Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

Andrić’s The house on its own as a model of narrative wedge in modern Serbian literature

dc.contributorВуксановић, Миро
dc.contributorКостић, Владимир С.
dc.contributorГојковић, Маја
dc.contributorВукосављевић, Владан
dc.creatorНедић, Марко
dc.date.accessioned2021-11-25T14:43:37Z
dc.date.available2021-11-25T14:43:37Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-86-7025-773-3
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/12158
dc.description.abstractУ раду је протумачена књига приповедака Кућа на осами И. Андрића, објављена годину дана после његове смрти. Приче у књизи повезане су ликом наратора и истовремено писца којем у посету у једној кући у Сарајеву долазе давно умрли ликови, који желе да уђу у његове приче. У свакој од једанаест прича, после „Увода“, наратор се појављује на њиховом почетку и крају као протагониста. Његови ликови су по правилу необичне личности, које живе у својој „другој стварности“, због чега долазе у сукоб са реалним светом. Кућа на осами припада жанру приповедачког венца или венца приповедака, који се налази између збирке приповедака и новелистичког романа.Тај прозни облик користили су и неки од најбољих српских писаца друге половине 20. века.sr
dc.description.abstractThe work provides critical interpretation of a book of stories The House on Its Own by Ivo Andrić, published in 1976, a year after the author’s death. The book belongs to the genre of narrative wedge or wedge of stories, a prose form which is between collection of stories and novelistic novel and which is very frequent in Serbian literature of the second half of the 20th century. All of the eleven stories in the book are related to narrator who, being a writer, already in the „Introduction“ and also in all other stories, is visited in a house in Alifakovac area in Sarajevo by long-deceased characters wanting to enter into his stories. By rule, they are unusual personalties who, living in some sort of illusions, passions and their second realities, come into conflict with the real world. Although the narrator sometimes comes close to the real author’s character, on several occasions Andrić distanced himself from autobiographic motivation in the stories. Beside the The House on Its Own, works of some of the best Serbian authors of the second half of the 20th century, such as Branko Ćopić, Erih Koš, Miodrag Bulatović, Borislav Pekić, Danilo Kiš, Milisav Savić, Miro Vuksanović, Radovan Beli Marković, Aleksandar Gatalica and other modern authors, also belong to the genre of narrative wedge or wedge of stories, which is one of the signs of poetic maturity of modern Serbian literature.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Српска академија наука и уметностиsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceДело Иве Андрићаsr
dc.subjectИ. Андрићsr
dc.subjectКућа на осамиsr
dc.subjectприповедачки венацsr
dc.subjectнаратор као писацsr
dc.subjectоживљени давно умрли ликовиsr
dc.subjectдруга стварностsr
dc.subjectнаративни портретиsr
dc.subjectновелистички романsr
dc.subjectThe House on Its Ownsr
dc.subjectIvo Andrićsr
dc.subjectnovelistic novelsr
dc.subjectприповедачки венац у прози српских писацаsr
dc.subjectsecond realitiessr
dc.subjectnarrator as a writersr
dc.titleАндрићева Кућа на осами као модел приповедачког венца у новијој српској књижевностиsr
dc.titleAndrić’s The house on its own as a model of narrative wedge in modern Serbian literaturesr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.citation.spage303
dc.citation.epage314
dc.description.otherНаучни скупови / Српска академија наука и уметности ; књ. 170. Одељење језика и књижевности ; књ. 30sr
dc.identifier.cobiss1548393450
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/48437/rad19.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12158


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu