@conference{
author = "Васић, Александар",
year = "2023",
abstract = "Године 1977. Српска књижевна задруга објавила је књигу Драгутина Гостушког, Уметност у недостатку доказа. То је друга ауторова књига. Попут прве, Времена уметности из 1968. године, и она је остала тражена литература, али до данас није прештампана. Уметност у недостатку доказа у двоструком смислу јесте ауторско дело. Она доноси избор текстова Д. Гостушког, избор који је начинио сами аутор. Ова књига представља збирку есеја, музичких критика, разматрања темељних питања савремене епохе и њене уметности, утисака с путовања, глоса, са увек истакнутим, бескомпромисним вредносним опредељивањима. Композитор, музиколог и историчар уметности, Гостушки се у овој књизи обраћа свим уметностима које су му биле интимно блиске – музици,
сликарству, архитектури, али и етнопсихологији и другим областима и темама. Намера је овог рада да аналитички сагледа ово дело, ауторов поступак и ставове. Уметност у недостатку доказа представља изузетан извор када је реч о реконструкцији погледа Драгутина Гостушког на уметност, нарочито авангардну. Са своје богате садржајности, продорних увида и, исто тако, стилских врлина, ова књига припада врховима српске есејистике., In 1977, the Serbian Literary Cooperative published the book by Dragutin Gostuški, Art in the Absence of Evidence. It was his second book. Just like his first monograph, Time of Art from 1968, it has remained a sought-after piece of literature, but has not been reprinted to this day. Art in the Absence of Evidence embodies Gostuški’s authorship in two ways. It contains a selection of texts by DragutinGostuški, chosen by the author himself. This book is a collection of
essays, music reviews, considerations of the fundamental issues of the contemporary era and its art, impressions from travels, and glosses, with always marked and uncompromising critical assessments. A composer, musicologist and art historian, Gostuški addressed in this book all the arts that were intimately close to him – music, painting, architecture, but also ethnopsychology and other areas and topics. The goal of this paper is to analyze this publication, the author’s procedure and attitudes. Art in the Absence of Evidence is an exceptional source when it comes to the reconstruction of Dragutin Gostuški’s views of art, especially avant-garde art. With its rich content, penetrating insights and, also, stylistic virtues, this book belongs at the top of Serbian essay writing.",
publisher = "Београд : Музиколошки институт САНУ",
journal = "Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката / Dragutin Gostuški's Oblique Angle, National Scientific Conference with International Participation. Book of Abstracts",
title = "Друга књига: Уметност у недостатку доказа Драгутина Гостушког, The Second Book: Dragutin Gostuški’s Art in the Absence of Evidence",
pages = "41-43",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15874"
}