Search
Now showing items 1-10 of 14
Новe културално-фестивалскe перспективe у Хрватској и Србији као резултат друштвено-политичке трансформације музичког фестивала у СФРЈ (Од Југославенске музичке трибине, преко Трибине музичког стваралаштва Југославије, до Глазбене трибине Опатија/Међународне глазбене трибине и Међународне трибине композитора)
(Београд : Факултет музичке уметности, 2018)
The subject of this paper is the relation between the music festival as social event and circumstances in the context of the Yugoslav political regime. I tried to demonstrate strong relation of the music life and the ...
Music of the Lost Generation: Serbian Émigré composers
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2014)
Умерени модернизам - између локалних и интернационалних контекста / Moderated Modernism - Between International and Local Contexts
(Крагујевац : Филолошко-уметнички факултет, 2018)
Апстракт: Умерени модернизам је вишеслојан, комплексан, чак и контрадикторан појам. Имајући то у виду, циљ овог рада је покушај да се превазиђу проблеми који се тичу саме употребе појма и да се сагледају могућа уодношавања ...
Jacques Attali's Concept of the Political Economy of Music in the Context of the Recording Industry in Former Yugoslavia
(Newcastle upon Tyne : Cambridge Scholars Publishing, 2015)
This text examines the concept of the political economy of music first
discussed by French economist and theorist Jacques Attali in his book
Noise: The Political Economy of Music.The concept is observed here in
the ...
Jugoslovenska elektroakustička muzika pre sedamdesetih: Produkcija i promocija na Muzičkom bijenalu Zagreb i na Jugoslavenskoj muzičkoj tribini
(Sarajevo : Muzikološko društvo FBiH, Muzička akademija u Sarajevu, 2018)
Osnivanjem Elektronskog studija Radija Beograd (1971), započinje zrela faza jugoslovenske elektroakustičke muzike, čime ona dobija i svojevrsnu institucionalizaciju u zemlji. No, budući da domaći autori interesovanje za ...
Serbian Music: Yugoslav Contexts
(Belgrade : Institute of Musicology of the Serbian Academy of Sciences and Arts, 2014)
The initial idea for this volume was expressed during a study session called The Multiple Identities of Serbian Musics in Changing Geopolitical Contexts: Views from Without and from Within, presented at the Congress of the ...
A Peasant’s Interview with a Foreign Journalist by Predrag Milošević in Relation to the Question of Socialist Realism in Serbian Music History / Разговор сељака са страним новинаром Предрага Милошевића у односу на питање социјалистичког реализма у историји српске музике
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2016)
Bearing in mind the position occupied by Yugoslav postwar music, in this
article I review certain compositional strategies implemented by Predrag
Milošević in his piece A Peasant’s Interview with a Foreign Journalist, ...
Nove (inter)nacionalne perspektive jugoslovenske umetničke muzičke scene (Muzički bijenale Zagreb i Jugoslavenska muzička tribina)
(Beograd : Klub 128, 2018)
Godine 1961. održan je prvi međunarodni festival savremene muzike u SFRJ
– Muzički bijenale Zagreb (Muzički biennale Zagreb). Otvorivši jugoslovenskoj publici
horizonte ka savremenoj evropskoj i američkoj muzici, Bijenale ...
Песма за ‘Нову' Европу: бивше југословенске републике на Песми Евровизије / Song for ‘New’ Europe: Former Yugoslavian Republics on Eurovision Song Contest
(Београд : Катедра за музикологију, Факултет музичке уметности, 2016)
Последњу деценију XX века обележиле су бројне промене у централној и
источној Европи, које су означиле коначан колапс социјалистичких режима и распад
федеративних савеза република, као и почетак политичког и културног ...
Floating Images of Yugoslavism on the Pages of Family Music Albums
(Belgrade : Institute of Musicology SASA, 2014)
For scholars of Serbian nationalism in the early twentieth century Yugoslavism remains a perpetual conundrum. Many cultural practices, discourses and artefacts produced in the decades that preceded and followed the First ...