Композитор Петар Крстић и традиција српског црквеног појања
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
У досадашњим студијама o стваралаштву Петра Крстића изнета су значајна аналитичка виђења на пољу његове хорске црквене музике. Детаљно су анализиране основне композиционо-техничке карактеристике две Крстићеве Литургије Св. Јована Златоустог за мешовити (1902) и за мушки хор (1940), у контексту истраживања српске хорске црквене музике романтичарског стила (Veljković 1986; Перковић Радак 2008). Подробним новијим приказом Крстићевог композиторског рада резултирало је и изучавање српске хорске црквене музике међуратног периода (Ђаковић 2015). Крстићеве композиције поменутог жанра – обе литургије и Две песме у част Св. Сави (1938) – разматране су у односу на богослужбене, односно концертне, паралитургијске извођачке аспекте. Другим речима, композиторови креативни домети тумачени су из угла литургијске, „иконичне“ функционалне праксе, и из уже стваралачке, стилско-естетске перспективе.
Кључне речи:
Петар Крстић / српско црквено појање / хорска црквена музика / Литургија Св. Јована ЗлатоустогИзвор:
На маргинама музиколошког канона: композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког, 2019, 223-239Издавач:
- Београд : Музиколошко друштво Србије : Музиколошки институт САНУ
Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - CHAP AU - Марјановић, Наташа PY - 2019 UR - https://dais.sanu.ac.rs/handle/123456789/6923 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/10753 AB - У досадашњим студијама o стваралаштву Петра Крстића изнета су значајна аналитичка виђења на пољу његове хорске црквене музике. Детаљно су анализиране основне композиционо-техничке карактеристике две Крстићеве Литургије Св. Јована Златоустог за мешовити (1902) и за мушки хор (1940), у контексту истраживања српске хорске црквене музике романтичарског стила (Veljković 1986; Перковић Радак 2008). Подробним новијим приказом Крстићевог композиторског рада резултирало је и изучавање српске хорске црквене музике међуратног периода (Ђаковић 2015). Крстићеве композиције поменутог жанра – обе литургије и Две песме у част Св. Сави (1938) – разматране су у односу на богослужбене, односно концертне, паралитургијске извођачке аспекте. Другим речима, композиторови креативни домети тумачени су из угла литургијске, „иконичне“ функционалне праксе, и из уже стваралачке, стилско-естетске перспективе. PB - Београд : Музиколошко друштво Србије : Музиколошки институт САНУ T2 - На маргинама музиколошког канона: композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког T1 - Композитор Петар Крстић и традиција српског црквеног појања SP - 223 EP - 239 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10753 ER -
@inbook{ author = "Марјановић, Наташа", year = "2019", abstract = "У досадашњим студијама o стваралаштву Петра Крстића изнета су значајна аналитичка виђења на пољу његове хорске црквене музике. Детаљно су анализиране основне композиционо-техничке карактеристике две Крстићеве Литургије Св. Јована Златоустог за мешовити (1902) и за мушки хор (1940), у контексту истраживања српске хорске црквене музике романтичарског стила (Veljković 1986; Перковић Радак 2008). Подробним новијим приказом Крстићевог композиторског рада резултирало је и изучавање српске хорске црквене музике међуратног периода (Ђаковић 2015). Крстићеве композиције поменутог жанра – обе литургије и Две песме у част Св. Сави (1938) – разматране су у односу на богослужбене, односно концертне, паралитургијске извођачке аспекте. Другим речима, композиторови креативни домети тумачени су из угла литургијске, „иконичне“ функционалне праксе, и из уже стваралачке, стилско-естетске перспективе.", publisher = "Београд : Музиколошко друштво Србије : Музиколошки институт САНУ", journal = "На маргинама музиколошког канона: композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког", booktitle = "Композитор Петар Крстић и традиција српског црквеног појања", pages = "223-239", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10753" }
Марјановић, Н.. (2019). Композитор Петар Крстић и традиција српског црквеног појања. in На маргинама музиколошког канона: композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког Београд : Музиколошко друштво Србије : Музиколошки институт САНУ., 223-239. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10753
Марјановић Н. Композитор Петар Крстић и традиција српског црквеног појања. in На маргинама музиколошког канона: композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког. 2019;:223-239. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10753 .
Марјановић, Наташа, "Композитор Петар Крстић и традиција српског црквеног појања" in На маргинама музиколошког канона: композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког (2019):223-239, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10753 .