APPMES - Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a Difference in Contemporary Society

Link to this page

info:eu-repo/grantAgreement/ScienceFundRS/Ideje/7750287/RS//

APPMES - Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a Difference in Contemporary Society (en)

Publications

Музика и мигранти у 21. веку

Медић, Ивана; Думнић Вилотијевић, Марија; Јовановић, Теодора; Простран, Бошко; Маглов, Марија

(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2024-03-19)

TY  - GEN
AU  - Медић, Ивана
AU  - Думнић Вилотијевић, Марија
AU  - Јовановић, Теодора
AU  - Простран, Бошко
AU  - Маглов, Марија
PY  - 2024-03-19
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16501
AB  - Иако су теме мигрирања (емиграције, имиграције, избеглиштва, дијаспоре) окупирале истраживаче из различитих друштвених и хуманистичких дисциплина и много пре друге деценије 21. века, скорашња друштвено-политичка криза донела је у први план како постојећа и нова истраживања тих тема, тако и потребу практичног рада с мигрантима које су своје ново (привремено или стално) пребивалиште налазили у различитим европским земљама. Иницијатива о покретању овог разговора дошла је након искустава сарадника на радном пакету „Should I Write or Should I Act“ којим руководи др Марија Думнић Вилотијевић (у оквиру пројекта „Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a Difference in Contemporary Society” руководитељке др Иване Медић), а која је са тимом сарадника спровела низ радионица, разговора и концерата са становницима Центра за азил у Крњачи. Практична и теоријска знања стечена током рада на овом пројекту биће представљена заједно са знањима и  резултатима колега и колегиница који су из перспективе науке, уметности и активизма били у дијалогу са људима који су искусили континуирана измештања.
PB  - Београд : Музиколошки институт САНУ
T1  - Музика и мигранти у 21. веку
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16501
ER  - 
@misc{
author = "Медић, Ивана and Думнић Вилотијевић, Марија and Јовановић, Теодора and Простран, Бошко and Маглов, Марија",
year = "2024-03-19",
abstract = "Иако су теме мигрирања (емиграције, имиграције, избеглиштва, дијаспоре) окупирале истраживаче из различитих друштвених и хуманистичких дисциплина и много пре друге деценије 21. века, скорашња друштвено-политичка криза донела је у први план како постојећа и нова истраживања тих тема, тако и потребу практичног рада с мигрантима које су своје ново (привремено или стално) пребивалиште налазили у различитим европским земљама. Иницијатива о покретању овог разговора дошла је након искустава сарадника на радном пакету „Should I Write or Should I Act“ којим руководи др Марија Думнић Вилотијевић (у оквиру пројекта „Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a Difference in Contemporary Society” руководитељке др Иване Медић), а која је са тимом сарадника спровела низ радионица, разговора и концерата са становницима Центра за азил у Крњачи. Практична и теоријска знања стечена током рада на овом пројекту биће представљена заједно са знањима и  резултатима колега и колегиница који су из перспективе науке, уметности и активизма били у дијалогу са људима који су искусили континуирана измештања.",
publisher = "Београд : Музиколошки институт САНУ",
title = "Музика и мигранти у 21. веку",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16501"
}
Медић, И., Думнић Вилотијевић, М., Јовановић, Т., Простран, Б.,& Маглов, М.. (2024-03-19). Музика и мигранти у 21. веку. 
Београд : Музиколошки институт САНУ..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16501
Медић И, Думнић Вилотијевић М, Јовановић Т, Простран Б, Маглов М. Музика и мигранти у 21. веку. 2024;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16501 .
Медић, Ивана, Думнић Вилотијевић, Марија, Јовановић, Теодора, Простран, Бошко, Маглов, Марија, "Музика и мигранти у 21. веку" (2024-03-19),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16501 .

Ново промишљање примењене музикологије

Дроми, Крис

(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2024-03-07)

TY  - GEN
AU  - Дроми, Крис
PY  - 2024-03-07
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16502
AB  - У овом предавању, Крис Дроми ће покушати да објасни убрзани развој музиколошке дисциплине представљањем хронологије богате историје примењене музикологије и разматрањем веза које ће је карактерисати у будућности. Ослањајући се на истраживање спроведено за потребе зборника који је уредио, ”The Routledge Companion to Applied Musicology”, Дроми ће изложити две скорашње сарадње у области примењене музикологије.
PB  - Београд : Музиколошки институт САНУ
T2  - Форум Музиколошког института САНУ
T1  - Ново промишљање примењене музикологије
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16502
ER  - 
@misc{
author = "Дроми, Крис",
year = "2024-03-07",
abstract = "У овом предавању, Крис Дроми ће покушати да објасни убрзани развој музиколошке дисциплине представљањем хронологије богате историје примењене музикологије и разматрањем веза које ће је карактерисати у будућности. Ослањајући се на истраживање спроведено за потребе зборника који је уредио, ”The Routledge Companion to Applied Musicology”, Дроми ће изложити две скорашње сарадње у области примењене музикологије.",
publisher = "Београд : Музиколошки институт САНУ",
journal = "Форум Музиколошког института САНУ",
title = "Ново промишљање примењене музикологије",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16502"
}
Дроми, К.. (2024-03-07). Ново промишљање примењене музикологије. in Форум Музиколошког института САНУ
Београд : Музиколошки институт САНУ..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16502
Дроми К. Ново промишљање примењене музикологије. in Форум Музиколошког института САНУ. 2024;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16502 .
Дроми, Крис, "Ново промишљање примењене музикологије" in Форум Музиколошког института САНУ (2024-03-07),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16502 .

Vreme umetnosti: Prilog zasnivanju jedne opšte nauke o umetnostima. Drugo izdanje

Gostuški, Dragutin

(Beograd : Muzikološki institut SANU, 2024)

TY  - BOOK
AU  - Gostuški, Dragutin
PY  - 2024
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16537
PB  - Beograd : Muzikološki institut SANU
T1  - Vreme umetnosti: Prilog zasnivanju jedne opšte nauke o umetnostima. Drugo izdanje
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16537
ER  - 
@book{
author = "Gostuški, Dragutin",
year = "2024",
publisher = "Beograd : Muzikološki institut SANU",
title = "Vreme umetnosti: Prilog zasnivanju jedne opšte nauke o umetnostima. Drugo izdanje",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16537"
}
Gostuški, D.. (2024). Vreme umetnosti: Prilog zasnivanju jedne opšte nauke o umetnostima. Drugo izdanje. 
Beograd : Muzikološki institut SANU..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16537
Gostuški D. Vreme umetnosti: Prilog zasnivanju jedne opšte nauke o umetnostima. Drugo izdanje. 2024;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16537 .
Gostuški, Dragutin, "Vreme umetnosti: Prilog zasnivanju jedne opšte nauke o umetnostima. Drugo izdanje" (2024),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16537 .

Балет Охридска легенда као репрезент југословенске културне дипломатије

Милановић, Биљана

(Београд : Удружење балетских уметника Србије, 2024)

TY  - CONF
AU  - Милановић, Биљана
PY  - 2024
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16526
PB  - Београд : Удружење балетских уметника Србије
PB  - Београд : Завод за проучавање културног развитка Србије
C3  - Интердисциплинарни научни скуп са међународним учешћем "Век балета у Србији: историја и нове перспективе". Књига сажетака. 19-20. март 2024.
T1  - Балет Охридска легенда као репрезент југословенске културне дипломатије
SP  - 17
EP  - 18
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16526
ER  - 
@conference{
author = "Милановић, Биљана",
year = "2024",
publisher = "Београд : Удружење балетских уметника Србије, Београд : Завод за проучавање културног развитка Србије",
journal = "Интердисциплинарни научни скуп са међународним учешћем "Век балета у Србији: историја и нове перспективе". Књига сажетака. 19-20. март 2024.",
title = "Балет Охридска легенда као репрезент југословенске културне дипломатије",
pages = "17-18",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16526"
}
Милановић, Б.. (2024). Балет Охридска легенда као репрезент југословенске културне дипломатије. in Интердисциплинарни научни скуп са међународним учешћем "Век балета у Србији: историја и нове перспективе". Књига сажетака. 19-20. март 2024.
Београд : Удружење балетских уметника Србије., 17-18.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16526
Милановић Б. Балет Охридска легенда као репрезент југословенске културне дипломатије. in Интердисциплинарни научни скуп са међународним учешћем "Век балета у Србији: историја и нове перспективе". Књига сажетака. 19-20. март 2024.. 2024;:17-18.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16526 .
Милановић, Биљана, "Балет Охридска легенда као репрезент југословенске културне дипломатије" in Интердисциплинарни научни скуп са међународним учешћем "Век балета у Србији: историја и нове перспективе". Књига сажетака. 19-20. март 2024. (2024):17-18,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16526 .

The contribution of Edison Bell Penkala to presentation and preservation of church music tradition: The Conservatory of Serbian Orthodox Church Chant

Marjanović, Nataša

(Zagreb : Institute of Ethnology and Folklore Research, 2023)

TY  - CONF
AU  - Marjanović, Nataša
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/14322
AB  - In this paper I will present the first project of sound recording of the Traditional Serbian Church Chant and the edition of Edison Bell Penkala from 1933, as the result of that project.
PB  - Zagreb : Institute of Ethnology and Folklore Research
C3  - International symposium 78 rpm at home: Local perspectives on the early recording industry Zagreb, 8–11 March 2023
T1  - The contribution of Edison Bell Penkala to presentation and preservation of church music tradition: The Conservatory of Serbian Orthodox Church Chant
SP  - 33
EP  - 34
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14322
ER  - 
@conference{
author = "Marjanović, Nataša",
year = "2023",
abstract = "In this paper I will present the first project of sound recording of the Traditional Serbian Church Chant and the edition of Edison Bell Penkala from 1933, as the result of that project.",
publisher = "Zagreb : Institute of Ethnology and Folklore Research",
journal = "International symposium 78 rpm at home: Local perspectives on the early recording industry Zagreb, 8–11 March 2023",
title = "The contribution of Edison Bell Penkala to presentation and preservation of church music tradition: The Conservatory of Serbian Orthodox Church Chant",
pages = "33-34",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14322"
}
Marjanović, N.. (2023). The contribution of Edison Bell Penkala to presentation and preservation of church music tradition: The Conservatory of Serbian Orthodox Church Chant. in International symposium 78 rpm at home: Local perspectives on the early recording industry Zagreb, 8–11 March 2023
Zagreb : Institute of Ethnology and Folklore Research., 33-34.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14322
Marjanović N. The contribution of Edison Bell Penkala to presentation and preservation of church music tradition: The Conservatory of Serbian Orthodox Church Chant. in International symposium 78 rpm at home: Local perspectives on the early recording industry Zagreb, 8–11 March 2023. 2023;:33-34.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14322 .
Marjanović, Nataša, "The contribution of Edison Bell Penkala to presentation and preservation of church music tradition: The Conservatory of Serbian Orthodox Church Chant" in International symposium 78 rpm at home: Local perspectives on the early recording industry Zagreb, 8–11 March 2023 (2023):33-34,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14322 .

