Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 37
Свет као позорница у романима Иве Андрића / The world as a stage in the novels of Ivo Andrić
(Београд : Српска академија наука и уметности, 2018)
У Андрићевом есeјистичко-наративном тексту „Разговор са
Гојом“ шпански сликар своје излагање о позицији уметности и уметника у свету
почиње констатацијом да су „просте и убоге средине позорница за чуда и велике
ствари.“ ...
Трагом Андрићеве стваралачке еволуције у раној лирици и збиркама песама у прози Ex Ponto и Немири / Tracking Ivo Andrić’s poetical evolution in early poems and collections of prose poetry Ex Ponto and Nemiri
(Београд : Српска академија наука и уметности, 2018)
In this essay an attempt has been made to reconstruct the dynamic
course of one poetical evolution which took place in Andrić’s early lyric,
and which ultimately determined the position of the lyrical subject (and later ...
Пишчева модерност и критичарски хоризонт очекивања – збирка Лица Иве Андрића / Writer’s modernity and critical horizon of expectations – collection The Faces by Ivo Andrić
(Београд : Српска академија наука и уметности, 2018)
This paper points at the poetic turn in the prose of Ivo Andrić which
occurred by publishing the collection The Faces (Lica) in 1960. Stories
published in the last collection in the last year of life differ a lot from ...
Дневник Иве Андрића / Ivo Andrić’s diary
(Београд : Српска академија наука и уметности, 2018)
Within the notebooks and scripts with short records from Ivo Andrić
handwritten legacy, the fragments of a diary-meditative character, which the
author mostly included in the manuscripts Signs by the Roadside, however, ...
Знакови на опасном путу - кратки говорни изрази усменог порекла у Знаковима поред пута Иве Андрића : заступљеност и функција / Signs by the dangerous road: spoken phrases of verbal origin in Ivo Andrić’s Signs by the roadside: representation and function
(Београд : Српска академија наука и уметности, 2018)
Предмет овог рада јесте истраживање колико су и
како кратки говорни изрази усменог порекла, оно што је Вук Стефановић Караџић називао „у обичај узете ријечи“, заступљени у Знаковима поред пута
Иве Андрића; какав је ...
Знакови поред пута - пут кроз знакове Андрићевог стваралаштва / Andrić’s Signs by the roadside – road through the signs
(Београд : Српска академија наука и уметности, 2018)
У раду се истражује онтолошка, структурна и жанровска специфичност Андрићеве књиге Знакови поред пута. С обзиром на то
да је књига поетских записа постхумно објављена, а да је писац од почетка
стваралаштва писао кратке ...
Има ли основа да се за Aндрићево приповедање веже термин формулативност? / Is there any basis to associate the term formularity with Ivo Andrić’s narration?
(Београд : Српска академија наука и уметности, 2018)
У раду се прати како се лепота, као „највећа од свих
варки човекових“ (Андрић), и детаљи из сфере нестварног и имагинарног атрибуирају и концептуализују у Андрићевом роману Омерпаша Латас, који
је, у недостатку претраживе ...
Ђавоља работа у људском свету : (демонско-хтонски слој фолклорне традиције у прози Иве Андрића) / Devil’s work in human world : (demonic and chthonic layer of folklore tradition in prose by Ivo Andrić)
(Београд : Српска академија наука и уметности, 2018)
Предмет рада су елементи демонско-хтонског слоја
фолклорне традиције у приповеткама и романима Иве Андрића. Посебна пажња посвећена је семантичким и структурним исходиштима ауторске транспозиције фолклорног наслеђа. ...
У причању је спас : (Андрићев однос према усменом стваралаштву) / In talking lies salvation : (Andrić’s relation towards oral art)
(Београд : Српска академија наука и уметности, 2018)
Међу романима и приповеткама Иве Андрића фолклорно наслеђе је заступљено на више начина. Сходно тематици, често су те
везе изразите или се уочавају као бледи рефлекс усменог казивања, певања,
веровања, стила и технике. ...
Тема зла у Андрићевом делу / Theme of evil in the work of Ivo Andrić
(Београд : Српска академија наука и уметности, 2018)
У овом огледу су расветљени они искази у Андрићевим
медитативним записима (Знакови поред пута и Свеске) који имају за свој
предмет природно, морално, социјално и метафизичко (трансцендентно) зло
у човеку, животу и ...