songs authorized by Serbian poets, which used to be sung across minor Croatia, Slavonia, Dalmatia and Lika according to transcribed melodies of Croatian melographers. Th is essay contains poetry set to music of twentytwo (22) Serbian poets from the age of romanticism, ten (10) of which have never been mentioned in the earlier works of the same author; then, seven (7) poets whose names have been cited before, but we now included some other popular songs of theirs, and fi ve (5) poets whose songs have already been analyzed, which now contain additional melographic notations. Every song is followed by names of Croatian melographers with basic data regarding the publication of their collections, such as the title, place and year of publication as well as the number of the song in question. In the examples of notation we selected and appended eight most signifi cant melographic notations that are not to be found anywhere else. Th e author presented extracts from several polemical pieces which gave a critical treatment of the appropriation of Serbian songs and falsifi cation in the form of corrupted and modifi ed lyrics of the Serbian poets, whose songs were considered to be Croatian traditional folk songs.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Српска академија наука и уметностиsr
dc.rightsembargoedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceЗборник о Србима у Хрватскојsr
dc.subjectпопуларни српски песнициsr
dc.subjectхрватски мелографиsr
dc.subjectхрватски мелографски извориsr
dc.subjectпериод романтизмаsr
dc.subjectидентификација и ауторизацијаsr
dc.titleПесме српских песника у мелографским записима познатих и мање познатих хрватских мелографа (2)sr
dc.titleSongs authorized by serbian poets in the melographic notations of well-known and lesser-known croatian melographers (2)sr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractPerić, Đorđe; Pesme srpskih pesnika u melografskim zapisima poznatih i manje poznatih hrvatskih melografa (2);
dc.citation.spage135
dc.citation.epage178
dc.citation.issue12
dc.description.otherЗборник о Србима у Хрватској = Recueil des Travaux sur les Serbes en Croatie.sr
dc.identifier.cobiss1549054442
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/41507/bitstream_41507.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10089


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу