(Над)гледање женског тела на тржишту спектакла: род и музика
Controlling Woman’s Body on the Market of the Spectacle: Gender and Music
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
У раду се проблематизују улоге и позиције жена уметница, артисткиња и
конзументкиња кроз сложене процесе спектакла. Питање женског тела доводи се у
везу са преиспитивањем родних улога на перформативном терену, с циљем да се
нагласе постојеће парадигме (као што су сексуалност, диморфизам, доминације и
субординације, фалогоцентрични простор), али и да се усложне конструктивне опције
на тлу популарне музике и поткултуре (амбивалентност, еквиваленост, варијантна
својства, репрезентативност и интернализација субјекта). Најуочљивији примери
произилазе из рокенрол културе и рок сцена где се конфронтирају феминистички
отпори са мушким хегемонијама, посебно у зонама моћи управљања и фабриковања
женске телесности.
The paper problematizes roles and positions of women artists and women consumers
through the complex processes of spectacle. The question of women’s body is related to the
questioning of the gender roles on the performative level, with the aim to emphasize existing
paradigms (as sexuality, dimorphism, dominations and subordinations, phalogocentric
spaces), but also to make complex constructive options in the sphere of popular music and
subculture (ambivalence, equivalence, variable qualities, subject representationalism, subject
intentionality). The most noticeable examples stem from rock and roll culture and rock
scenes where feminist resistances to male hegemonies are created, especially in the zones of
power of management and fabrication of women’s body.
Keywords:
жене / тело / спектакл / популарна култура / тржиште / women / body / spectacle / popular culture / marketSource:
Гласник Етнографског Института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 2021, 69, 2, 303-322Publisher:
- Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA
Funding / projects:
- Ministry of Science, Technological Development and Innovation of the Republic of Serbia, institutional funding - 200173 (Institute of Ethnography SASA, Belgrade) (RS-MESTD-inst-2020-200173)
Note:
- Тема броја: Феминистичке процедуре у друштву и култури (ур. Лада Стевановић и Мирослава Лукић Крстановић) / Topic of the Issue: Feminist Procedures in Society and Culture (eds. Lada Stevanović and Miroslava Lukić Krstanović)
URI
https://dais.sanu.ac.rs/handle/123456789/942/submit/268a544c498e53144636553f1d4e6f322074871e.continuehttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/12192
Institution/Community
Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASATY - JOUR AU - Лукић Крстановић, Мирослава PY - 2021 UR - https://dais.sanu.ac.rs/handle/123456789/942/submit/268a544c498e53144636553f1d4e6f322074871e.continue UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12192 AB - У раду се проблематизују улоге и позиције жена уметница, артисткиња и конзументкиња кроз сложене процесе спектакла. Питање женског тела доводи се у везу са преиспитивањем родних улога на перформативном терену, с циљем да се нагласе постојеће парадигме (као што су сексуалност, диморфизам, доминације и субординације, фалогоцентрични простор), али и да се усложне конструктивне опције на тлу популарне музике и поткултуре (амбивалентност, еквиваленост, варијантна својства, репрезентативност и интернализација субјекта). Најуочљивији примери произилазе из рокенрол културе и рок сцена где се конфронтирају феминистички отпори са мушким хегемонијама, посебно у зонама моћи управљања и фабриковања женске телесности. AB - The paper problematizes roles and positions of women artists and women consumers through the complex processes of spectacle. The question of women’s body is related to the questioning of the gender roles on the performative level, with the aim to emphasize existing paradigms (as sexuality, dimorphism, dominations and subordinations, phalogocentric spaces), but also to make complex constructive options in the sphere of popular music and subculture (ambivalence, equivalence, variable qualities, subject representationalism, subject intentionality). The most noticeable examples stem from rock and roll culture and rock scenes where feminist resistances to male hegemonies are created, especially in the zones of power of management and fabrication of women’s body. PB - Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA T2 - Гласник Етнографског Института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA T1 - (Над)гледање женског тела на тржишту спектакла: род и музика T1 - Controlling Woman’s Body on the Market of the Spectacle: Gender and Music SP - 303 EP - 322 VL - 69 IS - 2 DO - 10.2298/GEI2102303L UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12192 ER -
@article{ author = "Лукић Крстановић, Мирослава", year = "2021", abstract = "У раду се проблематизују улоге и позиције жена уметница, артисткиња и конзументкиња кроз сложене процесе спектакла. Питање женског тела доводи се у везу са преиспитивањем родних улога на перформативном терену, с циљем да се нагласе постојеће парадигме (као што су сексуалност, диморфизам, доминације и субординације, фалогоцентрични простор), али и да се усложне конструктивне опције на тлу популарне музике и поткултуре (амбивалентност, еквиваленост, варијантна својства, репрезентативност и интернализација субјекта). Најуочљивији примери произилазе из рокенрол културе и рок сцена где се конфронтирају феминистички отпори са мушким хегемонијама, посебно у зонама моћи управљања и фабриковања женске телесности., The paper problematizes roles and positions of women artists and women consumers through the complex processes of spectacle. The question of women’s body is related to the questioning of the gender roles on the performative level, with the aim to emphasize existing paradigms (as sexuality, dimorphism, dominations and subordinations, phalogocentric spaces), but also to make complex constructive options in the sphere of popular music and subculture (ambivalence, equivalence, variable qualities, subject representationalism, subject intentionality). The most noticeable examples stem from rock and roll culture and rock scenes where feminist resistances to male hegemonies are created, especially in the zones of power of management and fabrication of women’s body.", publisher = "Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA", journal = "Гласник Етнографског Института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA", title = "(Над)гледање женског тела на тржишту спектакла: род и музика, Controlling Woman’s Body on the Market of the Spectacle: Gender and Music", pages = "303-322", volume = "69", number = "2", doi = "10.2298/GEI2102303L", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12192" }
Лукић Крстановић, М.. (2021). (Над)гледање женског тела на тржишту спектакла: род и музика. in Гласник Етнографског Института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA., 69(2), 303-322. https://doi.org/10.2298/GEI2102303L https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12192
Лукић Крстановић М. (Над)гледање женског тела на тржишту спектакла: род и музика. in Гласник Етнографског Института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA. 2021;69(2):303-322. doi:10.2298/GEI2102303L https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12192 .
Лукић Крстановић, Мирослава, "(Над)гледање женског тела на тржишту спектакла: род и музика" in Гласник Етнографског Института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 69, no. 2 (2021):303-322, https://doi.org/10.2298/GEI2102303L ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12192 .