Приказ основних података о документу

The Repetitions which are not Positionally Conditioned in the Works of Miloš Crnjanski

dc.creatorЈањушевић Лековић, Гордана
dc.date.accessioned2020-03-31T16:49:15Z
dc.date.available2020-03-31T16:49:15Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0027-8084
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/7520
dc.description.abstractУ овом раду истражујемо синтаксичке фигуре (фигуре конструкције), изразито стилски маркиране у тексту Милоша Црњанског. Усредсредили смо се на анализу поступака понављања (овдје прије свега на позиционо неусловљена понављања) који су реализација парадигматског принципа еквивалентности као начела поезије. Наиме, осим класичних примјера за лирске паралелизме, фигуре чија је језичка структура таква да се често јављају у спрези са синтаксичким паралелизмима – веома су заступљени у умјетничком тексту Милоша Црњанског и поступци позиционо неусловљеног понављања (полиптотон, рефрен), занимљиви и са становишта текстуалне лингвистике, не само стилистике. Стилски је интересантно и како се градација, као фигура и композиционо начело, јавља у комбинацији са поступцима понављања, што је заправо спрега звучања и значења која веома утиче на семантизацију текста у цјелини, нарочито када се на широком плану текста јавља опетовање језичких јединица, најчешће у обличким варијацијама и семантичким нијансама, при чему се цијели текст значењски степенује и пуни додатним смислом.sr
dc.description.abstractWe have analysed the relationship between the figures of speech and the text structure. Here we have explored syntactic figures (figures of construction), very distinct in the works of Miloš Crnjanski: the techniques of repetition , with special emphasis to the repetitions which are not positionally conditioned (polyptoton), as well as the techniques of disengaging, which also realise the poetic principle of equivalence. We have noticed the connections between the gradation – as a figure of speech and a constructive principle or principle of composition – and the techniques of repetition in the text. In this way, the text grows and becomes enriched, both in meaning and sounds. Repetitions represent important means of text cohesion. What may be of particular interest from the stylistic point of view are all those equivalences and meanings which intersect, enriching the text both in melody and semantics as they interveawe.en
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Иститут за српски језик САНУsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceНаш језикsr
dc.subjectструктураsr
dc.subjectпринцип еквивалентностиsr
dc.subjectпоступци понављањаsr
dc.subjectстилска фигураsr
dc.subjectсинтаксичка фигураsr
dc.subjectсемантизацијаsr
dc.subjectградацијаsr
dc.subjectstructuresr
dc.subjectthe principle of equivalencesr
dc.subjectthe techniques of repetitionsr
dc.subjectthe figures of speechsr
dc.subjectsyntactic figuresr
dc.subjectsemanticssr
dc.subjectgradationsr
dc.titleПозиционо неусловљена понављања у тексту Милоша Црњанскогsr
dc.titleThe Repetitions which are not Positionally Conditioned in the Works of Miloš Crnjanskien
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractJanjušević Leković, Gordana; Poziciono neuslovljena ponavljanja u tekstu Miloša Crnjanskog;
dc.rights.holderИститут за српски језик САНУsr
dc.citation.spage73
dc.citation.epage91
dc.citation.volume45
dc.citation.issue1-2
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/29620/janjusevic.lekovic.crnjanski.2014.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7520


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу