Приказ основних података о документу

In Search of a Painter’s Stroke. Female Body Boundaries in Zora Petrovic’s Painting ‘Acts’ (1956/1957)

dc.contributorЂорђевић Црнобрња, Јадранка
dc.creatorЈовичић, Петрија
dc.creatorБашић, Ивана
dc.date.accessioned2020-04-21T11:39:11Z
dc.date.available2020-04-21T11:39:11Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0350-0861 (print)
dc.identifier.issn2334-8259 (online)
dc.identifier.urihttp://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/314/255
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/8216
dc.description.abstractРад испитује третман женског тела на Акту (1956/57) Зоре Петровић, који је обележен поигравањем са социјалним конструкцијама тела и рода и померањем границе тела, при чему оно постаје носилац субјективитета и тачка на којој се преламају и преплићу лични и полни идетнитет, културни и друштвени стереотипи, те односи моћи и доминације. Ова слика стога представља својеврсно уметничко преиспитивање позиције женског тела у патријархалном поретку, са елементима фантазматских пројекција у трагању за сопственим женским и уметничким идентитетом, али и интуитивни сликарски наговештај потоњих феминистичких теорија и њихово истовремено проблематизовање.sr
dc.description.abstractThe treatment of female body in the paintings of Zora Petrovic anticipate the feminist theories that originated during the 70’s and 80’s of the 20th century, which suggested androcentrism and absence of the female perspective and the necessity of re-evaluation on the concept of body. Through the expression of female body, in the traditional painter’s act, Zora Petrovic flirts with the social constructions of body and gender, intuitively pushing the boundaries towards the spiritual realm while treating body not only as an physical object but also as the bearer of the subjectivism and the point where personal and sexual identity, cultural and social stereotypes and relations between power and domination interconnect.en
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASAsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47016/RS//
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceГласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA
dc.subjectактsr
dc.subjectконцепти телаsr
dc.subjectродни идентитетиsr
dc.subjectужитак гледањаsr
dc.subjectмоћ и сексуалностsr
dc.subjectactsr
dc.subjectconcepts of bodysr
dc.subjectgender identitysr
dc.subjectpleasure in seeingsr
dc.subjectsexuality and powersr
dc.subjectZora Petrovićsr
dc.titleЗа сликарским потезом: границе женског тела на ‘Акту’ (1956/1957) Зоре Петровићsr
dc.titleIn Search of a Painter’s Stroke. Female Body Boundaries in Zora Petrovic’s Painting ‘Acts’ (1956/1957)en
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.rights.holderЕтнографски институт САНУsr
dc.citation.spage155
dc.citation.epage169
dc.citation.volume62
dc.citation.issue2
dc.identifier.doi10.2298/GEI1402155J
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/31561/bitstream_31561.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8216


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу