Музикални слонови: како смо дошли до тога?
Musical Elephants: How did we come to this?
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
У овом раду настојаћу да испитам положај зоомузикологије у светлу теорија о новој
епохи, антропоцену, која претпоставља ново доба наше планете обликовано од
стране човека. У повлачењу паралела између теорија о новом добу и једне сасвим
младе науке, из ‘антропоценог’ угла посматрања јављају се питања попут следећих:
како се човек односи према планети и ресурсима?; који је утицај човека на
екосистем?; како се човек односи према животињама?; који је утицај човека на
животиње? Са зоомузиколошке стране, општа питања могу бити следећа: како су
животиње утицале на човека?; како су (и да ли су) комуникациони обрасци
животиња утицали на формирање језика и музике код човека?; како човек слуша
животиње?; како животиње реагују на музику? Имајући на уму ова питања,
покушаћу да на њих дам могуће одговоре кроз сагледавање односа тајландских
слонова према музици. Циљ овог рада је да се, кроз постављен теоријски оквир,
сагледа појава музикалних слонова на Тајланду. Уводећи у теоријске платф...орме
окренуте епохи антропоцена, желела сам да у читаву поставку ужљебим и
зоомузикологију коју посматрам као једну дисциплину чија је појава симптоматична
у времену преврата треће у четврту фазу антропоцена, која указује на ново доба у
погледу еколошке освешћености човека.
In this essay, I examined the position of Zoomusicology in the light of Anthropocene
epoch theory, which assumes a new age of our planet shaped by the humans. Having in
mind these question, I tried giving possible answers by considering the way Thai elephants
relate to music. The goal of this paper was to look into the phenomenon of musical
elephants in Thailand, bearing in mind the theoretical frame I posed. With the
introduction of theoretical platforms that look towards Anthropocene, what I had in
mind is a sort of joining zoomusicology to those disciplines that could be considered as
symptomatic for the new age of ecological awareness. The results of examining the music
of elephants have multiple indications, pointing out the significance of studying the new
ways of communication, means of connections, and coexistence between humans and
animals, as well as the gradual formation of the musical identity of the land’s larg est
mammal.
Кључне речи:
музикални слонови / зоомузикологија / антропоцен / тајландски слонови / musical elephants / anthropocene / Thai elephants / musical identityИзвор:
Музички идентитети, зборник радова Двадесетог педагошког форума сценских уметности 29.9-1.10.2017. у Београду, 2018, 309-319Издавач:
- Београд : Факултет музичке уметности
Напомена:
- Овај рад представља адаптацију семинарског рада који је настао на изборном предмету „Примењена зоомузикологија” под менторством ванр. проф. др Милене Петровић у оквиру докторских студија музикологије на Факултету музичке уметности у Београду.
URI
http://www.fmu.bg.ac.rs/dokumentacija/elektronske_publikacije/Zbornik%20PFSU%20za%202017_20-10-2018%20ZA%20SAJT.pdfhttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/4074
Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - CHAP AU - Радовановић, Бојана PY - 2018 UR - http://www.fmu.bg.ac.rs/dokumentacija/elektronske_publikacije/Zbornik%20PFSU%20za%202017_20-10-2018%20ZA%20SAJT.pdf UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/4074 AB - У овом раду настојаћу да испитам положај зоомузикологије у светлу теорија о новој епохи, антропоцену, која претпоставља ново доба наше планете обликовано од стране човека. У повлачењу паралела између теорија о новом добу и једне сасвим младе науке, из ‘антропоценог’ угла посматрања јављају се питања попут следећих: како се човек односи према планети и ресурсима?; који је утицај човека на екосистем?; како се човек односи према животињама?; који је утицај човека на животиње? Са зоомузиколошке стране, општа питања могу бити следећа: како су животиње утицале на човека?; како су (и да ли су) комуникациони обрасци животиња утицали на формирање језика и музике код човека?; како човек слуша животиње?; како животиње реагују на музику? Имајући на уму ова питања, покушаћу да на њих дам могуће одговоре кроз сагледавање односа тајландских слонова према музици. Циљ овог рада је да се, кроз постављен теоријски оквир, сагледа појава музикалних слонова на Тајланду. Уводећи у теоријске платформе окренуте епохи антропоцена, желела сам да у читаву поставку ужљебим и зоомузикологију коју посматрам као једну дисциплину чија је појава симптоматична у времену преврата треће у четврту фазу антропоцена, која указује на ново доба у погледу еколошке освешћености човека. AB - In this essay, I examined the position of Zoomusicology in the light of Anthropocene epoch theory, which assumes a new age of our planet shaped by the humans. Having in mind these question, I tried giving possible answers by considering the way Thai elephants relate to music. The goal of this paper was to look into the phenomenon of musical elephants in Thailand, bearing in mind the theoretical frame I posed. With the introduction of theoretical platforms that look towards Anthropocene, what I had in mind is a sort of joining zoomusicology to those disciplines that could be considered as symptomatic for the new age of ecological awareness. The results of examining the music of elephants have multiple indications, pointing out the significance of studying the new ways of communication, means of connections, and coexistence between humans and animals, as well as the gradual formation of the musical identity of the land’s larg est mammal. PB - Београд : Факултет музичке уметности T2 - Музички идентитети, зборник радова Двадесетог педагошког форума сценских уметности 29.9-1.10.2017. у Београду T1 - Музикални слонови: како смо дошли до тога? T1 - Musical Elephants: How did we come to this? SP - 309 EP - 319 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4074 ER -
@inbook{ author = "Радовановић, Бојана", year = "2018", abstract = "У овом раду настојаћу да испитам положај зоомузикологије у светлу теорија о новој епохи, антропоцену, која претпоставља ново доба наше планете обликовано од стране човека. У повлачењу паралела између теорија о новом добу и једне сасвим младе науке, из ‘антропоценог’ угла посматрања јављају се питања попут следећих: како се човек односи према планети и ресурсима?; који је утицај човека на екосистем?; како се човек односи према животињама?; који је утицај човека на животиње? Са зоомузиколошке стране, општа питања могу бити следећа: како су животиње утицале на човека?; како су (и да ли су) комуникациони обрасци животиња утицали на формирање језика и музике код човека?; како човек слуша животиње?; како животиње реагују на музику? Имајући на уму ова питања, покушаћу да на њих дам могуће одговоре кроз сагледавање односа тајландских слонова према музици. Циљ овог рада је да се, кроз постављен теоријски оквир, сагледа појава музикалних слонова на Тајланду. Уводећи у теоријске платформе окренуте епохи антропоцена, желела сам да у читаву поставку ужљебим и зоомузикологију коју посматрам као једну дисциплину чија је појава симптоматична у времену преврата треће у четврту фазу антропоцена, која указује на ново доба у погледу еколошке освешћености човека., In this essay, I examined the position of Zoomusicology in the light of Anthropocene epoch theory, which assumes a new age of our planet shaped by the humans. Having in mind these question, I tried giving possible answers by considering the way Thai elephants relate to music. The goal of this paper was to look into the phenomenon of musical elephants in Thailand, bearing in mind the theoretical frame I posed. With the introduction of theoretical platforms that look towards Anthropocene, what I had in mind is a sort of joining zoomusicology to those disciplines that could be considered as symptomatic for the new age of ecological awareness. The results of examining the music of elephants have multiple indications, pointing out the significance of studying the new ways of communication, means of connections, and coexistence between humans and animals, as well as the gradual formation of the musical identity of the land’s larg est mammal.", publisher = "Београд : Факултет музичке уметности", journal = "Музички идентитети, зборник радова Двадесетог педагошког форума сценских уметности 29.9-1.10.2017. у Београду", booktitle = "Музикални слонови: како смо дошли до тога?, Musical Elephants: How did we come to this?", pages = "309-319", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4074" }
Радовановић, Б.. (2018). Музикални слонови: како смо дошли до тога?. in Музички идентитети, зборник радова Двадесетог педагошког форума сценских уметности 29.9-1.10.2017. у Београду Београд : Факултет музичке уметности., 309-319. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4074
Радовановић Б. Музикални слонови: како смо дошли до тога?. in Музички идентитети, зборник радова Двадесетог педагошког форума сценских уметности 29.9-1.10.2017. у Београду. 2018;:309-319. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4074 .
Радовановић, Бојана, "Музикални слонови: како смо дошли до тога?" in Музички идентитети, зборник радова Двадесетог педагошког форума сценских уметности 29.9-1.10.2017. у Београду (2018):309-319, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4074 .