Музеји данас : Галерија Матице српске – жив музеј
Apstrakt
Галерија Матице српске је један од примера како је једна традиционална и
конзервативна музејска установа на почетку XXI века, у не тако лаким друштвеним
приликама, успешно трансформисана. У Галерији је процес трансформације започет
кроз неколико праваца деловања.
Етапна реконструкција зграде и увођење музејских стандарда у изложбене просторије, депое и конзерваторске радионице и атељее.
Перманентна едукација запослених како научна, кроз подстицање стручњака за
стицање научних звања, тако и практична, кроз континуирано учешће и приређивање
разноврсних стручних скупова и радионица из различитих области музејског деловања.
Креирање нових сталних поставки као основне идентитетске категорије сваке музејске установе, са тежњом креирања националног идентитета кроз излагање уметничких предмета.
Проширење програмских активности увођењем едукативних програма за децу,
тинејџере и особе са инвалидитетом и развијањем међународне сарадње кроз реализацију изложби и размену знања и искустава... са великим европским музејским установама, а све у циљу унапређења улоге музеја у образовању и културној дипломатији.
Отварање ка различитим областима друштвеног деловања преко сарадње са медијима, сродним установама и привредним субјектима у циљу бољег позиционирања
музеја у ширем друштвеном контексту.
Све ово било је могуће захваљујући подршци Матице српске, оснивача Галерије,
и Министарства културе Републике Србије и Секретаријата за културу АП Војводине
као финансијера Галерије, али изнад свега захваљујући јасној стратегији, континуитету
идеја и тежњи челних људи куће и активног учешћа чланова Управног и Надзорног
одбора, уз велики ентузијазам и креативност запослених.
Пажљивом анализом могућности определили смо се за мале али прецизно усмерене кораке до јасно дефинисаног циља – националне галерије која примењује високе
музејске стандарде и идеје савремене музејске праксе, а све у циљу грађења државног и
националног идентитета излагањем уметничких дела.
The Gallery of Matica Srpska can serve as an example of how to transform a traditional and conservative museum institution at the beginning of the 21st century, under
conditions less than favorable. Such process of transformation was initiated in the Gallery of
Matica Srpska, branching out into several directions:
Phased reconstruction of the building and introduction of museum standards in exhibition rooms, storerooms, conservation workshops and studios.
Continuous education of employees, both professional, through encouraging the specialists to obtain scientific degrees, and practical, through continuous participation in the organization of conferences and workshops on various aspects of museum activities.
New approaches in the presentation of permanent collections viewed as the foundation of
the museum’s identity, in aspiration to contribute to the creation of national identity through
the exhibition of art objects.
Broadening of program activities by introducing educational... programs for children, teenagers and the disabled, developing international cooperation through the realization of exhibitions and exchange of experiences with prominent European museums, with the aim of
promoting the role of the museum in education and cultural diplomacy.
Embracing new social roles through various forms of activities, such as cooperation with
the media and/or parallel institutions and corporate subjects, thus contributing to the better
positioning of the museum in wider social contexts. All this was made possible thanks to the support received from Matica Srpska, the
founder of the Gallery, and from the Ministry of Culture of the Republic of Serbia, as well as
the Provincial Secretariat of Culture, Public Information and Relations with Religious Communities of AP Vojvodina, who is the financier of the Gallery, but above all thanks to clear
strategy, continuity of ideas and endeavor of the leading personnel in the Gallery and active
participation of the members of the management and the executive board, combined with
great enthusiasm and creativity of all employees in the Gallery.
By carefully analyzing all the possibilities we came to the decision to take small, however
precisely targeted steps towards attaining our clearly defined goal – a national gallery adhering to high museum standards and conceptions of contemporary museum practice, in order
to foster the creation of national and state identity through exhibiting works of art.
Ključne reči:
Галерија Матице српске / едукација запослених / програмске активности / Galery of Marica Srpska / education of emplyees / program activitiesIzvor:
Култура, основа државног и националног идентитета : зборник радова са научног скупа одржаног 24. и 25. новембра 2016. године, 2017, 151-168Izdavač:
- Београд : Српска академија наука и уметности
Napomena:
- Научни скупови / Српска академија наука и уметности, Београд, ISSN 0354-4850 ; књ. 166. Одељење историјских наука ; књ. 39
- Прихваћено за објављивање на IX седници Одељења друштвених наука, одржаноj 7. новембра 2017. године, на основу реферата академика Косте Чавошког и дописног члана Александра Костића
Kolekcije
TY - CONF AU - Бугарски Палковљевић, Тијана PY - 2017 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/9185 AB - Галерија Матице српске је један од примера како је једна традиционална и конзервативна музејска установа на почетку XXI века, у не тако лаким друштвеним приликама, успешно трансформисана. У Галерији је процес трансформације започет кроз неколико праваца деловања. Етапна реконструкција зграде и увођење музејских стандарда у изложбене просторије, депое и конзерваторске радионице и атељее. Перманентна едукација запослених како научна, кроз подстицање стручњака за стицање научних звања, тако и практична, кроз континуирано учешће и приређивање разноврсних стручних скупова и радионица из различитих области музејског деловања. Креирање нових сталних поставки као основне идентитетске категорије сваке музејске установе, са тежњом креирања националног идентитета кроз излагање уметничких предмета. Проширење програмских активности увођењем едукативних програма за децу, тинејџере и особе са инвалидитетом и развијањем међународне сарадње кроз реализацију изложби и размену знања и искустава са великим европским музејским установама, а све у циљу унапређења улоге музеја у образовању и културној дипломатији. Отварање ка различитим областима друштвеног деловања преко сарадње са медијима, сродним установама и привредним субјектима у циљу бољег позиционирања музеја у ширем друштвеном контексту. Све ово било је могуће захваљујући подршци Матице српске, оснивача Галерије, и Министарства културе Републике Србије и Секретаријата за културу АП Војводине као финансијера Галерије, али изнад свега захваљујући јасној стратегији, континуитету идеја и тежњи челних људи куће и активног учешћа чланова Управног и Надзорног одбора, уз велики ентузијазам и креативност запослених. Пажљивом анализом могућности определили смо се за мале али прецизно усмерене кораке до јасно дефинисаног циља – националне галерије која примењује високе музејске стандарде и идеје савремене музејске праксе, а све у циљу грађења државног и националног идентитета излагањем уметничких дела. AB - The Gallery of Matica Srpska can serve as an example of how to transform a traditional and conservative museum institution at the beginning of the 21st century, under conditions less than favorable. Such process of transformation was initiated in the Gallery of Matica Srpska, branching out into several directions: Phased reconstruction of the building and introduction of museum standards in exhibition rooms, storerooms, conservation workshops and studios. Continuous education of employees, both professional, through encouraging the specialists to obtain scientific degrees, and practical, through continuous participation in the organization of conferences and workshops on various aspects of museum activities. New approaches in the presentation of permanent collections viewed as the foundation of the museum’s identity, in aspiration to contribute to the creation of national identity through the exhibition of art objects. Broadening of program activities by introducing educational programs for children, teenagers and the disabled, developing international cooperation through the realization of exhibitions and exchange of experiences with prominent European museums, with the aim of promoting the role of the museum in education and cultural diplomacy. Embracing new social roles through various forms of activities, such as cooperation with the media and/or parallel institutions and corporate subjects, thus contributing to the better positioning of the museum in wider social contexts. All this was made possible thanks to the support received from Matica Srpska, the founder of the Gallery, and from the Ministry of Culture of the Republic of Serbia, as well as the Provincial Secretariat of Culture, Public Information and Relations with Religious Communities of AP Vojvodina, who is the financier of the Gallery, but above all thanks to clear strategy, continuity of ideas and endeavor of the leading personnel in the Gallery and active participation of the members of the management and the executive board, combined with great enthusiasm and creativity of all employees in the Gallery. By carefully analyzing all the possibilities we came to the decision to take small, however precisely targeted steps towards attaining our clearly defined goal – a national gallery adhering to high museum standards and conceptions of contemporary museum practice, in order to foster the creation of national and state identity through exhibiting works of art. PB - Београд : Српска академија наука и уметности C3 - Култура, основа државног и националног идентитета : зборник радова са научног скупа одржаног 24. и 25. новембра 2016. године T1 - Музеји данас : Галерија Матице српске – жив музеј SP - 151 EP - 168 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9185 ER -
@conference{ author = "Бугарски Палковљевић, Тијана", year = "2017", abstract = "Галерија Матице српске је један од примера како је једна традиционална и конзервативна музејска установа на почетку XXI века, у не тако лаким друштвеним приликама, успешно трансформисана. У Галерији је процес трансформације започет кроз неколико праваца деловања. Етапна реконструкција зграде и увођење музејских стандарда у изложбене просторије, депое и конзерваторске радионице и атељее. Перманентна едукација запослених како научна, кроз подстицање стручњака за стицање научних звања, тако и практична, кроз континуирано учешће и приређивање разноврсних стручних скупова и радионица из различитих области музејског деловања. Креирање нових сталних поставки као основне идентитетске категорије сваке музејске установе, са тежњом креирања националног идентитета кроз излагање уметничких предмета. Проширење програмских активности увођењем едукативних програма за децу, тинејџере и особе са инвалидитетом и развијањем међународне сарадње кроз реализацију изложби и размену знања и искустава са великим европским музејским установама, а све у циљу унапређења улоге музеја у образовању и културној дипломатији. Отварање ка различитим областима друштвеног деловања преко сарадње са медијима, сродним установама и привредним субјектима у циљу бољег позиционирања музеја у ширем друштвеном контексту. Све ово било је могуће захваљујући подршци Матице српске, оснивача Галерије, и Министарства културе Републике Србије и Секретаријата за културу АП Војводине као финансијера Галерије, али изнад свега захваљујући јасној стратегији, континуитету идеја и тежњи челних људи куће и активног учешћа чланова Управног и Надзорног одбора, уз велики ентузијазам и креативност запослених. Пажљивом анализом могућности определили смо се за мале али прецизно усмерене кораке до јасно дефинисаног циља – националне галерије која примењује високе музејске стандарде и идеје савремене музејске праксе, а све у циљу грађења државног и националног идентитета излагањем уметничких дела., The Gallery of Matica Srpska can serve as an example of how to transform a traditional and conservative museum institution at the beginning of the 21st century, under conditions less than favorable. Such process of transformation was initiated in the Gallery of Matica Srpska, branching out into several directions: Phased reconstruction of the building and introduction of museum standards in exhibition rooms, storerooms, conservation workshops and studios. Continuous education of employees, both professional, through encouraging the specialists to obtain scientific degrees, and practical, through continuous participation in the organization of conferences and workshops on various aspects of museum activities. New approaches in the presentation of permanent collections viewed as the foundation of the museum’s identity, in aspiration to contribute to the creation of national identity through the exhibition of art objects. Broadening of program activities by introducing educational programs for children, teenagers and the disabled, developing international cooperation through the realization of exhibitions and exchange of experiences with prominent European museums, with the aim of promoting the role of the museum in education and cultural diplomacy. Embracing new social roles through various forms of activities, such as cooperation with the media and/or parallel institutions and corporate subjects, thus contributing to the better positioning of the museum in wider social contexts. All this was made possible thanks to the support received from Matica Srpska, the founder of the Gallery, and from the Ministry of Culture of the Republic of Serbia, as well as the Provincial Secretariat of Culture, Public Information and Relations with Religious Communities of AP Vojvodina, who is the financier of the Gallery, but above all thanks to clear strategy, continuity of ideas and endeavor of the leading personnel in the Gallery and active participation of the members of the management and the executive board, combined with great enthusiasm and creativity of all employees in the Gallery. By carefully analyzing all the possibilities we came to the decision to take small, however precisely targeted steps towards attaining our clearly defined goal – a national gallery adhering to high museum standards and conceptions of contemporary museum practice, in order to foster the creation of national and state identity through exhibiting works of art.", publisher = "Београд : Српска академија наука и уметности", journal = "Култура, основа државног и националног идентитета : зборник радова са научног скупа одржаног 24. и 25. новембра 2016. године", title = "Музеји данас : Галерија Матице српске – жив музеј", pages = "151-168", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9185" }
Бугарски Палковљевић, Т.. (2017). Музеји данас : Галерија Матице српске – жив музеј. in Култура, основа државног и националног идентитета : зборник радова са научног скупа одржаног 24. и 25. новембра 2016. године Београд : Српска академија наука и уметности., 151-168. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9185
Бугарски Палковљевић Т. Музеји данас : Галерија Матице српске – жив музеј. in Култура, основа државног и националног идентитета : зборник радова са научног скупа одржаног 24. и 25. новембра 2016. године. 2017;:151-168. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9185 .
Бугарски Палковљевић, Тијана, "Музеји данас : Галерија Матице српске – жив музеј" in Култура, основа државног и националног идентитета : зборник радова са научног скупа одржаног 24. и 25. новембра 2016. године (2017):151-168, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9185 .