Приказ основних података о документу

К вопросу об утешении собеседника в речи повседневной коммуникации

dc.creatorМилосављевић, Бојана С.
dc.date.accessioned2021-01-13T10:09:51Z
dc.date.available2021-01-13T10:09:51Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn0027-8084
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/10298
dc.description.abstractВ работе с семантико-прагматической точки зрения представлены два типа речевых стратегий, которыми в речи повседневной коммуникации дается утешение собеседнику. Первый тип стратегии имеет целью – ʼнавести собеседника успокоитьсяʼ. Второй тип стратегии имеет целью – ʼубедить, заверить собеседника в том, что все в порядке, т. е., что все будет в порядкеʼ. Коммуникативные единицы (КЕ), осуществляющие те стратегии на формальном плане, имеют отличительную синтаксическую структуру, содержат характерную лексику и многие из них функционируют в языке как формулы речевого этикета.sr
dc.description.abstractУ раду су са семантичко-прагматичког аспекта представљена два типа говорних стратегија којима се у говору свакодневне комуникације пружа утеха саговорнику, односно представљене су комуникативне јединице (КЈ) којима се те стратегије остварују. Анализа је показала да КЈ којима се остварују стратегије у пружању утехе на формалном плану имају препознатљиву синтаксичку структуру, да садрже карактеристичну лексику и да многе функционишу у језику као формуле говорне етикеције.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Институт за српски језик САНУsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/178009/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceНаш језикsr
dc.subjectутешать (кого-н.); выражение сочувствия; речевой жанр; речевые стратегии; речевой этикет; повседневная коммуникацияsr
dc.subjectпружање утехе; изражавање саосећања; говорни жанр; говорне стратегије; говорна етикеција; свакодневна комуникацијаsr
dc.subjectproviding comfort; expressing sympathy; speech genre; speech strategies; speech etiquette; everyday communication
dc.titleО пружању утехе саговорнику у говору свакодневне комуникацијеsr
dc.titleК вопросу об утешении собеседника в речи повседневной коммуникацииsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractMilosavljević, Bojana S.; K voprosu ob utešenii sobesednika v reči povsednevnoй kommunikacii; O pružanju utehe sagovorniku u govoru svakodnevne komunikacije;
dc.rights.holderИнститут за српски језик САНУsr
dc.citation.spage541
dc.citation.epage550
dc.citation.volume50
dc.citation.issue2
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/42155/milosavljevic.uteha.2019.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10298


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу