О пружању утехе саговорнику у говору свакодневне комуникације
К вопросу об утешении собеседника в речи повседневной коммуникации
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
В работе с семантико-прагматической точки зрения представлены
два типа речевых стратегий, которыми в речи повседневной коммуникации дается утешение собеседнику. Первый тип стратегии имеет целью – ʼнавести собеседника успокоитьсяʼ. Второй тип стратегии имеет
целью – ʼубедить, заверить собеседника в том, что все в порядке, т. е.,
что все будет в порядкеʼ. Коммуникативные единицы (КЕ), осуществляющие те стратегии на формальном плане, имеют отличительную
синтаксическую структуру, содержат характерную лексику и многие
из них функционируют в языке как формулы речевого этикета.
У раду су са семантичко-прагматичког аспекта представљена два
типа говорних стратегија којима се у говору свакодневне комуникације пружа утеха саговорнику, односно представљене су комуникативне јединице
(КЈ) којима се те стратегије остварују. Анализа је показала да КЈ којима
се остварују стратегије у пружању утехе на формалном плану имају
препознатљиву синтаксичку структуру, да садрже карактеристичну лексику
и да многе функционишу у језику као формуле говорне етикеције.
Keywords:
утешать (кого-н.); выражение сочувствия; речевой жанр; речевые стратегии; речевой этикет; повседневная коммуникация / пружање утехе; изражавање саосећања; говорни жанр; говорне стратегије; говорна етикеција; свакодневна комуникацијаSource:
Наш језик, 2019, 50, 2, 541-550Publisher:
- Београд : Институт за српски језик САНУ