Оперска естетика П. И. Чајковског у односу на естетику Петорице и Вагнера
Tchaikovsky's Estetics of Operatic Genre in Relation to the Estetics of The Five and Vagner
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Ослањајући се на написе Чајковског (Пётр Ильич Чайковский), у овом раду ћу анализирати његове критике које се односе на оперску традицију, сагледавајући их у односу на наслеђе Глинке (Михаил Иванович Глинка) и Петорице, као и у односу на стваралаштво западноевропских композитора, посебно Вагнера (Richard Wagner). У другом делу рада, настојаћу да прикажем теденције Чајковског – који је као и Вагнер имао своју визију каква треба да буде опера – у лирској опери Евгеније Оњегин као репрезенту новог оперског жанра. Циљ рада је да кроз компаративно сагледавање оперске естетике Чајковског и Вагнера укажем на њихове сличности и разлике на конкретним примерима.
Based on the writings of Tchaikovsky, in this paper I will analyze his criticism relating to the operatic tradition, looking at them in relation to the legacy of Glinka and „The Five”, as well as in relation to the pieces of Western European composers, especially Wagner. In the second part, I will try to show tendencies of Tchaikovsky – who, like Wagner, had his own vision of what the opera should be – in the lyric opera Eugene Onegin as a representative of a new operatic genre. The goal is to point out similarities and diff erences of Tchaikovsky and Wagner, on specifi c examples – development of Tatiana’s character, by comparative assessment of the aesthetics of operas by Tchaikovsky and by Wagner.
Кључне речи:
лирска опера / Чајковски / Вагнер / Петорица / рад са мотивима / Евгеније Оњегин / lyric opera / Tchaikovsky / Wagner / „The Five” / litemotif technique / Eugene OneginИзвор:
Музиколошка мрежа / музикологија у мрежи, 2014, 5, 111-136Издавач:
- Београд : Факултет музичке уметности
Напомена:
- Семинарски рад рађен под менторством др Соње Маринковић, школске 2010/2011. године.
URI
file:///D:/ДАИС/06.%20Vanja%20Spasic.pdfhttps://www.fmu.bg.ac.rs/dokumentacija/elektronske_publikacije/Zbornik.pdf
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/4750
Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - CHAP AU - Спасић, Вања PY - 2014 UR - file:///D:/ДАИС/06.%20Vanja%20Spasic.pdf UR - https://www.fmu.bg.ac.rs/dokumentacija/elektronske_publikacije/Zbornik.pdf UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/4750 AB - Ослањајући се на написе Чајковског (Пётр Ильич Чайковский), у овом раду ћу анализирати његове критике које се односе на оперску традицију, сагледавајући их у односу на наслеђе Глинке (Михаил Иванович Глинка) и Петорице, као и у односу на стваралаштво западноевропских композитора, посебно Вагнера (Richard Wagner). У другом делу рада, настојаћу да прикажем теденције Чајковског – који је као и Вагнер имао своју визију каква треба да буде опера – у лирској опери Евгеније Оњегин као репрезенту новог оперског жанра. Циљ рада је да кроз компаративно сагледавање оперске естетике Чајковског и Вагнера укажем на њихове сличности и разлике на конкретним примерима. AB - Based on the writings of Tchaikovsky, in this paper I will analyze his criticism relating to the operatic tradition, looking at them in relation to the legacy of Glinka and „The Five”, as well as in relation to the pieces of Western European composers, especially Wagner. In the second part, I will try to show tendencies of Tchaikovsky – who, like Wagner, had his own vision of what the opera should be – in the lyric opera Eugene Onegin as a representative of a new operatic genre. The goal is to point out similarities and diff erences of Tchaikovsky and Wagner, on specifi c examples – development of Tatiana’s character, by comparative assessment of the aesthetics of operas by Tchaikovsky and by Wagner. PB - Београд : Факултет музичке уметности T2 - Музиколошка мрежа / музикологија у мрежи T1 - Оперска естетика П. И. Чајковског у односу на естетику Петорице и Вагнера T1 - Tchaikovsky's Estetics of Operatic Genre in Relation to the Estetics of The Five and Vagner SP - 111 EP - 136 IS - 5 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4750 ER -
@inbook{ author = "Спасић, Вања", year = "2014", abstract = "Ослањајући се на написе Чајковског (Пётр Ильич Чайковский), у овом раду ћу анализирати његове критике које се односе на оперску традицију, сагледавајући их у односу на наслеђе Глинке (Михаил Иванович Глинка) и Петорице, као и у односу на стваралаштво западноевропских композитора, посебно Вагнера (Richard Wagner). У другом делу рада, настојаћу да прикажем теденције Чајковског – који је као и Вагнер имао своју визију каква треба да буде опера – у лирској опери Евгеније Оњегин као репрезенту новог оперског жанра. Циљ рада је да кроз компаративно сагледавање оперске естетике Чајковског и Вагнера укажем на њихове сличности и разлике на конкретним примерима., Based on the writings of Tchaikovsky, in this paper I will analyze his criticism relating to the operatic tradition, looking at them in relation to the legacy of Glinka and „The Five”, as well as in relation to the pieces of Western European composers, especially Wagner. In the second part, I will try to show tendencies of Tchaikovsky – who, like Wagner, had his own vision of what the opera should be – in the lyric opera Eugene Onegin as a representative of a new operatic genre. The goal is to point out similarities and diff erences of Tchaikovsky and Wagner, on specifi c examples – development of Tatiana’s character, by comparative assessment of the aesthetics of operas by Tchaikovsky and by Wagner.", publisher = "Београд : Факултет музичке уметности", journal = "Музиколошка мрежа / музикологија у мрежи", booktitle = "Оперска естетика П. И. Чајковског у односу на естетику Петорице и Вагнера, Tchaikovsky's Estetics of Operatic Genre in Relation to the Estetics of The Five and Vagner", pages = "111-136", number = "5", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4750" }
Спасић, В.. (2014). Оперска естетика П. И. Чајковског у односу на естетику Петорице и Вагнера. in Музиколошка мрежа / музикологија у мрежи Београд : Факултет музичке уметности.(5), 111-136. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4750
Спасић В. Оперска естетика П. И. Чајковског у односу на естетику Петорице и Вагнера. in Музиколошка мрежа / музикологија у мрежи. 2014;(5):111-136. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4750 .
Спасић, Вања, "Оперска естетика П. И. Чајковског у односу на естетику Петорице и Вагнера" in Музиколошка мрежа / музикологија у мрежи, no. 5 (2014):111-136, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4750 .