America is another world: Conversation with composer Nataša Bogojević
Amerika je drugi svet - razgovor sa kompozitorkom Natašom Bogojević
Apstrakt
In this conversation, in an extensive and interesting manner, Nataša Bogojević describes contemporary music scene in America, especially in Chicago, where she lives and works. In the first part of the conversation the comparison between music education systems at American and Serbian universities is emphasized. In the second part she talks about contemporary American composers, with a critical view of those who compose only film music. She also points out that the minimalistic stream is still dominant in America. Further in the conversation she explains how, after a ten-year break in composing, she started searching for new sounds and got the idea to merge the elements of Serbian folklore music (užičko kolo, narikače, spells) with the simplicity of American minimalism, explaining in details that process using the example of her multimedia work Bajalica (Incantations) and the piano composition Kolo. This distinctive synthesis has infused her music poetics.
U ovom rzgovoru Nataša Bogojević u svojim opširnim i zanimljivim odgovorima najpre opisuje savremenu muzičku scenu u Americi, posebno u Čikagu gde živi i radi. U prvom delu razgovora akcenat je stavljen na poređenje između sistema muzičkog školovanja na univerzitetima u Americi i Srbiji. U drugom delu Nataša Bogojević govori o savremenim američkim kompozitorima kritički se osvrćući na one koji komponuju samo filmsku muziku. Takođe ukazuje da je minimalistička struja u Americi još uvek dominantna. U daljem toku razgovora ona objašnjava kako je nakon desetogodišnje pauze u komponovanju počela da traga za novim zvučanjima i došla na ideju da spoji elemente srpske folklorne muzike (užičko kolo, bajalice, pevanje narikača) sa jednostavnošću američkog minimalizma, detaljno objašnjavajući taj postupak na primeru multimedijalnog dela Bajalica i klavirske kompozicije Kolo. Ta osobena sinteza uobličila je, kako ističe, njenu muzičku poetiku.
Ključne reči:
American minimalism / užičko kolo / incantations / Scottish folk song / Nataša Bogojević / američki minimalizam / užičko kolo / bajalice / škotska folklorna pesma / Nataša BogojevićIzvor:
Muzički talas, 2015, 21, 44, 20-27Institucija/grupa
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - JOUR AU - Medić, Ivana PY - 2015 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/2497 AB - In this conversation, in an extensive and interesting manner, Nataša Bogojević describes contemporary music scene in America, especially in Chicago, where she lives and works. In the first part of the conversation the comparison between music education systems at American and Serbian universities is emphasized. In the second part she talks about contemporary American composers, with a critical view of those who compose only film music. She also points out that the minimalistic stream is still dominant in America. Further in the conversation she explains how, after a ten-year break in composing, she started searching for new sounds and got the idea to merge the elements of Serbian folklore music (užičko kolo, narikače, spells) with the simplicity of American minimalism, explaining in details that process using the example of her multimedia work Bajalica (Incantations) and the piano composition Kolo. This distinctive synthesis has infused her music poetics. AB - U ovom rzgovoru Nataša Bogojević u svojim opširnim i zanimljivim odgovorima najpre opisuje savremenu muzičku scenu u Americi, posebno u Čikagu gde živi i radi. U prvom delu razgovora akcenat je stavljen na poređenje između sistema muzičkog školovanja na univerzitetima u Americi i Srbiji. U drugom delu Nataša Bogojević govori o savremenim američkim kompozitorima kritički se osvrćući na one koji komponuju samo filmsku muziku. Takođe ukazuje da je minimalistička struja u Americi još uvek dominantna. U daljem toku razgovora ona objašnjava kako je nakon desetogodišnje pauze u komponovanju počela da traga za novim zvučanjima i došla na ideju da spoji elemente srpske folklorne muzike (užičko kolo, bajalice, pevanje narikača) sa jednostavnošću američkog minimalizma, detaljno objašnjavajući taj postupak na primeru multimedijalnog dela Bajalica i klavirske kompozicije Kolo. Ta osobena sinteza uobličila je, kako ističe, njenu muzičku poetiku. T2 - Muzički talas T1 - America is another world: Conversation with composer Nataša Bogojević T1 - Amerika je drugi svet - razgovor sa kompozitorkom Natašom Bogojević SP - 20 EP - 27 VL - 21 IS - 44 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2497 ER -
@article{ author = "Medić, Ivana", year = "2015", abstract = "In this conversation, in an extensive and interesting manner, Nataša Bogojević describes contemporary music scene in America, especially in Chicago, where she lives and works. In the first part of the conversation the comparison between music education systems at American and Serbian universities is emphasized. In the second part she talks about contemporary American composers, with a critical view of those who compose only film music. She also points out that the minimalistic stream is still dominant in America. Further in the conversation she explains how, after a ten-year break in composing, she started searching for new sounds and got the idea to merge the elements of Serbian folklore music (užičko kolo, narikače, spells) with the simplicity of American minimalism, explaining in details that process using the example of her multimedia work Bajalica (Incantations) and the piano composition Kolo. This distinctive synthesis has infused her music poetics., U ovom rzgovoru Nataša Bogojević u svojim opširnim i zanimljivim odgovorima najpre opisuje savremenu muzičku scenu u Americi, posebno u Čikagu gde živi i radi. U prvom delu razgovora akcenat je stavljen na poređenje između sistema muzičkog školovanja na univerzitetima u Americi i Srbiji. U drugom delu Nataša Bogojević govori o savremenim američkim kompozitorima kritički se osvrćući na one koji komponuju samo filmsku muziku. Takođe ukazuje da je minimalistička struja u Americi još uvek dominantna. U daljem toku razgovora ona objašnjava kako je nakon desetogodišnje pauze u komponovanju počela da traga za novim zvučanjima i došla na ideju da spoji elemente srpske folklorne muzike (užičko kolo, bajalice, pevanje narikača) sa jednostavnošću američkog minimalizma, detaljno objašnjavajući taj postupak na primeru multimedijalnog dela Bajalica i klavirske kompozicije Kolo. Ta osobena sinteza uobličila je, kako ističe, njenu muzičku poetiku.", journal = "Muzički talas", title = "America is another world: Conversation with composer Nataša Bogojević, Amerika je drugi svet - razgovor sa kompozitorkom Natašom Bogojević", pages = "20-27", volume = "21", number = "44", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2497" }
Medić, I.. (2015). America is another world: Conversation with composer Nataša Bogojević. in Muzički talas, 21(44), 20-27. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2497
Medić I. America is another world: Conversation with composer Nataša Bogojević. in Muzički talas. 2015;21(44):20-27. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2497 .
Medić, Ivana, "America is another world: Conversation with composer Nataša Bogojević" in Muzički talas, 21, no. 44 (2015):20-27, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2497 .