Приказ основних података о документу
За сликарским потезом: границе женског тела на ‘Акту’ (1956/1957) Зоре Петровић
In Search of a Painter’s Stroke. Female Body Boundaries in Zora Petrovic’s Painting ‘Acts’ (1956/1957)
dc.contributor | Ђорђевић Црнобрња, Јадранка | |
dc.creator | Јовичић, Петрија | |
dc.creator | Башић, Ивана | |
dc.date.accessioned | 2020-04-21T11:39:11Z | |
dc.date.available | 2020-04-21T11:39:11Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 0350-0861 (print) | |
dc.identifier.issn | 2334-8259 (online) | |
dc.identifier.uri | http://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/314/255 | |
dc.identifier.uri | https://dais.sanu.ac.rs/123456789/8216 | |
dc.description.abstract | Рад испитује третман женског тела на Акту (1956/57) Зоре Петровић, који је обележен поигравањем са социјалним конструкцијама тела и рода и померањем границе тела, при чему оно постаје носилац субјективитета и тачка на којој се преламају и преплићу лични и полни идетнитет, културни и друштвени стереотипи, те односи моћи и доминације. Ова слика стога представља својеврсно уметничко преиспитивање позиције женског тела у патријархалном поретку, са елементима фантазматских пројекција у трагању за сопственим женским и уметничким идентитетом, али и интуитивни сликарски наговештај потоњих феминистичких теорија и њихово истовремено проблематизовање. | sr |
dc.description.abstract | The treatment of female body in the paintings of Zora Petrovic anticipate the feminist theories that originated during the 70’s and 80’s of the 20th century, which suggested androcentrism and absence of the female perspective and the necessity of re-evaluation on the concept of body. Through the expression of female body, in the traditional painter’s act, Zora Petrovic flirts with the social constructions of body and gender, intuitively pushing the boundaries towards the spiritual realm while treating body not only as an physical object but also as the bearer of the subjectivism and the point where personal and sexual identity, cultural and social stereotypes and relations between power and domination interconnect. | en |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47016/RS// | |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA | |
dc.subject | акт | sr |
dc.subject | концепти тела | sr |
dc.subject | родни идентитети | sr |
dc.subject | ужитак гледања | sr |
dc.subject | моћ и сексуалност | sr |
dc.subject | act | sr |
dc.subject | concepts of body | sr |
dc.subject | gender identity | sr |
dc.subject | pleasure in seeing | sr |
dc.subject | sexuality and power | sr |
dc.subject | Zora Petrović | sr |
dc.title | За сликарским потезом: границе женског тела на ‘Акту’ (1956/1957) Зоре Петровић | sr |
dc.title | In Search of a Painter’s Stroke. Female Body Boundaries in Zora Petrovic’s Painting ‘Acts’ (1956/1957) | en |
dc.type | article | sr |
dc.rights.license | BY-NC-ND | sr |
dc.rights.holder | Етнографски институт САНУ | sr |
dc.citation.spage | 155 | |
dc.citation.epage | 169 | |
dc.citation.volume | 62 | |
dc.citation.issue | 2 | |
dc.identifier.doi | 10.2298/GEI1402155J | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |
dc.identifier.fulltext | https://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/31561/bitstream_31561.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8216 |