Приказ основних података о документу
Позиционо неусловљена понављања у тексту Милоша Црњанског
The Repetitions which are not Positionally Conditioned in the Works of Miloš Crnjanski
dc.creator | Јањушевић Лековић, Гордана | |
dc.date.accessioned | 2020-03-31T16:49:15Z | |
dc.date.available | 2020-03-31T16:49:15Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 0027-8084 | |
dc.identifier.uri | https://dais.sanu.ac.rs/123456789/7520 | |
dc.description.abstract | У овом раду истражујемо синтаксичке фигуре (фигуре конструкције), изразито стилски маркиране у тексту Милоша Црњанског. Усредсредили смо се на анализу поступака понављања (овдје прије свега на позиционо неусловљена понављања) који су реализација парадигматског принципа еквивалентности као начела поезије. Наиме, осим класичних примјера за лирске паралелизме, фигуре чија је језичка структура таква да се често јављају у спрези са синтаксичким паралелизмима – веома су заступљени у умјетничком тексту Милоша Црњанског и поступци позиционо неусловљеног понављања (полиптотон, рефрен), занимљиви и са становишта текстуалне лингвистике, не само стилистике. Стилски је интересантно и како се градација, као фигура и композиционо начело, јавља у комбинацији са поступцима понављања, што је заправо спрега звучања и значења која веома утиче на семантизацију текста у цјелини, нарочито када се на широком плану текста јавља опетовање језичких јединица, најчешће у обличким варијацијама и семантичким нијансама, при чему се цијели текст значењски степенује и пуни додатним смислом. | sr |
dc.description.abstract | We have analysed the relationship between the figures of speech and the text structure. Here we have explored syntactic figures (figures of construction), very distinct in the works of Miloš Crnjanski: the techniques of repetition , with special emphasis to the repetitions which are not positionally conditioned (polyptoton), as well as the techniques of disengaging, which also realise the poetic principle of equivalence. We have noticed the connections between the gradation – as a figure of speech and a constructive principle or principle of composition – and the techniques of repetition in the text. In this way, the text grows and becomes enriched, both in meaning and sounds. Repetitions represent important means of text cohesion. What may be of particular interest from the stylistic point of view are all those equivalences and meanings which intersect, enriching the text both in melody and semantics as they interveawe. | en |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Београд : Иститут за српски језик САНУ | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Наш језик | sr |
dc.subject | структура | sr |
dc.subject | принцип еквивалентности | sr |
dc.subject | поступци понављања | sr |
dc.subject | стилска фигура | sr |
dc.subject | синтаксичка фигура | sr |
dc.subject | семантизација | sr |
dc.subject | градација | sr |
dc.subject | structure | sr |
dc.subject | the principle of equivalence | sr |
dc.subject | the techniques of repetition | sr |
dc.subject | the figures of speech | sr |
dc.subject | syntactic figure | sr |
dc.subject | semantics | sr |
dc.subject | gradation | sr |
dc.title | Позиционо неусловљена понављања у тексту Милоша Црњанског | sr |
dc.title | The Repetitions which are not Positionally Conditioned in the Works of Miloš Crnjanski | en |
dc.type | article | sr |
dc.rights.license | BY-NC-ND | sr |
dcterms.abstract | Janjušević Leković, Gordana; Poziciono neuslovljena ponavljanja u tekstu Miloša Crnjanskog; | |
dc.rights.holder | Иститут за српски језик САНУ | sr |
dc.citation.spage | 73 | |
dc.citation.epage | 91 | |
dc.citation.volume | 45 | |
dc.citation.issue | 1-2 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |
dc.identifier.fulltext | https://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/29620/janjusevic.lekovic.crnjanski.2014.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7520 |