Приказ основних података о документу

dc.contributorТомашевић, Катарина
dc.creatorНоваковић, Моника
dc.date.accessioned2020-12-22T20:28:34Z
dc.date.available2020-12-22T20:28:34Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn0352-9738
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/10043
dc.description.abstractПредмет истраживања овог рада је поступак ремедијације заступљен у стваралаштву Зорана Ерића, композитора који се више пута 'обраћао' тематским потенцијалима своје музике. У фокусу рада су Ерићева примењена музика, образложење његових ставова према позоришту и раду са позоришним ствараоцима, али и разматрање разлога због којих се композитор служи ремедијацијом у свом стваралаштву те услова које тематски материјал мора да испуни како би доживео „реинкарнацију“ на концертној сцени.sr
dc.description.abstractThe ever-present theatre in Erić’s opus helps us achieve a much clearer insight into Erić’s poetics. This article deals with the phenomenom of remediation present in the Erić’s opus. The reasons and the results of the use of remediation from the incidental music (which is the highlight of this paper) to concert music were explored and explained. One of the conclusions is the fact that the quality of the sound material has a potential to develop outside of the theatre scene. Erić’s incidental music flourished during the 1990s and the reason for its expansion are explained: socio-political and economical circumstances prompted the search for like-minded artistic individuals as well as artistic, professional and spiritual sanctuary that was theatre in Serbia during the mentioned decade. An overview of the theatre plays for which Erić wrote incidental music was given in this paper, as well as the overview of the remediated pieces – the pieces that contain thematic material that was once heard on the theatre stage and later on the concert podium. It is noted that the music material from the theatre possesses the ability to lead a double life – as a part of the incidental music and later, as a part of the autonomous music.en
dc.language.isosrsr
dc.publisherНови Сад : Матица српска, Одељење за сценске уметности и музикуsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200176/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceЗборник Матице српске за сценске уметности и музикуsr
dc.subjectZoran Erićsr
dc.subjectЗоран Ерићsr
dc.subjectпозориштеsr
dc.subjectпозоришна музикаsr
dc.subjectпримењена музикаsr
dc.subjectремедијацијаsr
dc.subjecttheatresr
dc.subjecttheatre musicsr
dc.subjectincidental musicsr
dc.subjectremediationsr
dc.titleПозоришна музика Зорана Ерићаsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractNovaković, Monika; Pozorišna muzika Zorana Erića;
dc.citation.spage115
dc.citation.epage131
dc.citation.issue63
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/41252/bitstream_41252.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10043


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу