Приказ основних података о документу

Tchaikovsky's Estetics of Operatic Genre in Relation to the Estetics of The Five and Vagner

dc.contributorПерковић, Ивана
dc.creatorСпасић, Вања
dc.date.accessioned2019-01-05T12:09:26Z
dc.date.available2019-01-05T12:09:26Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.isbn978-86-88619-51-6
dc.identifier.urifile:///D:/ДАИС/06.%20Vanja%20Spasic.pdf
dc.identifier.urihttps://www.fmu.bg.ac.rs/dokumentacija/elektronske_publikacije/Zbornik.pdf
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/4750
dc.description.abstractОслањајући се на написе Чајковског (Пётр Ильич Чайковский), у овом раду ћу анализирати његове критике које се односе на оперску традицију, сагледавајући их у односу на наслеђе Глинке (Михаил Иванович Глинка) и Петорице, као и у односу на стваралаштво западноевропских композитора, посебно Вагнера (Richard Wagner). У другом делу рада, настојаћу да прикажем теденције Чајковског – који је као и Вагнер имао своју визију каква треба да буде опера – у лирској опери Евгеније Оњегин као репрезенту новог оперског жанра. Циљ рада је да кроз компаративно сагледавање оперске естетике Чајковског и Вагнера укажем на њихове сличности и разлике на конкретним примерима.sr
dc.description.abstractBased on the writings of Tchaikovsky, in this paper I will analyze his criticism relating to the operatic tradition, looking at them in relation to the legacy of Glinka and „The Five”, as well as in relation to the pieces of Western European composers, especially Wagner. In the second part, I will try to show tendencies of Tchaikovsky – who, like Wagner, had his own vision of what the opera should be – in the lyric opera Eugene Onegin as a representative of a new operatic genre. The goal is to point out similarities and diff erences of Tchaikovsky and Wagner, on specifi c examples – development of Tatiana’s character, by comparative assessment of the aesthetics of operas by Tchaikovsky and by Wagner.en
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : Факултет музичке уметностиsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.sourceМузиколошка мрежа / музикологија у мрежиsr
dc.subjectлирска операsr
dc.subjectЧајковскиsr
dc.subjectВагнерsr
dc.subjectПеторицаsr
dc.subjectрад са мотивимаsr
dc.subjectЕвгеније Оњегинsr
dc.subjectlyric operasr
dc.subjectTchaikovskysr
dc.subjectWagnersr
dc.subject„The Five”sr
dc.subjectlitemotif techniquesr
dc.subjectEugene Oneginsr
dc.titleОперска естетика П. И. Чајковског у односу на естетику Петорице и Вагнераsr
dc.titleTchaikovsky's Estetics of Operatic Genre in Relation to the Estetics of The Five and Vagneren
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBY-NC-SAsr
dcterms.abstractSpasić, Vanja; Operska estetika P. I. Čajkovskog u odnosu na estetiku Petorice i Vagnera;
dc.citation.spage111
dc.citation.epage136
dc.citation.issue5
dc.description.otherСеминарски рад рађен под менторством др Соње Маринковић, школске 2010/2011. године.sr
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/14822/bitstream_14822.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4750


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу