Фразеологија у тестовима из српског језика са такмичења за средњу школу
Phraseology in Serbian Language Tests for Secondary School Competition
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
This paper presents the results of the analysis of phraseological tasks found in Serbian language
tests for secondary school competition. Phraseological tasks were extracted from books
Српски језик кроз тестове (1999), Српски језик кроз тестове 2 (2008)и Српски језик кроз
тестове 3 (2013).
The aim of this research is to extract, classify and analyze phraseological questions from
the tests. Namely, the first part shows all the types of phraseological tasks that appeared in secondary
school competition tests from school year 1990/91 to school year 2011/2012 in order to
get an insight into which topics should be used in regular and extra lessons when phraseology
is concerned. Furthermore, different types of phraseological tasks that could be included in
the tests for competition will be suggested and explained. The second part of the paper offers
suggestions for successful use of phraseological teaching units so that the knowledge of pupils
would be functional and long lasting.
У раду се презентују резултати анализе фразеолошких задатака у тестовима са такмичења за средњу школу. Фразеолошки такмичарски задаци ексцерпирани су из књига Српски
језик кроз тестове (1999), Српски језик кроз тестове 2 (2008) и Српски језик кроз тестове
3 (2013).
Циљ истраживања јесте да се издвоје, класификују и анализирају такмичарска питања
из области фразеологије. Наиме, у првом делу рада представљени су сви типови фразеолошких задатака који су се појављивали у тестовима са такмичења за средњу школу од шк.
1990/91. до шк. 2011/12, како би се стекао увид у то које наставне теме, у току редовне и
додатне наставе, са ученицима треба обрађивати када је посреди настава фразеологије.Уз
то, биће предложени и образложени и друкчији типови фразеолошких задатака који би се
могли уврстити у такмичарске тестове. У другом делу рада дају се предлози за успешнију
обраду наставних јединица из области фразеологије, како би се знање ученика учинило
функционалнијим и трајнијим.
Кључне речи:
тестови из српског језика са такмичења за средњу школу / фразеологија / Serbian Language Tests for Secondary School Competition / PhraseologyИзвор:
Књижевност и језик, 2017, 64, 1-2, 233-246Издавач:
- Београд : Друштво за српскохрватски језик и књижевност Србије
Финансирање / пројекти:
- Лингвистичка истраживања савременог српског књижевног језика и израда Речника српскохрватског књижевног и народног језика САНУ (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-178009)
TY - JOUR AU - Ђукић, Маријана Р. PY - 2017 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/9935 AB - This paper presents the results of the analysis of phraseological tasks found in Serbian language tests for secondary school competition. Phraseological tasks were extracted from books Српски језик кроз тестове (1999), Српски језик кроз тестове 2 (2008)и Српски језик кроз тестове 3 (2013). The aim of this research is to extract, classify and analyze phraseological questions from the tests. Namely, the first part shows all the types of phraseological tasks that appeared in secondary school competition tests from school year 1990/91 to school year 2011/2012 in order to get an insight into which topics should be used in regular and extra lessons when phraseology is concerned. Furthermore, different types of phraseological tasks that could be included in the tests for competition will be suggested and explained. The second part of the paper offers suggestions for successful use of phraseological teaching units so that the knowledge of pupils would be functional and long lasting. AB - У раду се презентују резултати анализе фразеолошких задатака у тестовима са такмичења за средњу школу. Фразеолошки такмичарски задаци ексцерпирани су из књига Српски језик кроз тестове (1999), Српски језик кроз тестове 2 (2008) и Српски језик кроз тестове 3 (2013). Циљ истраживања јесте да се издвоје, класификују и анализирају такмичарска питања из области фразеологије. Наиме, у првом делу рада представљени су сви типови фразеолошких задатака који су се појављивали у тестовима са такмичења за средњу школу од шк. 1990/91. до шк. 2011/12, како би се стекао увид у то које наставне теме, у току редовне и додатне наставе, са ученицима треба обрађивати када је посреди настава фразеологије.Уз то, биће предложени и образложени и друкчији типови фразеолошких задатака који би се могли уврстити у такмичарске тестове. У другом делу рада дају се предлози за успешнију обраду наставних јединица из области фразеологије, како би се знање ученика учинило функционалнијим и трајнијим. PB - Београд : Друштво за српскохрватски језик и књижевност Србије T2 - Књижевност и језик T1 - Фразеологија у тестовима из српског језика са такмичења за средњу школу T1 - Phraseology in Serbian Language Tests for Secondary School Competition SP - 233 EP - 246 VL - 64 IS - 1-2 DO - 10.18485/kij.2017.64.1_2.16 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9935 ER -
@article{ author = "Ђукић, Маријана Р.", year = "2017", abstract = "This paper presents the results of the analysis of phraseological tasks found in Serbian language tests for secondary school competition. Phraseological tasks were extracted from books Српски језик кроз тестове (1999), Српски језик кроз тестове 2 (2008)и Српски језик кроз тестове 3 (2013). The aim of this research is to extract, classify and analyze phraseological questions from the tests. Namely, the first part shows all the types of phraseological tasks that appeared in secondary school competition tests from school year 1990/91 to school year 2011/2012 in order to get an insight into which topics should be used in regular and extra lessons when phraseology is concerned. Furthermore, different types of phraseological tasks that could be included in the tests for competition will be suggested and explained. The second part of the paper offers suggestions for successful use of phraseological teaching units so that the knowledge of pupils would be functional and long lasting., У раду се презентују резултати анализе фразеолошких задатака у тестовима са такмичења за средњу школу. Фразеолошки такмичарски задаци ексцерпирани су из књига Српски језик кроз тестове (1999), Српски језик кроз тестове 2 (2008) и Српски језик кроз тестове 3 (2013). Циљ истраживања јесте да се издвоје, класификују и анализирају такмичарска питања из области фразеологије. Наиме, у првом делу рада представљени су сви типови фразеолошких задатака који су се појављивали у тестовима са такмичења за средњу школу од шк. 1990/91. до шк. 2011/12, како би се стекао увид у то које наставне теме, у току редовне и додатне наставе, са ученицима треба обрађивати када је посреди настава фразеологије.Уз то, биће предложени и образложени и друкчији типови фразеолошких задатака који би се могли уврстити у такмичарске тестове. У другом делу рада дају се предлози за успешнију обраду наставних јединица из области фразеологије, како би се знање ученика учинило функционалнијим и трајнијим.", publisher = "Београд : Друштво за српскохрватски језик и књижевност Србије", journal = "Књижевност и језик", title = "Фразеологија у тестовима из српског језика са такмичења за средњу школу, Phraseology in Serbian Language Tests for Secondary School Competition", pages = "233-246", volume = "64", number = "1-2", doi = "10.18485/kij.2017.64.1_2.16", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9935" }
Ђукић, М. Р.. (2017). Фразеологија у тестовима из српског језика са такмичења за средњу школу. in Књижевност и језик Београд : Друштво за српскохрватски језик и књижевност Србије., 64(1-2), 233-246. https://doi.org/10.18485/kij.2017.64.1_2.16 https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9935
Ђукић МР. Фразеологија у тестовима из српског језика са такмичења за средњу школу. in Књижевност и језик. 2017;64(1-2):233-246. doi:10.18485/kij.2017.64.1_2.16 https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9935 .
Ђукић, Маријана Р., "Фразеологија у тестовима из српског језика са такмичења за средњу школу" in Књижевност и језик, 64, no. 1-2 (2017):233-246, https://doi.org/10.18485/kij.2017.64.1_2.16 ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9935 .