Turbotronik: Studija slučaja Lenhart Tapesa i Mirjane Raić
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Turbotronik se kao pravac u srpskoj popularnoj muzici javlja tokom
2010. godine, kada je Lenhart imao svoj prvi nastup u Improstoru u
Novom Sadu. Nastavljajući dalje s radom, oko njega se stvara ceo krug publike, kao i drugih izvođača koji se bave određenim vidom
improvizacije muzike. Taj pravac nekako neplanski dobija naziv
Turbotronik, po istoimenoj reportaži o toj vrsti muzike koja je snimljena
za Vice portal. Danas Turbotronik obuhvata nekoliko najrazličitijih
grupa koje se takođe bave različitim muzičkim žanrovima – od repa,
preko popa, pa sve do turbofolka. Ipak, kao začetnik i kao ključna figura turbotronika, izdvaja se Lenhart Tapes. Lenhart je muzičar koji se bavi miksovanjem audio kaseta, puštajući istovremeno na dva do tri vokmena, dve do tri potpuno drugačije kasete, stvarajući tako zvuk. Od 2014. godine, Lenhart otpočinje saradnju s Mirjanom Raić, koja mu se priključuje prvenstveno pevajući tradicionalnu muziku na matrice koje Lenhart improvizuje miksovanjem kaseta.... Lenhart i Mirjana su do sada snimili desetine pesama i imali su nekoliko zajedničkih nastupa.
Cilj mi je da u ovom radu, pre svega, trasiram pomenuti muzički pravac – turbotronik. Potom, kao studiju slučaja analiziraću muzički iskaz Lenharta i Mirjane, posmatrajući ih kao zasebnu nišu turbotronika. U radu ću se koristiti iskazima koje sam dobio tokom dubinskog intervjua koji sam s Lenhartom i Mirjanom obavio u dva navrata (jednom u Novom Sadu, drugi put u Kovačici), kao i sopstvenim zapažanjima koja sam, u formi opservacije s participacijom, stekao na njihovom nastupu u Beogradu i na snimanju njihove nove pesme u Kovačici 2018. godine. Na kraju, pokušaću da odgovorim na pitanja: da li je turbotronik zaista zasebni žanr u srpskoj popularnoj muzici? Koliko je improvizacija važna u stvaranju ove vrste muzike? I kakav je odnos izvođača i publike, te kako šira zajednica prihvata i reaguje na turbotronik pravac?
Кључне речи:
turbotronik / improvizacija / Lenhart Tapes / Mirjana RaićИзвор:
Nacionalna naučna konferencija "Antropologija muzike": apstrakti, 2018, 11-12Издавач:
- Beograd : Univerzitet. Filozofski fakultet, Odeljenje za etnologiju i antropologiju / Belgrade : University. Faculty of Philosophy, Department of Ethnology and Anthropology
Финансирање / пројекти:
- Мултиетницитет, мултикултуралност, миграције - савремени процеси (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-177027)
Институција/група
Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASATY - CONF AU - Rašić, Miloš PY - 2018 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/15410 AB - Turbotronik se kao pravac u srpskoj popularnoj muzici javlja tokom 2010. godine, kada je Lenhart imao svoj prvi nastup u Improstoru u Novom Sadu. Nastavljajući dalje s radom, oko njega se stvara ceo krug publike, kao i drugih izvođača koji se bave određenim vidom improvizacije muzike. Taj pravac nekako neplanski dobija naziv Turbotronik, po istoimenoj reportaži o toj vrsti muzike koja je snimljena za Vice portal. Danas Turbotronik obuhvata nekoliko najrazličitijih grupa koje se takođe bave različitim muzičkim žanrovima – od repa, preko popa, pa sve do turbofolka. Ipak, kao začetnik i kao ključna figura turbotronika, izdvaja se Lenhart Tapes. Lenhart je muzičar koji se bavi miksovanjem audio kaseta, puštajući istovremeno na dva do tri vokmena, dve do tri potpuno drugačije kasete, stvarajući tako zvuk. Od 2014. godine, Lenhart otpočinje saradnju s Mirjanom Raić, koja mu se priključuje prvenstveno pevajući tradicionalnu muziku na matrice koje Lenhart improvizuje miksovanjem kaseta. Lenhart i Mirjana su do sada snimili desetine pesama i imali su nekoliko zajedničkih nastupa. Cilj mi je da u ovom radu, pre svega, trasiram pomenuti muzički pravac – turbotronik. Potom, kao studiju slučaja analiziraću muzički iskaz Lenharta i Mirjane, posmatrajući ih kao zasebnu nišu turbotronika. U radu ću se koristiti iskazima koje sam dobio tokom dubinskog intervjua koji sam s Lenhartom i Mirjanom obavio u dva navrata (jednom u Novom Sadu, drugi put u Kovačici), kao i sopstvenim zapažanjima koja sam, u formi opservacije s participacijom, stekao na njihovom nastupu u Beogradu i na snimanju njihove nove pesme u Kovačici 2018. godine. Na kraju, pokušaću da odgovorim na pitanja: da li je turbotronik zaista zasebni žanr u srpskoj popularnoj muzici? Koliko je improvizacija važna u stvaranju ove vrste muzike? I kakav je odnos izvođača i publike, te kako šira zajednica prihvata i reaguje na turbotronik pravac? PB - Beograd : Univerzitet. Filozofski fakultet, Odeljenje za etnologiju i antropologiju / Belgrade : University. Faculty of Philosophy, Department of Ethnology and Anthropology C3 - Nacionalna naučna konferencija "Antropologija muzike": apstrakti T1 - Turbotronik: Studija slučaja Lenhart Tapesa i Mirjane Raić SP - 11 EP - 12 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15410 ER -
@conference{ author = "Rašić, Miloš", year = "2018", abstract = "Turbotronik se kao pravac u srpskoj popularnoj muzici javlja tokom 2010. godine, kada je Lenhart imao svoj prvi nastup u Improstoru u Novom Sadu. Nastavljajući dalje s radom, oko njega se stvara ceo krug publike, kao i drugih izvođača koji se bave određenim vidom improvizacije muzike. Taj pravac nekako neplanski dobija naziv Turbotronik, po istoimenoj reportaži o toj vrsti muzike koja je snimljena za Vice portal. Danas Turbotronik obuhvata nekoliko najrazličitijih grupa koje se takođe bave različitim muzičkim žanrovima – od repa, preko popa, pa sve do turbofolka. Ipak, kao začetnik i kao ključna figura turbotronika, izdvaja se Lenhart Tapes. Lenhart je muzičar koji se bavi miksovanjem audio kaseta, puštajući istovremeno na dva do tri vokmena, dve do tri potpuno drugačije kasete, stvarajući tako zvuk. Od 2014. godine, Lenhart otpočinje saradnju s Mirjanom Raić, koja mu se priključuje prvenstveno pevajući tradicionalnu muziku na matrice koje Lenhart improvizuje miksovanjem kaseta. Lenhart i Mirjana su do sada snimili desetine pesama i imali su nekoliko zajedničkih nastupa. Cilj mi je da u ovom radu, pre svega, trasiram pomenuti muzički pravac – turbotronik. Potom, kao studiju slučaja analiziraću muzički iskaz Lenharta i Mirjane, posmatrajući ih kao zasebnu nišu turbotronika. U radu ću se koristiti iskazima koje sam dobio tokom dubinskog intervjua koji sam s Lenhartom i Mirjanom obavio u dva navrata (jednom u Novom Sadu, drugi put u Kovačici), kao i sopstvenim zapažanjima koja sam, u formi opservacije s participacijom, stekao na njihovom nastupu u Beogradu i na snimanju njihove nove pesme u Kovačici 2018. godine. Na kraju, pokušaću da odgovorim na pitanja: da li je turbotronik zaista zasebni žanr u srpskoj popularnoj muzici? Koliko je improvizacija važna u stvaranju ove vrste muzike? I kakav je odnos izvođača i publike, te kako šira zajednica prihvata i reaguje na turbotronik pravac?", publisher = "Beograd : Univerzitet. Filozofski fakultet, Odeljenje za etnologiju i antropologiju / Belgrade : University. Faculty of Philosophy, Department of Ethnology and Anthropology", journal = "Nacionalna naučna konferencija "Antropologija muzike": apstrakti", title = "Turbotronik: Studija slučaja Lenhart Tapesa i Mirjane Raić", pages = "11-12", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15410" }
Rašić, M.. (2018). Turbotronik: Studija slučaja Lenhart Tapesa i Mirjane Raić. in Nacionalna naučna konferencija "Antropologija muzike": apstrakti Beograd : Univerzitet. Filozofski fakultet, Odeljenje za etnologiju i antropologiju / Belgrade : University. Faculty of Philosophy, Department of Ethnology and Anthropology., 11-12. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15410
Rašić M. Turbotronik: Studija slučaja Lenhart Tapesa i Mirjane Raić. in Nacionalna naučna konferencija "Antropologija muzike": apstrakti. 2018;:11-12. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15410 .
Rašić, Miloš, "Turbotronik: Studija slučaja Lenhart Tapesa i Mirjane Raić" in Nacionalna naučna konferencija "Antropologija muzike": apstrakti (2018):11-12, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15410 .