МАНИПУЛАТИВНА МОЋ ДИСКУРСА ПОЛИТИЧКОГ СПОТА У ПРЕДИЗБОРНИМ КАМПАЊАМА
THE MANIPULATIVE POWER OF DISCOURSE IN POLITICAL CAMPAIGN VIDEOS
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
This paper explores the manipulative power of political video discourse in election
campaigns from 2016 to 2020 by using critical discourse analysis and the cognitive
linguistic theory of conceptual metaphors. The manipulative power of the discourse
is revealed through micro and macro analysis during the studied period. The corpus
of the research consists of videos used in election campaigns, television broadcasts,
including the ones archived on the official YouTube channels. Since 1990, the year
relevant for the onset of democratic elections, to this day, the sub-genre of a video
within the advertising and propaganda genre in political discourse has been largely
altered: thus, it is noted that it has abundantly been used in election campaigns since
2016, with more significant investments into production, becoming more diversified in
terms of topics and content. These alterations are compliant with political objectives
and shaped according to the manipulative and persuasive ...strategies which are the
inherent component of the advertising and propaganda genre in general. The aim of
this paper is to demonstrate all stylistic and linguistic means that have a manipulative
nature. It has been demonstrated that persuasive and manipulative aims in this discourse
are accomplished by using various conceptual metaphors, but also with vulgarization
(the corpus contains a video where the sexual orientation of a candidate is topicalized),
celebrity endorsements (prominent people appear as political candidate, promoters),
and aggressive self-promotion.
Користећи се критичком анализом дискурса, као и когнитивнолингвистичком теоријом појмовних метафора, у овом раду бавимо се манипулативном моћи дискурса политичког спота у предизборним кампањама од 2016.
до 2020. године. Манипулативна моћ дискурса разоткрива се микро и макро
анализом спотова из посматраног периода. Корпус за ово истраживање чине
спотови објављени у предизборним кампањама, емитовани на телевизији, али
и архивирани на званичним каналима политичких странака на Јутјубу. Од 1990.
године, референтнe године за почетак демократских избора, до данас, поджанр
видео-спота у оквиру рекламно-пропагандног жанра у политичком дискурсу умногоме се изменио: тако је примећено да се од 2016. године обилато користи као
део предизборне кампање, више се улаже у продукцију, а постаје и тематскосадржински разгранатији. Све ове промене подређене су политичким циљевима, а обликоване су према манипулативним и убеђивачким стратегијама, које су
интегрални део рекламно-пропагандног жа...нра у целини. Циљ овог рада јесте
показати сва језичко-стилска средства манипулативног карактера. Показало се
да се убеђивачки и манипулативни циљеви у овом дискурсу постижу и различитим појмовним метафорама, али и вулгаризацијом (корпус бележи спот којим се
тематизује сексуална оријентација изборног кандидата), естрадизацијом (јавне
личности појављују се као промотери политичких кандидата) и агресивном самопромоцијом, којима је језик подређен
Кључне речи:
политички дискурс / критичка анализа дискурса / српски језик / political discourse / Serbian Language / critical discourse analysisИзвор:
JEZIK, KNJIŽEVNOST, MOĆ, 2023, 205-218Издавач:
- Ниш : Филозофски факултет
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200174 (Институт за српски језик САНУ, Београд) (RS-MESTD-inst-2020-200174)
TY - CHAP AU - Слијепчевић Бјеливук, Светлана М. PY - 2023 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/15855 AB - This paper explores the manipulative power of political video discourse in election campaigns from 2016 to 2020 by using critical discourse analysis and the cognitive linguistic theory of conceptual metaphors. The manipulative power of the discourse is revealed through micro and macro analysis during the studied period. The corpus of the research consists of videos used in election campaigns, television broadcasts, including the ones archived on the official YouTube channels. Since 1990, the year relevant for the onset of democratic elections, to this day, the sub-genre of a video within the advertising and propaganda genre in political discourse has been largely altered: thus, it is noted that it has abundantly been used in election campaigns since 2016, with more significant investments into production, becoming more diversified in terms of topics and content. These alterations are compliant with political objectives and shaped according to the manipulative and persuasive strategies which are the inherent component of the advertising and propaganda genre in general. The aim of this paper is to demonstrate all stylistic and linguistic means that have a manipulative nature. It has been demonstrated that persuasive and manipulative aims in this discourse are accomplished by using various conceptual metaphors, but also with vulgarization (the corpus contains a video where the sexual orientation of a candidate is topicalized), celebrity endorsements (prominent people appear as political candidate, promoters), and aggressive self-promotion. AB - Користећи се критичком анализом дискурса, као и когнитивнолингвистичком теоријом појмовних метафора, у овом раду бавимо се манипулативном моћи дискурса политичког спота у предизборним кампањама од 2016. до 2020. године. Манипулативна моћ дискурса разоткрива се микро и макро анализом спотова из посматраног периода. Корпус за ово истраживање чине спотови објављени у предизборним кампањама, емитовани на телевизији, али и архивирани на званичним каналима политичких странака на Јутјубу. Од 1990. године, референтнe године за почетак демократских избора, до данас, поджанр видео-спота у оквиру рекламно-пропагандног жанра у политичком дискурсу умногоме се изменио: тако је примећено да се од 2016. године обилато користи као део предизборне кампање, више се улаже у продукцију, а постаје и тематскосадржински разгранатији. Све ове промене подређене су политичким циљевима, а обликоване су према манипулативним и убеђивачким стратегијама, које су интегрални део рекламно-пропагандног жанра у целини. Циљ овог рада јесте показати сва језичко-стилска средства манипулативног карактера. Показало се да се убеђивачки и манипулативни циљеви у овом дискурсу постижу и различитим појмовним метафорама, али и вулгаризацијом (корпус бележи спот којим се тематизује сексуална оријентација изборног кандидата), естрадизацијом (јавне личности појављују се као промотери политичких кандидата) и агресивном самопромоцијом, којима је језик подређен PB - Ниш : Филозофски факултет T2 - JEZIK, KNJIŽEVNOST, MOĆ T1 - МАНИПУЛАТИВНА МОЋ ДИСКУРСА ПОЛИТИЧКОГ СПОТА У ПРЕДИЗБОРНИМ КАМПАЊАМА T1 - THE MANIPULATIVE POWER OF DISCOURSE IN POLITICAL CAMPAIGN VIDEOS SP - 205 EP - 218 DO - 10.46630/jkm.2023.12 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15855 ER -
@inbook{ author = "Слијепчевић Бјеливук, Светлана М.", year = "2023", abstract = "This paper explores the manipulative power of political video discourse in election campaigns from 2016 to 2020 by using critical discourse analysis and the cognitive linguistic theory of conceptual metaphors. The manipulative power of the discourse is revealed through micro and macro analysis during the studied period. The corpus of the research consists of videos used in election campaigns, television broadcasts, including the ones archived on the official YouTube channels. Since 1990, the year relevant for the onset of democratic elections, to this day, the sub-genre of a video within the advertising and propaganda genre in political discourse has been largely altered: thus, it is noted that it has abundantly been used in election campaigns since 2016, with more significant investments into production, becoming more diversified in terms of topics and content. These alterations are compliant with political objectives and shaped according to the manipulative and persuasive strategies which are the inherent component of the advertising and propaganda genre in general. The aim of this paper is to demonstrate all stylistic and linguistic means that have a manipulative nature. It has been demonstrated that persuasive and manipulative aims in this discourse are accomplished by using various conceptual metaphors, but also with vulgarization (the corpus contains a video where the sexual orientation of a candidate is topicalized), celebrity endorsements (prominent people appear as political candidate, promoters), and aggressive self-promotion., Користећи се критичком анализом дискурса, као и когнитивнолингвистичком теоријом појмовних метафора, у овом раду бавимо се манипулативном моћи дискурса политичког спота у предизборним кампањама од 2016. до 2020. године. Манипулативна моћ дискурса разоткрива се микро и макро анализом спотова из посматраног периода. Корпус за ово истраживање чине спотови објављени у предизборним кампањама, емитовани на телевизији, али и архивирани на званичним каналима политичких странака на Јутјубу. Од 1990. године, референтнe године за почетак демократских избора, до данас, поджанр видео-спота у оквиру рекламно-пропагандног жанра у политичком дискурсу умногоме се изменио: тако је примећено да се од 2016. године обилато користи као део предизборне кампање, више се улаже у продукцију, а постаје и тематскосадржински разгранатији. Све ове промене подређене су политичким циљевима, а обликоване су према манипулативним и убеђивачким стратегијама, које су интегрални део рекламно-пропагандног жанра у целини. Циљ овог рада јесте показати сва језичко-стилска средства манипулативног карактера. Показало се да се убеђивачки и манипулативни циљеви у овом дискурсу постижу и различитим појмовним метафорама, али и вулгаризацијом (корпус бележи спот којим се тематизује сексуална оријентација изборног кандидата), естрадизацијом (јавне личности појављују се као промотери политичких кандидата) и агресивном самопромоцијом, којима је језик подређен", publisher = "Ниш : Филозофски факултет", journal = "JEZIK, KNJIŽEVNOST, MOĆ", booktitle = "МАНИПУЛАТИВНА МОЋ ДИСКУРСА ПОЛИТИЧКОГ СПОТА У ПРЕДИЗБОРНИМ КАМПАЊАМА, THE MANIPULATIVE POWER OF DISCOURSE IN POLITICAL CAMPAIGN VIDEOS", pages = "205-218", doi = "10.46630/jkm.2023.12", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15855" }
Слијепчевић Бјеливук, С. М.. (2023). МАНИПУЛАТИВНА МОЋ ДИСКУРСА ПОЛИТИЧКОГ СПОТА У ПРЕДИЗБОРНИМ КАМПАЊАМА. in JEZIK, KNJIŽEVNOST, MOĆ Ниш : Филозофски факултет., 205-218. https://doi.org/10.46630/jkm.2023.12 https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15855
Слијепчевић Бјеливук СМ. МАНИПУЛАТИВНА МОЋ ДИСКУРСА ПОЛИТИЧКОГ СПОТА У ПРЕДИЗБОРНИМ КАМПАЊАМА. in JEZIK, KNJIŽEVNOST, MOĆ. 2023;:205-218. doi:10.46630/jkm.2023.12 https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15855 .
Слијепчевић Бјеливук, Светлана М., "МАНИПУЛАТИВНА МОЋ ДИСКУРСА ПОЛИТИЧКОГ СПОТА У ПРЕДИЗБОРНИМ КАМПАЊАМА" in JEZIK, KNJIŽEVNOST, MOĆ (2023):205-218, https://doi.org/10.46630/jkm.2023.12 ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15855 .