Revisiting Stravinsky’s Poetics of Music: The Souvtchinsky Connection
Нова тумачења Поетике музике Стравинског: веза са Сувчинским
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
The complex authorship of Stravinsky’s Poetics of Music, as a result of the collaboration between the Russian composer himself, the composer and critic Alexis Roland-Manuel and the Russian émigré thinker Pierre Souvtchinsky, has been well established by now. This article traces the latter’s contribution to Stravinsky’s book moving beyond the obvious places to look, namely the fifth chapter (written by Souvtchinsky) and the well-known reference to Souvtchinsky’s ideas on music and time. The Poetics will thus intriguingly emerge as a most unexpected platform for the presentation and dissemination of positions associated with a certain strand of Eurasianism, the Russian émigré intellectual and political movement, with which Souvtchinsky was closely associated.
Комплексно ауторство Поетике музике Стравинског, као резултат сарадње
између овог руског композитора, Алексиса Ролана-Мануела, композитора и
критичара, и руског емигранта и мислиоца Пјера Сувчинског, досад је већ
установљено. Овај чланак прати допринос Сувчинског поменутој књизи,
крећући се и изван очекиваних оквира за посматрање, односно изван петог
поглавља (које је написао Сувчински) и добро познате референце ка његовим
идејама о музици и времену. На тај начин Поетика ће интригантно постати
најмање очекивана платформа за представљање и ширење ставова повезаних
с одређеном струјом евроазијства, руског емигрантског интелектуалног и
политичког покрета, с којим је Сувчински био блиско повезан.
Написана 1939, најпре у форми академских предавања која су одржана
на Универзитету Харвард током академске 1949–1940, Поетика музике
Стравинског суштински је естетски манифест његовог неокласицизма. Заиста,
цитати из овог текста уобичајено се користе да би се илустровали аспекти његовог
објективистичког, интернационализованог неокласичног стила. Комплексно
ауторство Поетике, као резултат сарадње између овог руског композитора,
Алексиса Ролана-Мануела, композитора и критичара који је завршио рукопис,
као и руског емигранта и мислиоца Пјера Сувчинског – који је играо значајну
улогу, нарочито у нацрту садржаја предавања и који је, пре свега, написао пето
поглавље („Aватари руске музике”) – досад је већ установљено. Будући да је
Поетика есенцијално сараднички пројекат, она синтетизује погледе који су
потекли (осим Стравинског) с једне стране од Ролана-Мануела и, с друге, од
Сувчинског.
Овај рад прати допринос Сувчинског неокласичном манифесту Стравинског,
крећући се изван оче...киваних оквира за посматрање, односно изван петог
поглавља и већ добро познате референце ка идејама Сувчинског о музици и
времену. Збиља, бројни други одломци у овој књизи рефлектују становишта
која је Сувчински исказао у својим написима, која значајно одражавају његову
повезаност с међуратним руским емигрантским интелектуалним и политичким
покретом прозваним „евроазијство”. Она ће бити подвучена и наглашена. На
тај начин Поетика ће интригантно постати најмање очекивана платформа за
представљање и ширење ставова повезаних с одређеном струјом евроазијства.
Кључне речи:
Igor Stravinsky / Pierre Souvtchinsky / Poetics of Music / Eurasianism / Neoclassicism / Игор Стравински / Пјер Сувчински / Поетика музике / евроазијство / неокласицизамИзвор:
Musicology, 2023, 34, 45-57Издавач:
- Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
DOI: 10.2298/MUZ2334045L
Cobiss ID: 119329289
ISSN: 1450-9814 (print); 2604-0976 (online)
[ Google Scholar ]Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - JOUR AU - Levidou, Katerina PY - 2023 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/14672 AB - The complex authorship of Stravinsky’s Poetics of Music, as a result of the collaboration between the Russian composer himself, the composer and critic Alexis Roland-Manuel and the Russian émigré thinker Pierre Souvtchinsky, has been well established by now. This article traces the latter’s contribution to Stravinsky’s book moving beyond the obvious places to look, namely the fifth chapter (written by Souvtchinsky) and the well-known reference to Souvtchinsky’s ideas on music and time. The Poetics will thus intriguingly emerge as a most unexpected platform for the presentation and dissemination of positions associated with a certain strand of Eurasianism, the Russian émigré intellectual and political movement, with which Souvtchinsky was closely associated. AB - Комплексно ауторство Поетике музике Стравинског, као резултат сарадње између овог руског композитора, Алексиса Ролана-Мануела, композитора и критичара, и руског емигранта и мислиоца Пјера Сувчинског, досад је већ установљено. Овај чланак прати допринос Сувчинског поменутој књизи, крећући се и изван очекиваних оквира за посматрање, односно изван петог поглавља (које је написао Сувчински) и добро познате референце ка његовим идејама о музици и времену. На тај начин Поетика ће интригантно постати најмање очекивана платформа за представљање и ширење ставова повезаних с одређеном струјом евроазијства, руског емигрантског интелектуалног и политичког покрета, с којим је Сувчински био блиско повезан. AB - Написана 1939, најпре у форми академских предавања која су одржана на Универзитету Харвард током академске 1949–1940, Поетика музике Стравинског суштински је естетски манифест његовог неокласицизма. Заиста, цитати из овог текста уобичајено се користе да би се илустровали аспекти његовог објективистичког, интернационализованог неокласичног стила. Комплексно ауторство Поетике, као резултат сарадње између овог руског композитора, Алексиса Ролана-Мануела, композитора и критичара који је завршио рукопис, као и руског емигранта и мислиоца Пјера Сувчинског – који је играо значајну улогу, нарочито у нацрту садржаја предавања и који је, пре свега, написао пето поглавље („Aватари руске музике”) – досад је већ установљено. Будући да је Поетика есенцијално сараднички пројекат, она синтетизује погледе који су потекли (осим Стравинског) с једне стране од Ролана-Мануела и, с друге, од Сувчинског. Овај рад прати допринос Сувчинског неокласичном манифесту Стравинског, крећући се изван очекиваних оквира за посматрање, односно изван петог поглавља и већ добро познате референце ка идејама Сувчинског о музици и времену. Збиља, бројни други одломци у овој књизи рефлектују становишта која је Сувчински исказао у својим написима, која значајно одражавају његову повезаност с међуратним руским емигрантским интелектуалним и политичким покретом прозваним „евроазијство”. Она ће бити подвучена и наглашена. На тај начин Поетика ће интригантно постати најмање очекивана платформа за представљање и ширење ставова повезаних с одређеном струјом евроазијства. PB - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts T2 - Musicology T1 - Revisiting Stravinsky’s Poetics of Music: The Souvtchinsky Connection T1 - Нова тумачења Поетике музике Стравинског: веза са Сувчинским SP - 45 EP - 57 IS - 34 DO - 10.2298/MUZ2334045L UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14672 ER -
@article{ author = "Levidou, Katerina", year = "2023", abstract = "The complex authorship of Stravinsky’s Poetics of Music, as a result of the collaboration between the Russian composer himself, the composer and critic Alexis Roland-Manuel and the Russian émigré thinker Pierre Souvtchinsky, has been well established by now. This article traces the latter’s contribution to Stravinsky’s book moving beyond the obvious places to look, namely the fifth chapter (written by Souvtchinsky) and the well-known reference to Souvtchinsky’s ideas on music and time. The Poetics will thus intriguingly emerge as a most unexpected platform for the presentation and dissemination of positions associated with a certain strand of Eurasianism, the Russian émigré intellectual and political movement, with which Souvtchinsky was closely associated., Комплексно ауторство Поетике музике Стравинског, као резултат сарадње између овог руског композитора, Алексиса Ролана-Мануела, композитора и критичара, и руског емигранта и мислиоца Пјера Сувчинског, досад је већ установљено. Овај чланак прати допринос Сувчинског поменутој књизи, крећући се и изван очекиваних оквира за посматрање, односно изван петог поглавља (које је написао Сувчински) и добро познате референце ка његовим идејама о музици и времену. На тај начин Поетика ће интригантно постати најмање очекивана платформа за представљање и ширење ставова повезаних с одређеном струјом евроазијства, руског емигрантског интелектуалног и политичког покрета, с којим је Сувчински био блиско повезан., Написана 1939, најпре у форми академских предавања која су одржана на Универзитету Харвард током академске 1949–1940, Поетика музике Стравинског суштински је естетски манифест његовог неокласицизма. Заиста, цитати из овог текста уобичајено се користе да би се илустровали аспекти његовог објективистичког, интернационализованог неокласичног стила. Комплексно ауторство Поетике, као резултат сарадње између овог руског композитора, Алексиса Ролана-Мануела, композитора и критичара који је завршио рукопис, као и руског емигранта и мислиоца Пјера Сувчинског – који је играо значајну улогу, нарочито у нацрту садржаја предавања и који је, пре свега, написао пето поглавље („Aватари руске музике”) – досад је већ установљено. Будући да је Поетика есенцијално сараднички пројекат, она синтетизује погледе који су потекли (осим Стравинског) с једне стране од Ролана-Мануела и, с друге, од Сувчинског. Овај рад прати допринос Сувчинског неокласичном манифесту Стравинског, крећући се изван очекиваних оквира за посматрање, односно изван петог поглавља и већ добро познате референце ка идејама Сувчинског о музици и времену. Збиља, бројни други одломци у овој књизи рефлектују становишта која је Сувчински исказао у својим написима, која значајно одражавају његову повезаност с међуратним руским емигрантским интелектуалним и политичким покретом прозваним „евроазијство”. Она ће бити подвучена и наглашена. На тај начин Поетика ће интригантно постати најмање очекивана платформа за представљање и ширење ставова повезаних с одређеном струјом евроазијства.", publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts", journal = "Musicology", title = "Revisiting Stravinsky’s Poetics of Music: The Souvtchinsky Connection, Нова тумачења Поетике музике Стравинског: веза са Сувчинским", pages = "45-57", number = "34", doi = "10.2298/MUZ2334045L", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14672" }
Levidou, K.. (2023). Revisiting Stravinsky’s Poetics of Music: The Souvtchinsky Connection. in Musicology Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(34), 45-57. https://doi.org/10.2298/MUZ2334045L https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14672
Levidou K. Revisiting Stravinsky’s Poetics of Music: The Souvtchinsky Connection. in Musicology. 2023;(34):45-57. doi:10.2298/MUZ2334045L https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14672 .
Levidou, Katerina, "Revisiting Stravinsky’s Poetics of Music: The Souvtchinsky Connection" in Musicology, no. 34 (2023):45-57, https://doi.org/10.2298/MUZ2334045L ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14672 .