Спаси Господи људи Твоја – Српско црквено појање – из манастирских певница, друга половина 20. века

(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2023)

TY  - ADVS
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16300
AB  - У Музиколошком институту САНУ сабран је значајан број звучних снимака традиционалне музике. Сакупљање ове врсте грађе Петар Коњовић је, као оснивач и први директор Института (1947) поставио у први план рада, усмерен ка истраживању српског традиционалног, световног и црквеног музичког наслеђа. Први снимци српског црквеног појања нашли су се у Институту већ 1950. године. Било је то, истина непотпуно, издање под називом Расадник српског православног црквеног појања (1933), са пионирским звучним записима традиционалног српског појања, сачињеним на старим грамофонским плочама на 78 обртаја, према казивању појца и учитеља Лазара Лере. Институтска збирка снимака духовне музике постепено је потом допуњавана разноврсним звучним снимцима.
AB  - The Institute of Musicology of the Serbian Academy of Sciences and Arts is home to a significant number of sound recordings of traditional music. Petar Konjović, the founder and the first director of the Institute (1947) put the collecting of this type of material at the forefront of his work directed towards the research of Serbian traditional, secular and church musical heritage. The first recordings of Serbian Church Chant found their way to the Institute as early as 1950. It was an, admittedly incomplete, edition called Rasadnik srpskog pravoslavnog crkvenog pojanja (“Conservatory of Serbian Church Chant”, 1933), with pioneering sound recordings of traditional Serbian Church Chant, sung by chanter and teacher Lazar Lera and recorded on old gramophone records at 78 rotations. The Institute’s collection of the recordings of church music was gradually expanded with various other sound recordings.
PB  - Београд : Музиколошки институт САНУ
T1  - Спаси Господи људи Твоја – Српско црквено појање – из манастирских певница, друга половина 20. века
SP  - 1
EP  - 70
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16300
ER  - 
@misc{
year = "2023",
abstract = "У Музиколошком институту САНУ сабран је значајан број звучних снимака традиционалне музике. Сакупљање ове врсте грађе Петар Коњовић је, као оснивач и први директор Института (1947) поставио у први план рада, усмерен ка истраживању српског традиционалног, световног и црквеног музичког наслеђа. Први снимци српског црквеног појања нашли су се у Институту већ 1950. године. Било је то, истина непотпуно, издање под називом Расадник српског православног црквеног појања (1933), са пионирским звучним записима традиционалног српског појања, сачињеним на старим грамофонским плочама на 78 обртаја, према казивању појца и учитеља Лазара Лере. Институтска збирка снимака духовне музике постепено је потом допуњавана разноврсним звучним снимцима., The Institute of Musicology of the Serbian Academy of Sciences and Arts is home to a significant number of sound recordings of traditional music. Petar Konjović, the founder and the first director of the Institute (1947) put the collecting of this type of material at the forefront of his work directed towards the research of Serbian traditional, secular and church musical heritage. The first recordings of Serbian Church Chant found their way to the Institute as early as 1950. It was an, admittedly incomplete, edition called Rasadnik srpskog pravoslavnog crkvenog pojanja (“Conservatory of Serbian Church Chant”, 1933), with pioneering sound recordings of traditional Serbian Church Chant, sung by chanter and teacher Lazar Lera and recorded on old gramophone records at 78 rotations. The Institute’s collection of the recordings of church music was gradually expanded with various other sound recordings.",
publisher = "Београд : Музиколошки институт САНУ",
title = "Спаси Господи људи Твоја – Српско црквено појање – из манастирских певница, друга половина 20. века",
pages = "1-70",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16300"
}
(2023). Спаси Господи људи Твоја – Српско црквено појање – из манастирских певница, друга половина 20. века. 
Београд : Музиколошки институт САНУ., 1-70.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16300
Спаси Господи људи Твоја – Српско црквено појање – из манастирских певница, друга половина 20. века. 2023;:1-70.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16300 .
"Спаси Господи људи Твоја – Српско црквено појање – из манастирских певница, друга половина 20. века" (2023):1-70,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16300 .

“Mijatovke” collection on 78 rpm records: Early recordings as contributors in the formation of national culture

Lajić Mihajlović, Danka; Radovanović, Bojana

(Zagreb : Institute of Ethnology and Folklore Research, 2023)

TY  - CONF
AU  - Lajić Mihajlović, Danka
AU  - Radovanović, Bojana
PY  - 2023
UR  - https://www.ief.hr/en/research/projects/ project-diskograf/symposium-78rpm-at-home/
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/14233
AB  - Although research on the early Serbian music discography has yet to move past its initial stages, some of the figures of significant influence on Serbian music in the early 20th century can be recognized. Still, the network of traditional music practices, academic art circles and new industries – including the discographic one – has not been illuminated. Among said figures we find singer Mijat Mijatović (1887–1937), whose significance is, formally speaking, reflected in the number of 78 rpm records he produced and, consequently and substantially, in the impact his repertoire and performing style had on the musical culture of his time. In that regard, a collection of seven songs titled “Mijatovke” by Stanislav Binički (1872–1942) are of paradigmatic value. The title suggests the influence Mijatović’s performance of these traditional songs had, while the notes on the records argue for the composer’s authorship. Binički’s position as a conductor of the esteemed King’s Guard Orchestra probably affected the eventual publication of this ensemble’s records of “Mijatovke”. The record’s impact is related to the growing influence of radio, whose programme noticeably included music from the newest records. Simultaneously, “Mijatovke” songs were distributed as a sheet music publication (for voice and piano) by the prominent publisher Geca Kon. Furthermore, songs from this collection were also performed and recorded by other singers. The collaborative effort of ethnomusicology and musicology will here be aimed towards investigating the role record production had in the (trans) formation of popular folk music of that time, as well as its influence on oral tradition and art music, through the analysis of technological and cultural circumstances and recorded performances of “Mijatovke”.
PB  - Zagreb : Institute of Ethnology and Folklore Research
C3  - International symposium "78 rpm at home: Local perspectives on the early recording industry", Zagreb, 8–11 March 2023
T1  - “Mijatovke” collection on 78 rpm records: Early recordings as contributors in the formation of national culture
SP  - 32
EP  - 33
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14233
ER  - 
@conference{
author = "Lajić Mihajlović, Danka and Radovanović, Bojana",
year = "2023",
abstract = "Although research on the early Serbian music discography has yet to move past its initial stages, some of the figures of significant influence on Serbian music in the early 20th century can be recognized. Still, the network of traditional music practices, academic art circles and new industries – including the discographic one – has not been illuminated. Among said figures we find singer Mijat Mijatović (1887–1937), whose significance is, formally speaking, reflected in the number of 78 rpm records he produced and, consequently and substantially, in the impact his repertoire and performing style had on the musical culture of his time. In that regard, a collection of seven songs titled “Mijatovke” by Stanislav Binički (1872–1942) are of paradigmatic value. The title suggests the influence Mijatović’s performance of these traditional songs had, while the notes on the records argue for the composer’s authorship. Binički’s position as a conductor of the esteemed King’s Guard Orchestra probably affected the eventual publication of this ensemble’s records of “Mijatovke”. The record’s impact is related to the growing influence of radio, whose programme noticeably included music from the newest records. Simultaneously, “Mijatovke” songs were distributed as a sheet music publication (for voice and piano) by the prominent publisher Geca Kon. Furthermore, songs from this collection were also performed and recorded by other singers. The collaborative effort of ethnomusicology and musicology will here be aimed towards investigating the role record production had in the (trans) formation of popular folk music of that time, as well as its influence on oral tradition and art music, through the analysis of technological and cultural circumstances and recorded performances of “Mijatovke”.",
publisher = "Zagreb : Institute of Ethnology and Folklore Research",
journal = "International symposium "78 rpm at home: Local perspectives on the early recording industry", Zagreb, 8–11 March 2023",
title = "“Mijatovke” collection on 78 rpm records: Early recordings as contributors in the formation of national culture",
pages = "32-33",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14233"
}
Lajić Mihajlović, D.,& Radovanović, B.. (2023). “Mijatovke” collection on 78 rpm records: Early recordings as contributors in the formation of national culture. in International symposium "78 rpm at home: Local perspectives on the early recording industry", Zagreb, 8–11 March 2023
Zagreb : Institute of Ethnology and Folklore Research., 32-33.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14233
Lajić Mihajlović D, Radovanović B. “Mijatovke” collection on 78 rpm records: Early recordings as contributors in the formation of national culture. in International symposium "78 rpm at home: Local perspectives on the early recording industry", Zagreb, 8–11 March 2023. 2023;:32-33.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14233 .
Lajić Mihajlović, Danka, Radovanović, Bojana, "“Mijatovke” collection on 78 rpm records: Early recordings as contributors in the formation of national culture" in International symposium "78 rpm at home: Local perspectives on the early recording industry", Zagreb, 8–11 March 2023 (2023):32-33,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14233 .

Female Leadership in Serbian Metal Music. Frontwomen at the Crossroads of Visibility, Genre and Voice

Radovanović, Bojana

(Bielefeld : transcript Verlag, 2023)

TY  - CHAP
AU  - Radovanović, Bojana
PY  - 2023
UR  - https://www.transcript-verlag.de/978-3-8376-6546-8/women-s-leadership-in-music/?number=978-3-8376-6546-8
UR  - https://www.transcript-verlag.de/media/pdf/65/db/39/oa9783839465462.pdf
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/14232
AB  - Metal music is known for being, in the words of sociologist Deena Weinstein (2000: 134), a genre primarily designed “(...) of, by, and for males”. Although its foundational postulates, sound and behavior are traditionally seen as masculine, this genre has been also a place for subversion of the masculine and transgression into androgyny and femininity. Since its inception in the 1970s, metal offered a myriad of possibilities for male performers. It is, thus, not surprising that during the first several decades of the genre’s development, women were mainly part of the audience or male musicians’ muses. This trend is more noticeably being challenged in the last two decades. Women are taking on not only the role of band vocalists (which is traditionally expected), but also the symbolic leadership as guitarplayersand other instrumentalists. This chapter sheds light on the historical circumstances and characteristics of female leadership in Serbian metal, focusing on the development of metal subgenres and their relationship to women in the local and international context. Since female roles in metal bands are still, by and large, the ones of vocalists, this chapter also gives insights into the development of female voice in metal – from mainstream clean and operatic singing in symphonic metal to the technically extended vocals of extreme metal.
PB  - Bielefeld : transcript Verlag
T2  - Women's Leadership in Music: Modes, Legacies, Alliances
T1  - Female Leadership in Serbian Metal Music. Frontwomen at the Crossroads of Visibility, Genre and Voice
SP  - 213
EP  - 223
DO  - 10.14361/9783839465462
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14232
ER  - 
@inbook{
author = "Radovanović, Bojana",
year = "2023",
abstract = "Metal music is known for being, in the words of sociologist Deena Weinstein (2000: 134), a genre primarily designed “(...) of, by, and for males”. Although its foundational postulates, sound and behavior are traditionally seen as masculine, this genre has been also a place for subversion of the masculine and transgression into androgyny and femininity. Since its inception in the 1970s, metal offered a myriad of possibilities for male performers. It is, thus, not surprising that during the first several decades of the genre’s development, women were mainly part of the audience or male musicians’ muses. This trend is more noticeably being challenged in the last two decades. Women are taking on not only the role of band vocalists (which is traditionally expected), but also the symbolic leadership as guitarplayersand other instrumentalists. This chapter sheds light on the historical circumstances and characteristics of female leadership in Serbian metal, focusing on the development of metal subgenres and their relationship to women in the local and international context. Since female roles in metal bands are still, by and large, the ones of vocalists, this chapter also gives insights into the development of female voice in metal – from mainstream clean and operatic singing in symphonic metal to the technically extended vocals of extreme metal.",
publisher = "Bielefeld : transcript Verlag",
journal = "Women's Leadership in Music: Modes, Legacies, Alliances",
booktitle = "Female Leadership in Serbian Metal Music. Frontwomen at the Crossroads of Visibility, Genre and Voice",
pages = "213-223",
doi = "10.14361/9783839465462",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14232"
}
Radovanović, B.. (2023). Female Leadership in Serbian Metal Music. Frontwomen at the Crossroads of Visibility, Genre and Voice. in Women's Leadership in Music: Modes, Legacies, Alliances
Bielefeld : transcript Verlag., 213-223.
https://doi.org/10.14361/9783839465462
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14232
Radovanović B. Female Leadership in Serbian Metal Music. Frontwomen at the Crossroads of Visibility, Genre and Voice. in Women's Leadership in Music: Modes, Legacies, Alliances. 2023;:213-223.
doi:10.14361/9783839465462
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14232 .
Radovanović, Bojana, "Female Leadership in Serbian Metal Music. Frontwomen at the Crossroads of Visibility, Genre and Voice" in Women's Leadership in Music: Modes, Legacies, Alliances (2023):213-223,
https://doi.org/10.14361/9783839465462 .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14232 .

Миленко Пауновић, Divina tragoedia. Музичка драма. Оркестарска партитура.

Пауновић, Миленко; Милановић, Биљана

(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2023)

TY  - GEN
AU  - Пауновић, Миленко
AU  - Милановић, Биљана
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16305
PB  - Београд : Музиколошки институт САНУ
T1  - Миленко Пауновић, Divina tragoedia. Музичка драма. Оркестарска партитура.
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16305
ER  - 
@misc{
author = "Пауновић, Миленко and Милановић, Биљана",
year = "2023",
publisher = "Београд : Музиколошки институт САНУ",
title = "Миленко Пауновић, Divina tragoedia. Музичка драма. Оркестарска партитура.",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16305"
}
Пауновић, М.,& Милановић, Б.. (2023). Миленко Пауновић, Divina tragoedia. Музичка драма. Оркестарска партитура.. 
Београд : Музиколошки институт САНУ..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16305
Пауновић М, Милановић Б. Миленко Пауновић, Divina tragoedia. Музичка драма. Оркестарска партитура.. 2023;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16305 .
Пауновић, Миленко, Милановић, Биљана, "Миленко Пауновић, Divina tragoedia. Музичка драма. Оркестарска партитура." (2023),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16305 .

Свечани концерт поводом јубилеја Драгутина Гостушког и Петра Коњовића

(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2023)

TY  - GEN
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/15663
PB  - Београд : Музиколошки институт САНУ
T1  - Свечани концерт поводом јубилеја Драгутина Гостушког и Петра Коњовића
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15663
ER  - 
@misc{
year = "2023",
publisher = "Београд : Музиколошки институт САНУ",
title = "Свечани концерт поводом јубилеја Драгутина Гостушког и Петра Коњовића",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15663"
}
(2023). Свечани концерт поводом јубилеја Драгутина Гостушког и Петра Коњовића. 
Београд : Музиколошки институт САНУ..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15663
Свечани концерт поводом јубилеја Драгутина Гостушког и Петра Коњовића. 2023;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15663 .
"Свечани концерт поводом јубилеја Драгутина Гостушког и Петра Коњовића" (2023),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15663 .

Музички фестивали у Србији између наслеђа и индустрија

Лајић Михајловић, Данка; Маринковић, Соња; Јанковић-Бегуш, Јелена; Радосављевић, Ненад; Медић, Ивана

(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2023)

TY  - GEN
AU  - Лајић Михајловић, Данка
AU  - Маринковић, Соња
AU  - Јанковић-Бегуш, Јелена
AU  - Радосављевић, Ненад
AU  - Медић, Ивана
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/14533
AB  - Јавни разговори о музичким фестивалима у организацији Музиколошког института САНУ
део су активности на пројекту Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a
Difference in Contemporary Society – APPMES, који финансира Фонд за науку Републике
Србије. Наиме, у оквиру једне од пројектних тема, која пажњу усмерава ка
институционализацији и технологизацији музике (Safeguarding of Music as Cultural Heritage:
Aspects of Institutionalisation and Technologisation), иницирано је конструктивније умрежавање
актера од значаја за (ре)организацију музичких фестивала у Србији, а све у складу с
виђењем културе као једног од стубова одрживог развоја човечанства.
PB  - Београд : Музиколошки институт САНУ
T1  - Музички фестивали у Србији између наслеђа и индустрија
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14533
ER  - 
@misc{
author = "Лајић Михајловић, Данка and Маринковић, Соња and Јанковић-Бегуш, Јелена and Радосављевић, Ненад and Медић, Ивана",
year = "2023",
abstract = "Јавни разговори о музичким фестивалима у организацији Музиколошког института САНУ
део су активности на пројекту Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a
Difference in Contemporary Society – APPMES, који финансира Фонд за науку Републике
Србије. Наиме, у оквиру једне од пројектних тема, која пажњу усмерава ка
институционализацији и технологизацији музике (Safeguarding of Music as Cultural Heritage:
Aspects of Institutionalisation and Technologisation), иницирано је конструктивније умрежавање
актера од значаја за (ре)организацију музичких фестивала у Србији, а све у складу с
виђењем културе као једног од стубова одрживог развоја човечанства.",
publisher = "Београд : Музиколошки институт САНУ",
title = "Музички фестивали у Србији између наслеђа и индустрија",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14533"
}
Лајић Михајловић, Д., Маринковић, С., Јанковић-Бегуш, Ј., Радосављевић, Н.,& Медић, И.. (2023). Музички фестивали у Србији између наслеђа и индустрија. 
Београд : Музиколошки институт САНУ..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14533
Лајић Михајловић Д, Маринковић С, Јанковић-Бегуш Ј, Радосављевић Н, Медић И. Музички фестивали у Србији између наслеђа и индустрија. 2023;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14533 .
Лајић Михајловић, Данка, Маринковић, Соња, Јанковић-Бегуш, Јелена, Радосављевић, Ненад, Медић, Ивана, "Музички фестивали у Србији између наслеђа и индустрија" (2023),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14533 .

Концерт солистичке и камерне музике академика Властимира Трајковића и промоција монографије "Музика"

Беблер, Неда; Медић, Ивана; Јанковић-Бегуш, Јелена

(Београд : Српска академија наука и уметности, 2023)

TY  - GEN
AU  - Беблер, Неда
AU  - Медић, Ивана
AU  - Јанковић-Бегуш, Јелена
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/14324
AB  - Властимир Трајковић (Београд, 17. јун 1947 – Београд, 4. јануар 2017), био је један од најистакнутијих српских композитора своје генерације, чији је опус оставио дубоког трага у нашој музици у последњих педесет година.
PB  - Београд : Српска академија наука и уметности
PB  - Београд : Одбор за заштиту српске музичке баштине САНУ
T1  - Концерт солистичке и камерне музике академика Властимира Трајковића и промоција монографије "Музика"
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14324
ER  - 
@misc{
author = "Беблер, Неда and Медић, Ивана and Јанковић-Бегуш, Јелена",
year = "2023",
abstract = "Властимир Трајковић (Београд, 17. јун 1947 – Београд, 4. јануар 2017), био је један од најистакнутијих српских композитора своје генерације, чији је опус оставио дубоког трага у нашој музици у последњих педесет година.",
publisher = "Београд : Српска академија наука и уметности, Београд : Одбор за заштиту српске музичке баштине САНУ",
title = "Концерт солистичке и камерне музике академика Властимира Трајковића и промоција монографије "Музика"",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14324"
}
Беблер, Н., Медић, И.,& Јанковић-Бегуш, Ј.. (2023). Концерт солистичке и камерне музике академика Властимира Трајковића и промоција монографије "Музика". 
Београд : Српска академија наука и уметности..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14324
Беблер Н, Медић И, Јанковић-Бегуш Ј. Концерт солистичке и камерне музике академика Властимира Трајковића и промоција монографије "Музика". 2023;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14324 .
Беблер, Неда, Медић, Ивана, Јанковић-Бегуш, Јелена, "Концерт солистичке и камерне музике академика Властимира Трајковића и промоција монографије "Музика"" (2023),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14324 .

Снимци серије предавања и дискусија „Разговори” у Музиколошком институту САНУ

Думнић Вилотијевић, Марија; Браловић, Милош; Стефан, Савић

(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2023)

TY  - CONF
AU  - Думнић Вилотијевић, Марија
AU  - Браловић, Милош
AU  - Стефан, Савић
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/15791
AB  - Музиколошки институт САНУ поседује изузетно богату збирку документарних снимака на магнетофонским тракама, насталим између 1950-их и 1990-их. Њен највећи део јесу снимци традиционалне народне музике с простора некадашње Југославије (посебно из Србије) и православног црквеног појања. По мањем обиму, али не мањем значају, истиче се колекција снимака серије предавања и дискусија о науци и уметности „Разговори”, коју су посећивали етаблирани интелектуалци тог времена. Предавања је организовао музиколог и композитор Драгутин Гостушки, чија је плодна научна и критичка делатност везана за Музиколошки институт САНУ. Колекција је настала у време његовог директорског мандата (1974–1978), а тонски ју је забележила сарадница Института, етномузиколог Ана Матовић. Овом постер презентацијом представићемо основне техничке и садржајне карактеристике снимака „Разговора” похрањених и дигитализованих у Музиколошком институту САНУ.
AB  - The Institute of Musicology SASA has an extremely rich collection of documentary recordings on tapes, created between the 1950s and the 1990s. The biggest part of this collection comprises recordings of traditional folk music from the former Yugoslavia (especially from Serbia) and Orthodox church chanting. Smaller in size, but no less important, is the collection of recordings of the series of lectures and discussions on science and art “Conversations”, which was frequented by established intellectuals of that time. These lectures were organized by the musicologist and composer Dragutin Gostuški, whose fruitful scientific and critical activity was tied to the Institute of Musicology SASA. The collection was created during his directorship (1974– 1978), and it was recorded by ethnomusicologist Ana Matović, herself an Associate of the Institute. With this poster presentation, we will present the basic technical and content characteristics of the recordings of “Conversations”, stored and digitized at the Institute of Musicology SASA.
PB  - Београд : Музиколошки институт САНУ
C3  - Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката / Dragutin Gostuški's Oblique Angle, National Scientific Conference with International Participation. Book of Abstracts
T1  - Снимци серије предавања и дискусија „Разговори” у Музиколошком институту САНУ
T1  - Recordings of the Series of Lectures and Discussions “Conversations on Science and Art” at the Institute of Musicology SASA
SP  - 44
EP  - 48
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15791
ER  - 
@conference{
author = "Думнић Вилотијевић, Марија and Браловић, Милош and Стефан, Савић",
year = "2023",
abstract = "Музиколошки институт САНУ поседује изузетно богату збирку документарних снимака на магнетофонским тракама, насталим између 1950-их и 1990-их. Њен највећи део јесу снимци традиционалне народне музике с простора некадашње Југославије (посебно из Србије) и православног црквеног појања. По мањем обиму, али не мањем значају, истиче се колекција снимака серије предавања и дискусија о науци и уметности „Разговори”, коју су посећивали етаблирани интелектуалци тог времена. Предавања је организовао музиколог и композитор Драгутин Гостушки, чија је плодна научна и критичка делатност везана за Музиколошки институт САНУ. Колекција је настала у време његовог директорског мандата (1974–1978), а тонски ју је забележила сарадница Института, етномузиколог Ана Матовић. Овом постер презентацијом представићемо основне техничке и садржајне карактеристике снимака „Разговора” похрањених и дигитализованих у Музиколошком институту САНУ., The Institute of Musicology SASA has an extremely rich collection of documentary recordings on tapes, created between the 1950s and the 1990s. The biggest part of this collection comprises recordings of traditional folk music from the former Yugoslavia (especially from Serbia) and Orthodox church chanting. Smaller in size, but no less important, is the collection of recordings of the series of lectures and discussions on science and art “Conversations”, which was frequented by established intellectuals of that time. These lectures were organized by the musicologist and composer Dragutin Gostuški, whose fruitful scientific and critical activity was tied to the Institute of Musicology SASA. The collection was created during his directorship (1974– 1978), and it was recorded by ethnomusicologist Ana Matović, herself an Associate of the Institute. With this poster presentation, we will present the basic technical and content characteristics of the recordings of “Conversations”, stored and digitized at the Institute of Musicology SASA.",
publisher = "Београд : Музиколошки институт САНУ",
journal = "Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката / Dragutin Gostuški's Oblique Angle, National Scientific Conference with International Participation. Book of Abstracts",
title = "Снимци серије предавања и дискусија „Разговори” у Музиколошком институту САНУ, Recordings of the Series of Lectures and Discussions “Conversations on Science and Art” at the Institute of Musicology SASA",
pages = "44-48",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15791"
}
Думнић Вилотијевић, М., Браловић, М.,& Стефан, С.. (2023). Снимци серије предавања и дискусија „Разговори” у Музиколошком институту САНУ. in Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката / Dragutin Gostuški's Oblique Angle, National Scientific Conference with International Participation. Book of Abstracts
Београд : Музиколошки институт САНУ., 44-48.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15791
Думнић Вилотијевић М, Браловић М, Стефан С. Снимци серије предавања и дискусија „Разговори” у Музиколошком институту САНУ. in Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката / Dragutin Gostuški's Oblique Angle, National Scientific Conference with International Participation. Book of Abstracts. 2023;:44-48.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15791 .
Думнић Вилотијевић, Марија, Браловић, Милош, Стефан, Савић, "Снимци серије предавања и дискусија „Разговори” у Музиколошком институту САНУ" in Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката / Dragutin Gostuški's Oblique Angle, National Scientific Conference with International Participation. Book of Abstracts (2023):44-48,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15791 .

Activist Musicology and Informal Multimedia Archives: The Case of YouTube Channel “Serbian Composers”

Radovanović, Bojana; Bralović, Miloš

(MDPI, 2023)

TY  - JOUR
AU  - Radovanović, Bojana
AU  - Bralović, Miloš
PY  - 2023
UR  - https://www.mdpi.com/2076-0752/12/5/184
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/14881
AB  - The YouTube channel “Serbian Composers” was founded in 2012 by four musicology students from Belgrade. As the first page dedicated to both art music and applied music of Serbian composers on this popular video-sharing website, over the past 11 years this channel has shown itself to be an excellent platform for the promotion, multi-media archiving, research, digitalization, and preservation of Serbian music. The founders of the channel—nowadays active researchers in the field—recognized the potential of YouTube for applied musicological work and worked diligently on making this channel the most reliable online source for anyone interested in Serbian composers and their works. In this article, we elaborate on what working on this channel throughout the years has entailed. We cover the realities of both the social media and internet presence of one such endeavor and situate the research in the domain of seeing YouTube as an informal multimedia archive. We also discuss the ongoing processes of collecting music and data, digitalization and preservation, selection and categorization, and the presentation of material on YouTube and other relevant social media platforms.
PB  - MDPI
T2  - Arts
T1  - Activist Musicology and Informal Multimedia Archives: The Case of YouTube Channel “Serbian Composers”
SP  - 184
VL  - 12
IS  - 5
DO  - 10.3390/arts12050184
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14881
ER  - 
@article{
author = "Radovanović, Bojana and Bralović, Miloš",
year = "2023",
abstract = "The YouTube channel “Serbian Composers” was founded in 2012 by four musicology students from Belgrade. As the first page dedicated to both art music and applied music of Serbian composers on this popular video-sharing website, over the past 11 years this channel has shown itself to be an excellent platform for the promotion, multi-media archiving, research, digitalization, and preservation of Serbian music. The founders of the channel—nowadays active researchers in the field—recognized the potential of YouTube for applied musicological work and worked diligently on making this channel the most reliable online source for anyone interested in Serbian composers and their works. In this article, we elaborate on what working on this channel throughout the years has entailed. We cover the realities of both the social media and internet presence of one such endeavor and situate the research in the domain of seeing YouTube as an informal multimedia archive. We also discuss the ongoing processes of collecting music and data, digitalization and preservation, selection and categorization, and the presentation of material on YouTube and other relevant social media platforms.",
publisher = "MDPI",
journal = "Arts",
title = "Activist Musicology and Informal Multimedia Archives: The Case of YouTube Channel “Serbian Composers”",
pages = "184",
volume = "12",
number = "5",
doi = "10.3390/arts12050184",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14881"
}
Radovanović, B.,& Bralović, M.. (2023). Activist Musicology and Informal Multimedia Archives: The Case of YouTube Channel “Serbian Composers”. in Arts
MDPI., 12(5), 184.
https://doi.org/10.3390/arts12050184
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14881
Radovanović B, Bralović M. Activist Musicology and Informal Multimedia Archives: The Case of YouTube Channel “Serbian Composers”. in Arts. 2023;12(5):184.
doi:10.3390/arts12050184
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14881 .
Radovanović, Bojana, Bralović, Miloš, "Activist Musicology and Informal Multimedia Archives: The Case of YouTube Channel “Serbian Composers”" in Arts, 12, no. 5 (2023):184,
https://doi.org/10.3390/arts12050184 .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14881 .
1

Искошени угао Драгутина Гостушког

Радовановић, Бојана; Шупут, Милан

(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2023)

TY  - GEN
AU  - Радовановић, Бојана
AU  - Шупут, Милан
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/15300
PB  - Београд : Музиколошки институт САНУ
T2  - Научни скуп "Искошени угао Драгутин Гостушки"
T1  - Искошени угао Драгутина Гостушког
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15300
ER  - 
@misc{
author = "Радовановић, Бојана and Шупут, Милан",
year = "2023",
publisher = "Београд : Музиколошки институт САНУ",
journal = "Научни скуп "Искошени угао Драгутин Гостушки"",
title = "Искошени угао Драгутина Гостушког",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15300"
}
Радовановић, Б.,& Шупут, М.. (2023). Искошени угао Драгутина Гостушког. in Научни скуп "Искошени угао Драгутин Гостушки"
Београд : Музиколошки институт САНУ..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15300
Радовановић Б, Шупут М. Искошени угао Драгутина Гостушког. in Научни скуп "Искошени угао Драгутин Гостушки". 2023;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15300 .
Радовановић, Бојана, Шупут, Милан, "Искошени угао Драгутина Гостушког" in Научни скуп "Искошени угао Драгутин Гостушки" (2023),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15300 .

Балет ”Реми” Драгутина Гостушког – од награде Хрватског народног казалишта до премијере на Музичком бијеналу Загреб

Маринковић, Милош

(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2023)

TY  - CONF
AU  - Маринковић, Милош
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/15789
AB  - Рефлектујући плуралитет композиционих тенденција у музици 20. века, програм фестивала Музички бијенале Загреб из 1963. године (МБЗ’63) обухватао је, између осталог, чак четрнаест музичко-сценских остварења домаћих и иностраних аутора. Уз наступ Хамбуршке државне опере, која је југословенској публици представила неке од класика савремене оперске литературе (дела Игора Стравинског и Албана Берга), централно место на музичко-сценском репертоару МБЗ’63 припало је савременој југословенској балетској уметности. Наиме, претпоследњег дана ове манифестације, у Хрватском народном казалишту приређено је вече југословенског балета, у оквиру којег је, уз три балетска остварења загребачких аутора (Човјек пред зрцалом /1961/ Милка Келемена, Демон златне улице /1962/ Крешимира Фрибеца и Сусрети /1963/ Ива Киригина), премијерно изведен и Реми – фантастичан балетски призор у три слике (1955) београдског композитора Драгутина Гостушког (у режији Звонимира Рељића, a под диригентском палицом Павла Дешпаља).
Будући да је балет Гостушког претходно награђен на конкурсу поводом стогодишњице Хрватског народног казалишта у Загребу 1961. године, у раду ће се најпре указати на поједине контроверзе у вези са овом наградом, које су и довеле до тога да балет Реми премијерно буде изведен две године касније у оквиру МБЗ’63. Надаље, размотриће се неке од музичких карактеристика Ремија, а у односу на програмску физиономију и критеријуме репертоарске селекције фестивала Музички бијенале Загреб. Анализом бијеналских критика и приказа у штампи, сагледаће се реакције музичких критичара на балетски програм МБЗ’63, са фокусом на рецепцију премијерног извођења балета Гостушког на овом најзначајнијем међународном фестивалу савремене музике у Југославији.
AB  - Reflecting the plurality of compositional tendencies in the 20th cen- tury music, the program of the 1963 edition of the festival Music Biennale Zagreb (MBZ’63) included, among other things, as many as fourteen musical and stage works by Yugoslav and foreign composers. Together with the performance of the Hamburg State Opera, which presented the Yugoslav audience with some of the classics of contemporary opera (the works by Igor Stravinsky and Alban Berg), the central place in the musical and stage repertoire of MBZ’63 belonged to contemporary Yugoslav ballet. On the penultimate day of the festival, the Croatian National Theater hosted an evening of Yugoslav ballet, during which, along with three ballet works by Zagreb authors (Man Before the Mirror /1961/ by Milko Kelemen, Demon of the Golden Street /1962/ by Krešimir Fribec and Encounters /1963 / by Ivo Kirigin), the ensemble also premiered Remi – A Fantastic Ballet Scene in Three Pictures (1955) by the Belgrade composer Dragutin Gostuški (directed by Zvonimir Reljić and conducted by Pavel Dešpalj).
 Since Gostuški’s ballet was previously awarded at the competition organized on the occasion of the centenary of the Croatian National Theater in Zagreb in 1961, in this paper I will first point out certain controversies related to this award, which resulted in the premiere of the ballet Remi being staged two years later, as part of MBZ’63. Furthermore, some of the musical characteristics of Remi will be considered, concerning the physiognomy of the festival program and criteria of the repertoire selection for the Music Biennale Zagreb. By analyzing critiques and reports in the press, I will review the reactions of music critics to the MBZ’63 ballet program, with a focus on the reception of the first performance of Gostuški’s ballet at this most important international festival of contemporary music in Yugoslavia.
PB  - Београд : Музиколошки институт САНУ
C3  - Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката / Dragutin Gostuški's Oblique Angle, National Scientific Conference with International Participation. Book of Abstracts
T1  - Балет ”Реми” Драгутина Гостушког – од награде Хрватског народног казалишта до премијере на Музичком бијеналу Загреб
T1  - Dragutin Gostuški’s ballet Remi – From the Award of the Croatian National Theater to the Premiere at the Music Biennale Zagreb
SP  - 62
EP  - 65
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15789
ER  - 
@conference{
author = "Маринковић, Милош",
year = "2023",
abstract = "Рефлектујући плуралитет композиционих тенденција у музици 20. века, програм фестивала Музички бијенале Загреб из 1963. године (МБЗ’63) обухватао је, између осталог, чак четрнаест музичко-сценских остварења домаћих и иностраних аутора. Уз наступ Хамбуршке државне опере, која је југословенској публици представила неке од класика савремене оперске литературе (дела Игора Стравинског и Албана Берга), централно место на музичко-сценском репертоару МБЗ’63 припало је савременој југословенској балетској уметности. Наиме, претпоследњег дана ове манифестације, у Хрватском народном казалишту приређено је вече југословенског балета, у оквиру којег је, уз три балетска остварења загребачких аутора (Човјек пред зрцалом /1961/ Милка Келемена, Демон златне улице /1962/ Крешимира Фрибеца и Сусрети /1963/ Ива Киригина), премијерно изведен и Реми – фантастичан балетски призор у три слике (1955) београдског композитора Драгутина Гостушког (у режији Звонимира Рељића, a под диригентском палицом Павла Дешпаља).
Будући да је балет Гостушког претходно награђен на конкурсу поводом стогодишњице Хрватског народног казалишта у Загребу 1961. године, у раду ће се најпре указати на поједине контроверзе у вези са овом наградом, које су и довеле до тога да балет Реми премијерно буде изведен две године касније у оквиру МБЗ’63. Надаље, размотриће се неке од музичких карактеристика Ремија, а у односу на програмску физиономију и критеријуме репертоарске селекције фестивала Музички бијенале Загреб. Анализом бијеналских критика и приказа у штампи, сагледаће се реакције музичких критичара на балетски програм МБЗ’63, са фокусом на рецепцију премијерног извођења балета Гостушког на овом најзначајнијем међународном фестивалу савремене музике у Југославији., Reflecting the plurality of compositional tendencies in the 20th cen- tury music, the program of the 1963 edition of the festival Music Biennale Zagreb (MBZ’63) included, among other things, as many as fourteen musical and stage works by Yugoslav and foreign composers. Together with the performance of the Hamburg State Opera, which presented the Yugoslav audience with some of the classics of contemporary opera (the works by Igor Stravinsky and Alban Berg), the central place in the musical and stage repertoire of MBZ’63 belonged to contemporary Yugoslav ballet. On the penultimate day of the festival, the Croatian National Theater hosted an evening of Yugoslav ballet, during which, along with three ballet works by Zagreb authors (Man Before the Mirror /1961/ by Milko Kelemen, Demon of the Golden Street /1962/ by Krešimir Fribec and Encounters /1963 / by Ivo Kirigin), the ensemble also premiered Remi – A Fantastic Ballet Scene in Three Pictures (1955) by the Belgrade composer Dragutin Gostuški (directed by Zvonimir Reljić and conducted by Pavel Dešpalj).
 Since Gostuški’s ballet was previously awarded at the competition organized on the occasion of the centenary of the Croatian National Theater in Zagreb in 1961, in this paper I will first point out certain controversies related to this award, which resulted in the premiere of the ballet Remi being staged two years later, as part of MBZ’63. Furthermore, some of the musical characteristics of Remi will be considered, concerning the physiognomy of the festival program and criteria of the repertoire selection for the Music Biennale Zagreb. By analyzing critiques and reports in the press, I will review the reactions of music critics to the MBZ’63 ballet program, with a focus on the reception of the first performance of Gostuški’s ballet at this most important international festival of contemporary music in Yugoslavia.",
publisher = "Београд : Музиколошки институт САНУ",
journal = "Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката / Dragutin Gostuški's Oblique Angle, National Scientific Conference with International Participation. Book of Abstracts",
title = "Балет ”Реми” Драгутина Гостушког – од награде Хрватског народног казалишта до премијере на Музичком бијеналу Загреб, Dragutin Gostuški’s ballet Remi – From the Award of the Croatian National Theater to the Premiere at the Music Biennale Zagreb",
pages = "62-65",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15789"
}
Маринковић, М.. (2023). Балет ”Реми” Драгутина Гостушког – од награде Хрватског народног казалишта до премијере на Музичком бијеналу Загреб. in Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката / Dragutin Gostuški's Oblique Angle, National Scientific Conference with International Participation. Book of Abstracts
Београд : Музиколошки институт САНУ., 62-65.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15789
Маринковић М. Балет ”Реми” Драгутина Гостушког – од награде Хрватског народног казалишта до премијере на Музичком бијеналу Загреб. in Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката / Dragutin Gostuški's Oblique Angle, National Scientific Conference with International Participation. Book of Abstracts. 2023;:62-65.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15789 .
Маринковић, Милош, "Балет ”Реми” Драгутина Гостушког – од награде Хрватског народног казалишта до премијере на Музичком бијеналу Загреб" in Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката / Dragutin Gostuški's Oblique Angle, National Scientific Conference with International Participation. Book of Abstracts (2023):62-65,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15789 .

Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката

Томашевић, Катарина; Радовановић, Бојана

(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2023)

TY  - CONF
AU  - Томашевић, Катарина
AU  - Радовановић, Бојана
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/15603
AB  - Композитор и историчар уметности по образовању, естетичар, музиколог и критичар по вокацији, Драгутин Гостушки је у свом времену, али и све до данас, остао познат по свом неконценционалном мишљењу и погледима, како на питања која се тичу саме уметности, тако и општих духовних кретања његовог доба. Живо присутан на многобројним пољима своје разгранате делатности, издвојио се као једна од најмаркантнијих фигура интелектуалне елите свог доба. Поборник класичних вредности и највиших естетских домета европске културе, резервисан према авангардним тенденцијама у уметности минулог века, знатижељан да, пратећи актуелна открића у природним наукама активно учествује у ’предвиђању будућности’ уметности и света, Драгутин Гостушки утиснуо је дубок и трајан, али, истовремено – и издвојен и усамљен печат у време у коме је деловао. Његова бритка, често и полемички интонирана мисао, неретко је била у отклону, искошена од доминантних тежњи епохе, оставши и надаље недовољно позната, проучена и вреднована,  на периферији од централних токова и интересовања савремене културне историје.
 
Скуп посвећен Драгутину Гостушком, по први пут ће довести у фокус научне пажње поједине аспекте, домете и доприносе ауторовог стваралачког рада: као композитора, музиколога, историчара музике, естетичара, теоретичара, као музичког критичара и активног сарадника медија.
AB  - Composer and art historian by education, esthetician, theoretician and critic by vocation, in his time, and even to this day, Dragutin Gostuški was known for his unconventional opinions and views, both on issues concerning the art itself, and on general spiritual movements of his time. Vividly present in many domains of his multifarious activity, he stood out as one of the most striking figures of the intellectual elite of his time. A supporter of classical values and the highest aesthetic achievements of the European culture, incredulous towards the avant-garde tendencies in the 20th-century art and eager to actively participate in “predicting the future” of art and the world itself following several important discoveries in the natural sciences, Dragutin Gostuški left a deep and lasting mark, but at the same time, his imprint remained secluded and solitary. His sharp, often polemically formulated thought often drifted away from the dominant tendencies of his time, to this day remaining insufficiently known, studied and valued, on the periphery of the central trends and interests of contemporary cultural history.
The Conference dedicated to Dragutin Gostuški will, for the first time, bring into the focus of scholarly attention certain aspects, scopes, and contributions of his creative work as a composer, musicologist, music historian, esthetician, theoretician, as well as a music critic and an active collaborator of the electronic media.
PB  - Београд : Музиколошки институт САНУ
T1  - Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката
T1  - Dragutin Gostuški's Oblique Angle, National Scientific Conference with International Participation. Book of Abstracts
SP  - 1
EP  - 116
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15603
ER  - 
@conference{
author = "Томашевић, Катарина and Радовановић, Бојана",
year = "2023",
abstract = "Композитор и историчар уметности по образовању, естетичар, музиколог и критичар по вокацији, Драгутин Гостушки је у свом времену, али и све до данас, остао познат по свом неконценционалном мишљењу и погледима, како на питања која се тичу саме уметности, тако и општих духовних кретања његовог доба. Живо присутан на многобројним пољима своје разгранате делатности, издвојио се као једна од најмаркантнијих фигура интелектуалне елите свог доба. Поборник класичних вредности и највиших естетских домета европске културе, резервисан према авангардним тенденцијама у уметности минулог века, знатижељан да, пратећи актуелна открића у природним наукама активно учествује у ’предвиђању будућности’ уметности и света, Драгутин Гостушки утиснуо је дубок и трајан, али, истовремено – и издвојен и усамљен печат у време у коме је деловао. Његова бритка, често и полемички интонирана мисао, неретко је била у отклону, искошена од доминантних тежњи епохе, оставши и надаље недовољно позната, проучена и вреднована,  на периферији од централних токова и интересовања савремене културне историје.
 
Скуп посвећен Драгутину Гостушком, по први пут ће довести у фокус научне пажње поједине аспекте, домете и доприносе ауторовог стваралачког рада: као композитора, музиколога, историчара музике, естетичара, теоретичара, као музичког критичара и активног сарадника медија., Composer and art historian by education, esthetician, theoretician and critic by vocation, in his time, and even to this day, Dragutin Gostuški was known for his unconventional opinions and views, both on issues concerning the art itself, and on general spiritual movements of his time. Vividly present in many domains of his multifarious activity, he stood out as one of the most striking figures of the intellectual elite of his time. A supporter of classical values and the highest aesthetic achievements of the European culture, incredulous towards the avant-garde tendencies in the 20th-century art and eager to actively participate in “predicting the future” of art and the world itself following several important discoveries in the natural sciences, Dragutin Gostuški left a deep and lasting mark, but at the same time, his imprint remained secluded and solitary. His sharp, often polemically formulated thought often drifted away from the dominant tendencies of his time, to this day remaining insufficiently known, studied and valued, on the periphery of the central trends and interests of contemporary cultural history.
The Conference dedicated to Dragutin Gostuški will, for the first time, bring into the focus of scholarly attention certain aspects, scopes, and contributions of his creative work as a composer, musicologist, music historian, esthetician, theoretician, as well as a music critic and an active collaborator of the electronic media.",
publisher = "Београд : Музиколошки институт САНУ",
title = "Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката, Dragutin Gostuški's Oblique Angle, National Scientific Conference with International Participation. Book of Abstracts",
pages = "1-116",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15603"
}
Томашевић, К.,& Радовановић, Б.. (2023). Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката. 
Београд : Музиколошки институт САНУ., 1-116.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15603
Томашевић К, Радовановић Б. Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката. 2023;:1-116.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15603 .
Томашевић, Катарина, Радовановић, Бојана, "Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката" (2023):1-116,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15603 .

(Attempts of) Making social benefit with applied ethnomusicology: Research of migrant's music in Serbia

Dumnić Vilotijević, Marija

(Wien : Österreichischen Gesellschaft für Musikwissenschaft, 2023)

TY  - CONF
AU  - Dumnić Vilotijević, Marija
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16215
PB  - Wien : Österreichischen Gesellschaft für Musikwissenschaft
PB  - Klagenfurt : Gustav Mahler Privatuniversität für Musik
C3  - Angewandte Musikwissenschaften/ Applied (Ethno-)Musicologies
T1  - (Attempts of) Making social benefit with applied ethnomusicology: Research of migrant's music in Serbia
SP  - 10
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16215
ER  - 
@conference{
author = "Dumnić Vilotijević, Marija",
year = "2023",
publisher = "Wien : Österreichischen Gesellschaft für Musikwissenschaft, Klagenfurt : Gustav Mahler Privatuniversität für Musik",
journal = "Angewandte Musikwissenschaften/ Applied (Ethno-)Musicologies",
title = "(Attempts of) Making social benefit with applied ethnomusicology: Research of migrant's music in Serbia",
pages = "10",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16215"
}
Dumnić Vilotijević, M.. (2023). (Attempts of) Making social benefit with applied ethnomusicology: Research of migrant's music in Serbia. in Angewandte Musikwissenschaften/ Applied (Ethno-)Musicologies
Wien : Österreichischen Gesellschaft für Musikwissenschaft., 10.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16215
Dumnić Vilotijević M. (Attempts of) Making social benefit with applied ethnomusicology: Research of migrant's music in Serbia. in Angewandte Musikwissenschaften/ Applied (Ethno-)Musicologies. 2023;:10.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16215 .
Dumnić Vilotijević, Marija, "(Attempts of) Making social benefit with applied ethnomusicology: Research of migrant's music in Serbia" in Angewandte Musikwissenschaften/ Applied (Ethno-)Musicologies (2023):10,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16215 .

The Cicvarićs as Pioneers of Cultural Entrepreneurship in Serbia

Medić, Ivana

(Istanbul : Istanbnul University Press, 2023)

TY  - CHAP
AU  - Medić, Ivana
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16043
AB  - In this article, I focus on the activities of the Cicvarićs, a notable Roma
music family from the western Serbian town of Šabac. I begin by overviewing
cultural entrepreneurship and its characteristics and then provide the context
for a discussion of the Cicvarićs’ activities as regards the traditional role of
Roma musicians in Serbia and the musical life of Šabac at the time. Following
a discussion of their repertoire and the innovative business practices that they
introduced, I conclude by highlighting the aspects of their work that can be
assessed today as examples of cultural entrepreneurship. I conceptualize the
Cicvarićs as pioneers of cultural entrepreneurship in Serbia, paying attention
to the notions of supply and demand, economic development, and historical
processes of producing, distributing, and consuming urban folk music in
Serbia.
PB  - Istanbul : Istanbnul University Press
T2  - Konservatoryum / Conservatorium
T1  - The Cicvarićs as Pioneers of Cultural Entrepreneurship in Serbia
SP  - S65
EP  - S75
VL  - 10
IS  - Special Issue 1
DO  - 10.26650/CONS2023-1281994
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16043
ER  - 
@inbook{
author = "Medić, Ivana",
year = "2023",
abstract = "In this article, I focus on the activities of the Cicvarićs, a notable Roma
music family from the western Serbian town of Šabac. I begin by overviewing
cultural entrepreneurship and its characteristics and then provide the context
for a discussion of the Cicvarićs’ activities as regards the traditional role of
Roma musicians in Serbia and the musical life of Šabac at the time. Following
a discussion of their repertoire and the innovative business practices that they
introduced, I conclude by highlighting the aspects of their work that can be
assessed today as examples of cultural entrepreneurship. I conceptualize the
Cicvarićs as pioneers of cultural entrepreneurship in Serbia, paying attention
to the notions of supply and demand, economic development, and historical
processes of producing, distributing, and consuming urban folk music in
Serbia.",
publisher = "Istanbul : Istanbnul University Press",
journal = "Konservatoryum / Conservatorium",
booktitle = "The Cicvarićs as Pioneers of Cultural Entrepreneurship in Serbia",
pages = "S65-S75",
volume = "10",
number = "Special Issue 1",
doi = "10.26650/CONS2023-1281994",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16043"
}
Medić, I.. (2023). The Cicvarićs as Pioneers of Cultural Entrepreneurship in Serbia. in Konservatoryum / Conservatorium
Istanbul : Istanbnul University Press., 10(Special Issue 1), S65-S75.
https://doi.org/10.26650/CONS2023-1281994
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16043
Medić I. The Cicvarićs as Pioneers of Cultural Entrepreneurship in Serbia. in Konservatoryum / Conservatorium. 2023;10(Special Issue 1):S65-S75.
doi:10.26650/CONS2023-1281994
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16043 .
Medić, Ivana, "The Cicvarićs as Pioneers of Cultural Entrepreneurship in Serbia" in Konservatoryum / Conservatorium, 10, no. Special Issue 1 (2023):S65-S75,
https://doi.org/10.26650/CONS2023-1281994 .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16043 .

Challenges and perspectives of archiving music and dance of migrant communities in Serbia

Dumnić Vilotijević, Marija

(Istambul : IASA & ICTMD, 2023)

TY  - CONF
AU  - Dumnić Vilotijević, Marija
PY  - 2023
UR  - https://sched.co/1NtDy
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/15103
AB  - Due to its geopolitical position, Serbia is currently an important destination/
station on the Balkan migration route. This influenced domestic society and
inspired applied ethnomusicology research „Should I Write or Should I Act:
Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia Today“ (within the project
„Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a Difference in
Contemporary Society“, funded by the Science Fund of Serbia).
PB  - Istambul : IASA & ICTMD
C3  - 2023 IASA Conference & ICTMD Forum, 11-15 September 2023
T1  - Challenges and perspectives of archiving music and dance of migrant communities in Serbia
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15103
ER  - 
@conference{
author = "Dumnić Vilotijević, Marija",
year = "2023",
abstract = "Due to its geopolitical position, Serbia is currently an important destination/
station on the Balkan migration route. This influenced domestic society and
inspired applied ethnomusicology research „Should I Write or Should I Act:
Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia Today“ (within the project
„Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a Difference in
Contemporary Society“, funded by the Science Fund of Serbia).",
publisher = "Istambul : IASA & ICTMD",
journal = "2023 IASA Conference & ICTMD Forum, 11-15 September 2023",
title = "Challenges and perspectives of archiving music and dance of migrant communities in Serbia",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15103"
}
Dumnić Vilotijević, M.. (2023). Challenges and perspectives of archiving music and dance of migrant communities in Serbia. in 2023 IASA Conference & ICTMD Forum, 11-15 September 2023
Istambul : IASA & ICTMD..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15103
Dumnić Vilotijević M. Challenges and perspectives of archiving music and dance of migrant communities in Serbia. in 2023 IASA Conference & ICTMD Forum, 11-15 September 2023. 2023;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15103 .
Dumnić Vilotijević, Marija, "Challenges and perspectives of archiving music and dance of migrant communities in Serbia" in 2023 IASA Conference & ICTMD Forum, 11-15 September 2023 (2023),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15103 .

Фестивал Музика у Србији као „перманентна друштвена обавеза музичких радника”

Маринковић, Милош

(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2023)

TY  - JOUR
AU  - Маринковић, Милош
PY  - 2023
UR  - https://muzikologija-musicology.com/index.php/MM/article/view/103
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16268
AB  - Фестивал Музика у Србији (МУС) одржавао се у Београду и другим градовима Србије, у периоду од 1976. до 1991. године. Представљајући савремено стваралаштво композитора из тадашње Социјалистичке Републике Србије и њених покрајина (САП Косово и САП Војводина), али и композиције српских аутора старијих генерација, МУС је егзистирао као јединствено место валоризације и ревалоризације домаће уметничке музике. Кроз анализу програмско-организационих стратегија, финансијских аспеката, репертоарске политике и видова дисеминације и промоције МУС-а, у раду се указује на уметничке домете, али и на друштвено-политичке импликације овог фестивала.
AB  - The Music in Serbia festival (Muzika u Srbiji – MUS) was held in Belgrade and other Serbian cities from 1976 to 1991. Presenting contemporary creativity of composers from the former Socialist Republic of Serbia and its two provinces (Socialist Autonomous Province of Kosovo and Socialist Autonomous Province of Vojvodina), as well as works by Serbian authors of older generations, MUS existed as a unique place of valorization and revalorization of domestic art music. Through the analysis of program and organizational strategies, financial aspects, repertoire policy, and forms of dissemination and promotion, this article points not only to the artistic scope but also to the socio-political implications of the Music in Serbia festival.
PB  - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
T2  - Музикологија-Musicology
T1  - Фестивал Музика у Србији као „перманентна друштвена обавеза музичких радника”
T1  - The Music in Serbia Festival as a “Permanent Social Obligation of Music Workers”
SP  - 105
EP  - 126
IS  - 35
DO  - https://doi.org/10.2298/MUZ2335105M
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16268
ER  - 
@article{
author = "Маринковић, Милош",
year = "2023",
abstract = "Фестивал Музика у Србији (МУС) одржавао се у Београду и другим градовима Србије, у периоду од 1976. до 1991. године. Представљајући савремено стваралаштво композитора из тадашње Социјалистичке Републике Србије и њених покрајина (САП Косово и САП Војводина), али и композиције српских аутора старијих генерација, МУС је егзистирао као јединствено место валоризације и ревалоризације домаће уметничке музике. Кроз анализу програмско-организационих стратегија, финансијских аспеката, репертоарске политике и видова дисеминације и промоције МУС-а, у раду се указује на уметничке домете, али и на друштвено-политичке импликације овог фестивала., The Music in Serbia festival (Muzika u Srbiji – MUS) was held in Belgrade and other Serbian cities from 1976 to 1991. Presenting contemporary creativity of composers from the former Socialist Republic of Serbia and its two provinces (Socialist Autonomous Province of Kosovo and Socialist Autonomous Province of Vojvodina), as well as works by Serbian authors of older generations, MUS existed as a unique place of valorization and revalorization of domestic art music. Through the analysis of program and organizational strategies, financial aspects, repertoire policy, and forms of dissemination and promotion, this article points not only to the artistic scope but also to the socio-political implications of the Music in Serbia festival.",
publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts",
journal = "Музикологија-Musicology",
title = "Фестивал Музика у Србији као „перманентна друштвена обавеза музичких радника”, The Music in Serbia Festival as a “Permanent Social Obligation of Music Workers”",
pages = "105-126",
number = "35",
doi = "https://doi.org/10.2298/MUZ2335105M",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16268"
}
Маринковић, М.. (2023). Фестивал Музика у Србији као „перманентна друштвена обавеза музичких радника”. in Музикологија-Musicology
Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(35), 105-126.
https://doi.org/https://doi.org/10.2298/MUZ2335105M
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16268
Маринковић М. Фестивал Музика у Србији као „перманентна друштвена обавеза музичких радника”. in Музикологија-Musicology. 2023;(35):105-126.
doi:https://doi.org/10.2298/MUZ2335105M
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16268 .
Маринковић, Милош, "Фестивал Музика у Србији као „перманентна друштвена обавеза музичких радника”" in Музикологија-Musicology, no. 35 (2023):105-126,
https://doi.org/https://doi.org/10.2298/MUZ2335105M .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16268 .

Agency Festivals in Serbia: An Introduction

Maglov, Marija

(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2023)

TY  - JOUR
AU  - Maglov, Marija
PY  - 2023
UR  - https://muzikologija-musicology.com/index.php/MM/article/view/107
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16265
AB  - The text is intended as an introduction to the research of the agency festivals in  Serbia.  The term agency festival is explained with examples of international equivalents and an overview of local and regional networks of agency festivals is provided. The most prevalent topics tackled at the agency festivals and, following their content, their significance for contemporary (popular) music beyond music industry goals are presented.  The focus is on Kontakt konferencija and Indirekt Showcase festival in Belgrade.
AB  - Текст је конципиран као увод у истраживања тзв. agency фестивала у Србији.У недостатку  одговарајућег превода формулације на српски језик, овом приликом одлучила сам се за навођење одреднице концепта у енглеској варијанти. На почетку, објашњен је концепт agency естивала с међународним примерима и прегледом локалне и регионалне мреже фестивала. Представљене су доминантне теме о којима се дискутовало на agency фестивалима, као и потенцијални значај ових манифестација за савремену популарну музику преко основних интереса актера музичке индустрије. У фокусу прегледа су београдски agency фестивали Контакт конференција и Indirekt Showcase.
PB  - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
T2  - Музикологија-Musicology
T1  - Agency Festivals in Serbia: An Introduction
T1  - Agency фестивали у Србији: увод
SP  - 53
EP  - 66
IS  - 35
DO  - https://doi.org/10.2298/MUZ2335053M
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16265
ER  - 
@article{
author = "Maglov, Marija",
year = "2023",
abstract = "The text is intended as an introduction to the research of the agency festivals in  Serbia.  The term agency festival is explained with examples of international equivalents and an overview of local and regional networks of agency festivals is provided. The most prevalent topics tackled at the agency festivals and, following their content, their significance for contemporary (popular) music beyond music industry goals are presented.  The focus is on Kontakt konferencija and Indirekt Showcase festival in Belgrade., Текст је конципиран као увод у истраживања тзв. agency фестивала у Србији.У недостатку  одговарајућег превода формулације на српски језик, овом приликом одлучила сам се за навођење одреднице концепта у енглеској варијанти. На почетку, објашњен је концепт agency естивала с међународним примерима и прегледом локалне и регионалне мреже фестивала. Представљене су доминантне теме о којима се дискутовало на agency фестивалима, као и потенцијални значај ових манифестација за савремену популарну музику преко основних интереса актера музичке индустрије. У фокусу прегледа су београдски agency фестивали Контакт конференција и Indirekt Showcase.",
publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts",
journal = "Музикологија-Musicology",
title = "Agency Festivals in Serbia: An Introduction, Agency фестивали у Србији: увод",
pages = "53-66",
number = "35",
doi = "https://doi.org/10.2298/MUZ2335053M",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16265"
}
Maglov, M.. (2023). Agency Festivals in Serbia: An Introduction. in Музикологија-Musicology
Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(35), 53-66.
https://doi.org/https://doi.org/10.2298/MUZ2335053M
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16265
Maglov M. Agency Festivals in Serbia: An Introduction. in Музикологија-Musicology. 2023;(35):53-66.
doi:https://doi.org/10.2298/MUZ2335053M
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16265 .
Maglov, Marija, "Agency Festivals in Serbia: An Introduction" in Музикологија-Musicology, no. 35 (2023):53-66,
https://doi.org/https://doi.org/10.2298/MUZ2335053M .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16265 .

Музикологија / Musicology (35, II/2023)

(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2023)

TY  - GEN
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16261
AB  - Тема броја у Музикологији 35 доноси нова, интердисциплинарна сагледавања музичких фестивала. Из перспективе социологије и антропологије фокус је на ширим друштвеним ефектима фестивала, од оних везаних за родне односе, до утицаја на идентитет простора и социокултурне зареднице, а представљен je и формат тзв. „agency" фестивала који потенцирају непосредни контакт и едукацију, посебно младих актера у музичкој индустрији. Етномузиколошка истраживања фестивале посверене традиционалним музичким изразима осветљују као медијаторе утицаја соничних и симболичких квалитета конкретних пракси, али и културних екосистема у којима се фестивали позиционирау и претрајавању. Последњи рад у рубрици афирмише проучавање „угашених" фестивала и вредност историјске дистанце у студијама ове врсте. У рубрици Varia прва студија детаљније представља профил Богдана Миланковића као актера у музичком животу Сарајева и у култури Босне и Херцеговине у међуратном периоду, док се у другој студији на примеру Сремске Митровице, у оквиру смене културних модела кроз социјалистички период историје Србије разматрау односи жанровских подручја озбиљне, народне и забавне музике.
AB  - The Main Theme of the issue No. 35 brings new, multidisciplinary perspectives of music festivals. From the viewpoints of sociology and anthropology, the focus is on the broader social effects of the festivals, from those related to gender relations, to the impact on the identity of the space and the sociocultural community, and the format of the so-called "agency" festival that emphasizes direct contact and education, especially of young actors in the music industry. Ethnomusicological papers shed light on festivals dedicated to traditional musical expressions as mediators of the influence of sonic and symbolic qualities of specific practices, but also of cultural ecosystems in which festivals are positioned and searched. The last article in the section affirms the study of "defunct" festivals and the value of historical distance in studies of this kind.
In section Varia, the first study presents in great detail Bogdan Milankovic as a protagonist of the musical life of Sarajevo and the culture of Bosnia and Herzegovina in the interwar period. In the second study, within the framework of the change of cultural models during the socialist period of Serbia's recent history, the relations of genres of serious, folk and pop music are discussed using the example of Sremska Mitrovica.
PB  - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
T1  - Музикологија / Musicology (35, II/2023)
IS  - 35
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16261
ER  - 
@misc{
year = "2023",
abstract = "Тема броја у Музикологији 35 доноси нова, интердисциплинарна сагледавања музичких фестивала. Из перспективе социологије и антропологије фокус је на ширим друштвеним ефектима фестивала, од оних везаних за родне односе, до утицаја на идентитет простора и социокултурне зареднице, а представљен je и формат тзв. „agency" фестивала који потенцирају непосредни контакт и едукацију, посебно младих актера у музичкој индустрији. Етномузиколошка истраживања фестивале посверене традиционалним музичким изразима осветљују као медијаторе утицаја соничних и симболичких квалитета конкретних пракси, али и културних екосистема у којима се фестивали позиционирау и претрајавању. Последњи рад у рубрици афирмише проучавање „угашених" фестивала и вредност историјске дистанце у студијама ове врсте. У рубрици Varia прва студија детаљније представља профил Богдана Миланковића као актера у музичком животу Сарајева и у култури Босне и Херцеговине у међуратном периоду, док се у другој студији на примеру Сремске Митровице, у оквиру смене културних модела кроз социјалистички период историје Србије разматрау односи жанровских подручја озбиљне, народне и забавне музике., The Main Theme of the issue No. 35 brings new, multidisciplinary perspectives of music festivals. From the viewpoints of sociology and anthropology, the focus is on the broader social effects of the festivals, from those related to gender relations, to the impact on the identity of the space and the sociocultural community, and the format of the so-called "agency" festival that emphasizes direct contact and education, especially of young actors in the music industry. Ethnomusicological papers shed light on festivals dedicated to traditional musical expressions as mediators of the influence of sonic and symbolic qualities of specific practices, but also of cultural ecosystems in which festivals are positioned and searched. The last article in the section affirms the study of "defunct" festivals and the value of historical distance in studies of this kind.
In section Varia, the first study presents in great detail Bogdan Milankovic as a protagonist of the musical life of Sarajevo and the culture of Bosnia and Herzegovina in the interwar period. In the second study, within the framework of the change of cultural models during the socialist period of Serbia's recent history, the relations of genres of serious, folk and pop music are discussed using the example of Sremska Mitrovica.",
publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts",
title = "Музикологија / Musicology (35, II/2023)",
number = "35",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16261"
}
(2023). Музикологија / Musicology (35, II/2023). 
Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(35).
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16261
Музикологија / Musicology (35, II/2023). 2023;(35).
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16261 .
"Музикологија / Musicology (35, II/2023)", no. 35 (2023),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16261 .

78 RPM at Home: Local Perspectives on the Early Recording Industry, International symposium, Academy of Music, Zagreb and online, 8–11 March 2023

Maglov, Marija

(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2023)

TY  - JOUR
AU  - Maglov, Marija
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/14680
AB  - Coming in the last year of the project “The record industry in Croatia from 1927 to the end of the 1950s”, undertaken by the Institute of Ethnology and Folklore Research and Academy of Music in Zagreb, Croatia, the conference 78 rpm at home: Local perspectives on the early recording industry brought together (onsite and online) researchers from various disciplines. This was the opportunity to contextualise project research in a broader geographical and thematic perspective and connect researchers dealing with this growing field.
PB  - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
T2  - Musicology
T1  - 78 RPM at Home: Local Perspectives on the Early Recording Industry, International symposium, Academy of Music, Zagreb and online, 8–11 March 2023
SP  - 169
EP  - 173
IS  - 34
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14680
ER  - 
@article{
author = "Maglov, Marija",
year = "2023",
abstract = "Coming in the last year of the project “The record industry in Croatia from 1927 to the end of the 1950s”, undertaken by the Institute of Ethnology and Folklore Research and Academy of Music in Zagreb, Croatia, the conference 78 rpm at home: Local perspectives on the early recording industry brought together (onsite and online) researchers from various disciplines. This was the opportunity to contextualise project research in a broader geographical and thematic perspective and connect researchers dealing with this growing field.",
publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts",
journal = "Musicology",
title = "78 RPM at Home: Local Perspectives on the Early Recording Industry, International symposium, Academy of Music, Zagreb and online, 8–11 March 2023",
pages = "169-173",
number = "34",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14680"
}
Maglov, M.. (2023). 78 RPM at Home: Local Perspectives on the Early Recording Industry, International symposium, Academy of Music, Zagreb and online, 8–11 March 2023. in Musicology
Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(34), 169-173.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14680
Maglov M. 78 RPM at Home: Local Perspectives on the Early Recording Industry, International symposium, Academy of Music, Zagreb and online, 8–11 March 2023. in Musicology. 2023;(34):169-173.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14680 .
Maglov, Marija, "78 RPM at Home: Local Perspectives on the Early Recording Industry, International symposium, Academy of Music, Zagreb and online, 8–11 March 2023" in Musicology, no. 34 (2023):169-173,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14680 .

Певач Обрад Ђурин: музичка биографија

Зекић, Никола

(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2023)

TY  - GEN
AU  - Зекић, Никола
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16310
AB  - Излагање има за циљ да допринесе српској музичкој историографији представљањем
мало познатог српско-америчког певача Обрада Ђурина (1885–1968). Проучену грађу
чине текстови из америчке периодике, првенствено из часописа Musical America и
Musical Courier, а специфичне изворе чине плоче на 78 обрта у минути из колекција
Стивена Козобарића, Чарлса Дебевеца и Николе Зекића. У оквиру реконструкције
професионалне биографије Обрада Ђурина посебна пажња биће посвећена његовом
музичком образовању и јавним наступима, док ће плоче бити основ за разматрање
његовог учешћа у дискографској индустрији и анализу певачког стила овог,
својевремено успешног тенора. Током излагања ће као илустрације бити емитовани преснимци с плоча обезбеђени дигитализацијом, па ће бити речи и о овом процесу,
нарочито из перспективе специфичности снимака акустички различитих извора и
изазова њиховог научног тумачења.
PB  - Београд : Музиколошки институт САНУ
T2  - Форум Музиколошког института САНУ
T1  - Певач Обрад Ђурин: музичка биографија
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16310
ER  - 
@misc{
author = "Зекић, Никола",
year = "2023",
abstract = "Излагање има за циљ да допринесе српској музичкој историографији представљањем
мало познатог српско-америчког певача Обрада Ђурина (1885–1968). Проучену грађу
чине текстови из америчке периодике, првенствено из часописа Musical America и
Musical Courier, а специфичне изворе чине плоче на 78 обрта у минути из колекција
Стивена Козобарића, Чарлса Дебевеца и Николе Зекића. У оквиру реконструкције
професионалне биографије Обрада Ђурина посебна пажња биће посвећена његовом
музичком образовању и јавним наступима, док ће плоче бити основ за разматрање
његовог учешћа у дискографској индустрији и анализу певачког стила овог,
својевремено успешног тенора. Током излагања ће као илустрације бити емитовани преснимци с плоча обезбеђени дигитализацијом, па ће бити речи и о овом процесу,
нарочито из перспективе специфичности снимака акустички различитих извора и
изазова њиховог научног тумачења.",
publisher = "Београд : Музиколошки институт САНУ",
journal = "Форум Музиколошког института САНУ",
title = "Певач Обрад Ђурин: музичка биографија",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16310"
}
Зекић, Н.. (2023). Певач Обрад Ђурин: музичка биографија. in Форум Музиколошког института САНУ
Београд : Музиколошки институт САНУ..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16310
Зекић Н. Певач Обрад Ђурин: музичка биографија. in Форум Музиколошког института САНУ. 2023;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16310 .
Зекић, Никола, "Певач Обрад Ђурин: музичка биографија" in Форум Музиколошког института САНУ (2023),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16310 .