Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

dc.contributorЈовановић, Јелена
dc.contributorЛастић, Пера
dc.contributorТомашевић, Катарина
dc.creatorТомашевић, Катарина
dc.date.accessioned2020-01-08T11:56:17Z
dc.date.available2020-01-08T11:56:17Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.isbn978-963-12-7802-6
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/6994
dc.description.abstractНема сумње да су на многим пољима развојни токови југословенске и српске уметничке музике, као и науке о музици и, посебно – етномузикологије, били снажно обележени одјецима плодних и разноврсних активности Беле Бартока (Béla Bartók, 1881–1945). У фокусу овог рада, у коме ћемо настојати да допунимо и преиспитамо досадашња сазнања о Бартоковој улози у процесима формирања музичког модернизма на просторима некадашње југословенске Kраљевине, наћи ће се двојица Бартокових нешто млађих савременика – композитори Јосип Славенски (1896–1955) и Марко Тајчевић (1900–1984). Њихови стваралачки доприноси доминантној струји национално оријентисаног стваралаштва у првој половини XX века могу се сматрати пропорционалним онима које је Барток остварио у мађарској музичкој култури. Поред померања стилских хоризоната ка пределима модернизма, Славенски и Тајчевић су постигли да југословенска и српска музика, као интегрални део балканског простора, искораче са локалне на европску сцену и да буду признате и високо цењене у породици такозваних „модерних националних школа” свог времена. Можда је још и значајније да су, подстакнути Бартоковим новим и свежим, антиромантичарским методама у приступу фолклору и Славенски и Тајчевић обогатили музичку палету тада савременог света новим бојама, ритмовима, хармонијама, агогиком и, посебно – специфичним антикласичним формама, отварајући тиме врата да, на трагу и Бартокових интересовања, музички свет Балкана буде трајно, све до данас, препознат као једна од најузбудљивијих и најшароликијих музичких територија Европе и света.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБудимпешта : Српски институтsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177004/RS//
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceБела Барток и српска музика: [100 година од првих фоно-записа традиционалне музике Срба у Банату]sr
dc.subjectБела Бартокsr
dc.subjectјугословенска и српска уметничка музикаsr
dc.subjectнаука о музициsr
dc.subjectетномузикологијаsr
dc.subjectформирање музичког модернизмаsr
dc.subjectпрва половина ХХ векаsr
dc.subjectЈосип Славенскиsr
dc.subjectМарко Тајчевићsr
dc.titleНа стазама модернизма Беле Бартока: Следбеници и сапутници: Јосип Славенски и Марко Тајчевићsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractTomašević, Katarina; Na stazama modernizma Bele Bartoka : Sledbenici i saputnici: Josip Slavenski i Marko Tajčević;
dc.citation.spage115
dc.citation.epage133
dc.description.otherСуиздавачи: Музиколошки институт Српске академије наука и уметности ; Музиколошки институт Мађарске академије наука (MTA BTK Zenetudományi Intézete) ; Удружење „Вујичић“ - Сентандрејаsr
dc.identifier.cobiss314089735
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/27779/bitstream_27779.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6994


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu