Музикологија / Musicology (35, II/2023)
Остало (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Тема броја у Музикологији 35 доноси нова, интердисциплинарна сагледавања музичких фестивала. Из перспективе социологије и антропологије фокус је на ширим друштвеним ефектима фестивала, од оних везаних за родне односе, до утицаја на идентитет простора и социокултурне зареднице, а представљен je и формат тзв. „agency" фестивала који потенцирају непосредни контакт и едукацију, посебно младих актера у музичкој индустрији. Етномузиколошка истраживања фестивале посверене традиционалним музичким изразима осветљују као медијаторе утицаја соничних и симболичких квалитета конкретних пракси, али и културних екосистема у којима се фестивали позиционирау и претрајавању. Последњи рад у рубрици афирмише проучавање „угашених" фестивала и вредност историјске дистанце у студијама ове врсте. У рубрици Varia прва студија детаљније представља профил Богдана Миланковића као актера у музичком животу Сарајева и у култури Босне и Херцеговине у међуратном периоду, док се у другој студији на примеру Сремске Митр...овице, у оквиру смене културних модела кроз социјалистички период историје Србије разматрау односи жанровских подручја озбиљне, народне и забавне музике.
The Main Theme of the issue No. 35 brings new, multidisciplinary perspectives of music festivals. From the viewpoints of sociology and anthropology, the focus is on the broader social effects of the festivals, from those related to gender relations, to the impact on the identity of the space and the sociocultural community, and the format of the so-called "agency" festival that emphasizes direct contact and education, especially of young actors in the music industry. Ethnomusicological papers shed light on festivals dedicated to traditional musical expressions as mediators of the influence of sonic and symbolic qualities of specific practices, but also of cultural ecosystems in which festivals are positioned and searched. The last article in the section affirms the study of "defunct" festivals and the value of historical distance in studies of this kind.
In section Varia, the first study presents in great detail Bogdan Milankovic as a protagonist of the musical life of Sarajevo and th...e culture of Bosnia and Herzegovina in the interwar period. In the second study, within the framework of the change of cultural models during the socialist period of Serbia's recent history, the relations of genres of serious, folk and pop music are discussed using the example of Sremska Mitrovica.
Кључне речи:
muzički festivali / Muzikologija 35 / Music Festivals / Musicology 35Извор:
2023, 35Издавач:
- Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
Финансирање / пројекти:
- APPMES - Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a Difference in Contemporary Society (RS-ScienceFundRS-Ideje-7750287)
Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - GEN PY - 2023 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16261 AB - Тема броја у Музикологији 35 доноси нова, интердисциплинарна сагледавања музичких фестивала. Из перспективе социологије и антропологије фокус је на ширим друштвеним ефектима фестивала, од оних везаних за родне односе, до утицаја на идентитет простора и социокултурне зареднице, а представљен je и формат тзв. „agency" фестивала који потенцирају непосредни контакт и едукацију, посебно младих актера у музичкој индустрији. Етномузиколошка истраживања фестивале посверене традиционалним музичким изразима осветљују као медијаторе утицаја соничних и симболичких квалитета конкретних пракси, али и културних екосистема у којима се фестивали позиционирау и претрајавању. Последњи рад у рубрици афирмише проучавање „угашених" фестивала и вредност историјске дистанце у студијама ове врсте. У рубрици Varia прва студија детаљније представља профил Богдана Миланковића као актера у музичком животу Сарајева и у култури Босне и Херцеговине у међуратном периоду, док се у другој студији на примеру Сремске Митровице, у оквиру смене културних модела кроз социјалистички период историје Србије разматрау односи жанровских подручја озбиљне, народне и забавне музике. AB - The Main Theme of the issue No. 35 brings new, multidisciplinary perspectives of music festivals. From the viewpoints of sociology and anthropology, the focus is on the broader social effects of the festivals, from those related to gender relations, to the impact on the identity of the space and the sociocultural community, and the format of the so-called "agency" festival that emphasizes direct contact and education, especially of young actors in the music industry. Ethnomusicological papers shed light on festivals dedicated to traditional musical expressions as mediators of the influence of sonic and symbolic qualities of specific practices, but also of cultural ecosystems in which festivals are positioned and searched. The last article in the section affirms the study of "defunct" festivals and the value of historical distance in studies of this kind. In section Varia, the first study presents in great detail Bogdan Milankovic as a protagonist of the musical life of Sarajevo and the culture of Bosnia and Herzegovina in the interwar period. In the second study, within the framework of the change of cultural models during the socialist period of Serbia's recent history, the relations of genres of serious, folk and pop music are discussed using the example of Sremska Mitrovica. PB - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts T1 - Музикологија / Musicology (35, II/2023) IS - 35 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16261 ER -
@misc{ year = "2023", abstract = "Тема броја у Музикологији 35 доноси нова, интердисциплинарна сагледавања музичких фестивала. Из перспективе социологије и антропологије фокус је на ширим друштвеним ефектима фестивала, од оних везаних за родне односе, до утицаја на идентитет простора и социокултурне зареднице, а представљен je и формат тзв. „agency" фестивала који потенцирају непосредни контакт и едукацију, посебно младих актера у музичкој индустрији. Етномузиколошка истраживања фестивале посверене традиционалним музичким изразима осветљују као медијаторе утицаја соничних и симболичких квалитета конкретних пракси, али и културних екосистема у којима се фестивали позиционирау и претрајавању. Последњи рад у рубрици афирмише проучавање „угашених" фестивала и вредност историјске дистанце у студијама ове врсте. У рубрици Varia прва студија детаљније представља профил Богдана Миланковића као актера у музичком животу Сарајева и у култури Босне и Херцеговине у међуратном периоду, док се у другој студији на примеру Сремске Митровице, у оквиру смене културних модела кроз социјалистички период историје Србије разматрау односи жанровских подручја озбиљне, народне и забавне музике., The Main Theme of the issue No. 35 brings new, multidisciplinary perspectives of music festivals. From the viewpoints of sociology and anthropology, the focus is on the broader social effects of the festivals, from those related to gender relations, to the impact on the identity of the space and the sociocultural community, and the format of the so-called "agency" festival that emphasizes direct contact and education, especially of young actors in the music industry. Ethnomusicological papers shed light on festivals dedicated to traditional musical expressions as mediators of the influence of sonic and symbolic qualities of specific practices, but also of cultural ecosystems in which festivals are positioned and searched. The last article in the section affirms the study of "defunct" festivals and the value of historical distance in studies of this kind. In section Varia, the first study presents in great detail Bogdan Milankovic as a protagonist of the musical life of Sarajevo and the culture of Bosnia and Herzegovina in the interwar period. In the second study, within the framework of the change of cultural models during the socialist period of Serbia's recent history, the relations of genres of serious, folk and pop music are discussed using the example of Sremska Mitrovica.", publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts", title = "Музикологија / Musicology (35, II/2023)", number = "35", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16261" }
(2023). Музикологија / Musicology (35, II/2023). Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(35). https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16261
Музикологија / Musicology (35, II/2023). 2023;(35). https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16261 .
"Музикологија / Musicology (35, II/2023)", no. 35 (2023), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16261 .