Претраживање
Приказ резултата 1-8 од 8
Даворин Јенко и Стеван Ст. Мокрањац. Биографски фрагменти. Прилог култури сећања / Davorin Jenko and Stevan St. Mokranjac. Biographical Fragments. A Contribution to Cultural Rememberance
(Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности, 2014)
Рад је писан као прилог обележавању стогодишњице од смрти двојице значајних
композитора и диригената – Даворина Јенка (1835–1914) и Стевана Ст. Мокрањца (1856–1914). Конципиран у неколико фрагмената, рад преиспитује ...
Фолклорни мотиви у раним композицијама Николе Бороте Радована / Folklore Motives in the Early Compositions of Nikola Borota – Radovan
(Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности, 2014)
Стваралаштво Николе Бороте Радована заузима посебно место у развоју југословенске гране (поли)жанра world music у првој половини седамдесетих
година XX века. Оно је карактеристично по фузији фолклорних мотива јужнословенске, ...
Arhai's Balkan Folktronica: Serbian Ethno Music Reimagined for British Market / Balkan folktronica бенда Архаи: српска етно музика преосмишљена за британско тржиште
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2014)
This article focuses on Serbian composer Jovana Backović and her band/project
Arhai, founded in Belgrade in 1998. The central argument is that Arhai made a
transition from being regarded a part of the Serbian ethno ...
Институционализација етнокореологије у Србији: заоставштина Љубице Јанковић у Музиколошком институту САНУ / Institutionalization of Ethnochoreology in Serbia: the Legacy of Ljubica Janković at the Institute of Musicology SASA
(Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности, 2014)
У Музиколошком институту САНУ чува се од 1964. године службена архива
академика Љубице Јанковић, етнокореолога, настала током њеног рада у Етнографском музеју у Београду (1939–1951). Заоставштина садржи документацију о ...
Два погледа на југословенство у српској музичкој периодици међуратног доба / Two Views on the Yugoslav Ideology in Serbian Music Periodicals Between the Two World Wars
(Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности, 2014)
Студија испитује однос према идеологији југословенства у српским музичким часописима између два светска рата. Уочено је присуство двају различитих, па и супротних ставова. Док су поједини музичари снажно заступали
идеју ...
Музичко пројектовање нације: етносимболизам Мокрањчевих руковети
(Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности, 2014)
У тексту се Мокрањчеви руковетни циклуси сагледавају као стваралачко
пројектовање нације. Руковети су проучене из теоријске перспективе етносимболизма, па је и фолклорна материја посматрана контекстуално, чиме је
омогућено ...
О вишегласју у богослужбеној пракси православних Грка и Срба: теолошкокултуролошки дискурс / On the Multipart Singing in the Religious Practice of Ortodox Greeks and Serbs: The Theological-Culturological Discourse
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2014)
Појава вишегласне црквене музике у православним храмовима у Аустријској
царевини, током XIX века, изазвала је још један у низу спорова међу помесним
црквама на Балкану. Преписка између васељенског патријарха, с једне
стране, ...
О истраживањима црквеног појања у средњовековној Србији / The state of research on church chant in medieval Serbia
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2014)
Осврћући се на досадашња истраживања црквеног појања у средњовековној
Србији, намера ми је да, у складу са савременим сазнањима којима
располаже византолошка музиколошка наука, укажем на потребу критичког
преиспитивања ...