Приказ основних података о документу

Musical Elephants: How did we come to this?

dc.contributorПетровић, Милена
dc.creatorРадовановић, Бојана
dc.date.accessioned2018-10-29T09:43:43Z
dc.date.available2018-10-29T09:43:43Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-86-88619-98-1
dc.identifier.urihttp://www.fmu.bg.ac.rs/dokumentacija/elektronske_publikacije/Zbornik%20PFSU%20za%202017_20-10-2018%20ZA%20SAJT.pdf
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/4074
dc.description.abstractУ овом раду настојаћу да испитам положај зоомузикологије у светлу теорија о новој епохи, антропоцену, која претпоставља ново доба наше планете обликовано од стране човека. У повлачењу паралела између теорија о новом добу и једне сасвим младе науке, из ‘антропоценог’ угла посматрања јављају се питања попут следећих: како се човек односи према планети и ресурсима?; који је утицај човека на екосистем?; како се човек односи према животињама?; који је утицај човека на животиње? Са зоомузиколошке стране, општа питања могу бити следећа: како су животиње утицале на човека?; како су (и да ли су) комуникациони обрасци животиња утицали на формирање језика и музике код човека?; како човек слуша животиње?; како животиње реагују на музику? Имајући на уму ова питања, покушаћу да на њих дам могуће одговоре кроз сагледавање односа тајландских слонова према музици. Циљ овог рада је да се, кроз постављен теоријски оквир, сагледа појава музикалних слонова на Тајланду. Уводећи у теоријске платформе окренуте епохи антропоцена, желела сам да у читаву поставку ужљебим и зоомузикологију коју посматрам као једну дисциплину чија је појава симптоматична у времену преврата треће у четврту фазу антропоцена, која указује на ново доба у погледу еколошке освешћености човека.sr
dc.description.abstractIn this essay, I examined the position of Zoomusicology in the light of Anthropocene epoch theory, which assumes a new age of our planet shaped by the humans. Having in mind these question, I tried giving possible answers by considering the way Thai elephants relate to music. The goal of this paper was to look into the phenomenon of musical elephants in Thailand, bearing in mind the theoretical frame I posed. With the introduction of theoretical platforms that look towards Anthropocene, what I had in mind is a sort of joining zoomusicology to those disciplines that could be considered as symptomatic for the new age of ecological awareness. The results of examining the music of elephants have multiple indications, pointing out the significance of studying the new ways of communication, means of connections, and coexistence between humans and animals, as well as the gradual formation of the musical identity of the land’s larg est mammal.en
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Факултет музичке уметностиsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceМузички идентитети, зборник радова Двадесетог педагошког форума сценских уметности 29.9-1.10.2017. у Београдуsr
dc.subjectмузикални слоновиsr
dc.subjectзоомузикологијаsr
dc.subjectантропоценsr
dc.subjectтајландски слоновиsr
dc.subjectmusical elephantssr
dc.subjectanthropocenesr
dc.subjectThai elephantssr
dc.subjectmusical identitysr
dc.titleМузикални слонови: како смо дошли до тога?sr
dc.titleMusical Elephants: How did we come to this?sr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractRadovanović, Bojana; Muzikalni slonovi: kako smo došli do toga?;
dc.citation.spage309
dc.citation.epage319
dc.description.otherОвај рад представља адаптацију семинарског рада који је настао на изборном предмету „Примењена зоомузикологија” под менторством ванр. проф. др Милене Петровић у оквиру докторских студија музикологије на Факултету музичке уметности у Београду.sr
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/12736/bitstream_12736.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4074


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу