@conference{
author = "Popović, Dejan",
year = "2018",
abstract = "The educational system allowing creative thinking, life-long learning,
mobility and the boosting self-confidence is an essential component of the productive
economy and better quality of life. The educational system based on the Bologna
declaration is being implemented in most European countries to meet the needs.
The current higher education uses the European Credit Transfer System (ECTS) with
the 180 ECTS credits for Ph.D. school following MS degree with 300 ECTS credits (MS
and BS). In parallel, the governments introduced classifications of jobs to complement
the three higher education degrees. The change in the educational system should be
the reflection of the society needs; however, in some countries, this is not the case.
More precisely, the societal and economic changes are not synchronized with the new
educational system resulting in the graduates not being needed on the job market and
in insufficient number of experts for the needs of the existing market. The message of
this presentation is that a new degree which certifies the know-how and experience in
economy-oriented discipline is a possible method to overcome the problem of unsynchronized
education and market needs., Образовни сyстем који омогућава креативно размишљање, учење у
току целог живота, мобилност и који гради самопоуздање је кључни оквир
за продуктивну привреду и квалитетнији живот. Да би се задовољиле ове
потребе, у већини европских земаља се примењује образовни сyстем заснован на правилима болоњског програма. Тренутно се у високом образовању
примењује Европски сyстем преношења кредита (European Credit Transfer
System - ECTS) који предвиђа 180 ECTS за докторске студије, након стицања
звања мастера са 300 ECTS. Упоредо, владе европских земаља су модернизовале класификацију послова тако да она одговара трима нивоима звања
у високом образовању, па би то требало да буде и случај у Србији Изазов
у образовном систему би требало да буде одражавање потреба друштва;
међутим, у неким земљама, то није случај. Прецизније речено, друштвене
и економске промене нису синхронизоване са новим образовним системом
што доводи до тога да за дипломиране студенте нема позиција на тржишту
рада, а истовремено постоји мањак стручњака за задовољавање постојећих
потреба на тржишту. Порука ове презентације јесте да би увођење новог облика пост-мастер образовања под насловим звања „индустријски докторат“
за програм нешто мањег обима од садашњег облика докторских студија у
економски оријентисаној дисциплини, било могућ начин за превазилажење
несинхронизованости образовања и потреба тржишта.",
publisher = "Београд : Српска академија наука и уметности",
journal = "8th Danube Аcademies Conference : Belgrade, 21-22 September, 2017",
title = "For whom are the Ph.D. schools in Serbia today?, Закога су докторске студије у Србији данас?",
pages = "163-170",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10654"
}