Приказ основних података о документу

The Engagement of Petar Krstić as a Conductor in the St. Sava Church in Vienna

dc.contributorМилановић, Биљана
dc.creatorПено, Весна
dc.date.accessioned2020-11-25T15:43:11Z
dc.date.available2020-11-25T15:43:11Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-86-80639-52-9
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/handle/123456789/6923
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/9546
dc.description.abstractВраћајући се са изузетно запажене турнеје Београдског певачког друштва 1896. године из Русије (Петрограда, Москве, Кијева и Нижњег Новгорода), млади Петар Крстић (1877–1957) решио је да се у Будимпешти издвоји од осталих хориста (Ђурић-Клајн 1957: 397). Изненађујуће је деловала објава његове одлуке да му је циљно одредиште не Београд, већ Беч. Деветнаестогодишњи младић је, без претходног договора с породицом, започео реализацију раније смишљеног плана да у аустријској престоници отпочне систематичније студије уметности за коју је у родном граду већ показао запажену наклоност. Премда уписан на студије права на београдској Великој школи, за које, судећи према оценама на испитима које је положио, није био заинтересован, Крстић је истрајно настојао да се темељно музички едукује. Попут многих талентованих младих људи онога доба, он је у родном граду могао стећи скромно неинституционализовано музичко образовање. Уз Јосифа Свободу, у то време наставника музике у Првој београдској гимназији коју је Крстић похађао, добио је поуке у свирању на виолини; Стеван Стојановић Мокрањац (1856–1914), под чијом је диригентском палицом певао у Београдском певачком друштву, уводио га је у основе хармоније; почетна, пак, инструментална извођачка искуства имао је прилику да стекне као члан оркестра Народног позоришта у Београду, којим је дириговао Даворин Јенко (1835–1914).sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Музиколошко друштво Србијеsr
dc.publisherБеоград : Музиколошки институт САНУsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177004/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceНa маргинама музиколошког канона: композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког / On the margins of the musicological canon: the Generation оf Composers Petar Stojanović, Petar Krstić аnd Stanislav Biničkisr
dc.subjectПетар Крстићsr
dc.subjectЦрква Светог Саве у Бечуsr
dc.subjectБеоградско певачко друштвоsr
dc.titleДиригентски ангажман Петра Крстића у Цркви Светог Саве у Бечуsr
dc.titleThe Engagement of Petar Krstić as a Conductor in the St. Sava Church in Viennaen
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractPeno, Vesna; Dirigentski angažman Petra Krstića u Crkvi Svetog Save u Beču;
dc.citation.spage85
dc.citation.epage101
dc.identifier.cobiss281934092
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/39528/bitstream_39528.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9546


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу