Teorija i praksa Gesamtkunstwerka u XX i XXI veku: operski ciklus Svetlost/ Licht Karlhajnca Štokhauzena
Knjiga (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Monografija pod nazivom Teorija i praksa Gesamtkunstwerka u XX i XXI veku – Operski ciklus SVETLOST / LICHT Karlhajnca Štokhauzena rezultat je moje dugogodišnje fascinacije, s jedne strane, fenomenom Gesamtkunstwerka – sveobuhvatnog umetničkog dela – a s druge, stvaralaštvom Karlhajnca Štokhauzena, jednog od najmarkatnijih protagonista evropske muzičke
avangarde posle Drugog svetskog rata. Štokhauzenovim opusom bavim se još od studentskih dana, a prvi rad posvećen njegovoj intuitivnoj muzici objavila sam, sada već davne, 2003. godine. Tokom jula i avgusta naredne, 2004. godine, imala sam čast i privilegiju da lično upoznam Štokhauzena i da neposredno učim od njega i njegovih saradnika, kao polaznica Letnjeg kursa iz kompozicije i interpretacije u Kirtenu (Nemačka), u organizaciji Štokhauzenove fondacije za muziku (Stockhausen-Stiftung für Musik). Nadahnuta ovim iskustvom, objavila sam detaljan osvrt na Štokhauzenov kreativni i pedagoški pristup u časopisu New Sound, zatim i svoju prvu... studiju
posvećenu ciklusu Svetlost;7 a najopsežniji rezultat ovog višegodišnjeg istraživanja bila je moja magistarska teza, rađena pod mentorstvom prof. dr Mirjane Veselinović-Hofman i prof. dr Miodraga (Miška) Šuvakovića, odbranjena na Katedri za muzikologiju i etnomuzikologiju Fakulteta muzičke umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu, 2005. godine.
Ključne reči:
Gesamtkunstwerk / Karlhajnc Štokhauzen / XX i XXI vek / Operski ciklus Svetlost / LichtIzvor:
2019, 263 str.Izdavač:
- Beograd : Muzikološki institut SANU
Finansiranje / projekti:
- Ministarstvo nauke, tehnološkog razvoja i inovacija Republike Srbije, institucionalno finansiranje - 200176 (Muzikološki institut SANU, Beograd) (RS-MESTD-inst-2020-200176)
Kolekcije
Institucija/grupa
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - BOOK AU - Medić, Ivana PY - 2019 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/9091 AB - Monografija pod nazivom Teorija i praksa Gesamtkunstwerka u XX i XXI veku – Operski ciklus SVETLOST / LICHT Karlhajnca Štokhauzena rezultat je moje dugogodišnje fascinacije, s jedne strane, fenomenom Gesamtkunstwerka – sveobuhvatnog umetničkog dela – a s druge, stvaralaštvom Karlhajnca Štokhauzena, jednog od najmarkatnijih protagonista evropske muzičke avangarde posle Drugog svetskog rata. Štokhauzenovim opusom bavim se još od studentskih dana, a prvi rad posvećen njegovoj intuitivnoj muzici objavila sam, sada već davne, 2003. godine. Tokom jula i avgusta naredne, 2004. godine, imala sam čast i privilegiju da lično upoznam Štokhauzena i da neposredno učim od njega i njegovih saradnika, kao polaznica Letnjeg kursa iz kompozicije i interpretacije u Kirtenu (Nemačka), u organizaciji Štokhauzenove fondacije za muziku (Stockhausen-Stiftung für Musik). Nadahnuta ovim iskustvom, objavila sam detaljan osvrt na Štokhauzenov kreativni i pedagoški pristup u časopisu New Sound, zatim i svoju prvu studiju posvećenu ciklusu Svetlost;7 a najopsežniji rezultat ovog višegodišnjeg istraživanja bila je moja magistarska teza, rađena pod mentorstvom prof. dr Mirjane Veselinović-Hofman i prof. dr Miodraga (Miška) Šuvakovića, odbranjena na Katedri za muzikologiju i etnomuzikologiju Fakulteta muzičke umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu, 2005. godine. PB - Beograd : Muzikološki institut SANU T1 - Teorija i praksa Gesamtkunstwerka u XX i XXI veku: operski ciklus Svetlost/ Licht Karlhajnca Štokhauzena VL - 263 str. UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9091 ER -
@book{ author = "Medić, Ivana", year = "2019", abstract = "Monografija pod nazivom Teorija i praksa Gesamtkunstwerka u XX i XXI veku – Operski ciklus SVETLOST / LICHT Karlhajnca Štokhauzena rezultat je moje dugogodišnje fascinacije, s jedne strane, fenomenom Gesamtkunstwerka – sveobuhvatnog umetničkog dela – a s druge, stvaralaštvom Karlhajnca Štokhauzena, jednog od najmarkatnijih protagonista evropske muzičke avangarde posle Drugog svetskog rata. Štokhauzenovim opusom bavim se još od studentskih dana, a prvi rad posvećen njegovoj intuitivnoj muzici objavila sam, sada već davne, 2003. godine. Tokom jula i avgusta naredne, 2004. godine, imala sam čast i privilegiju da lično upoznam Štokhauzena i da neposredno učim od njega i njegovih saradnika, kao polaznica Letnjeg kursa iz kompozicije i interpretacije u Kirtenu (Nemačka), u organizaciji Štokhauzenove fondacije za muziku (Stockhausen-Stiftung für Musik). Nadahnuta ovim iskustvom, objavila sam detaljan osvrt na Štokhauzenov kreativni i pedagoški pristup u časopisu New Sound, zatim i svoju prvu studiju posvećenu ciklusu Svetlost;7 a najopsežniji rezultat ovog višegodišnjeg istraživanja bila je moja magistarska teza, rađena pod mentorstvom prof. dr Mirjane Veselinović-Hofman i prof. dr Miodraga (Miška) Šuvakovića, odbranjena na Katedri za muzikologiju i etnomuzikologiju Fakulteta muzičke umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu, 2005. godine.", publisher = "Beograd : Muzikološki institut SANU", title = "Teorija i praksa Gesamtkunstwerka u XX i XXI veku: operski ciklus Svetlost/ Licht Karlhajnca Štokhauzena", volume = "263 str.", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9091" }
Medić, I.. (2019). Teorija i praksa Gesamtkunstwerka u XX i XXI veku: operski ciklus Svetlost/ Licht Karlhajnca Štokhauzena. Beograd : Muzikološki institut SANU., 263 str.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9091
Medić I. Teorija i praksa Gesamtkunstwerka u XX i XXI veku: operski ciklus Svetlost/ Licht Karlhajnca Štokhauzena. 2019;263 str.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9091 .
Medić, Ivana, "Teorija i praksa Gesamtkunstwerka u XX i XXI veku: operski ciklus Svetlost/ Licht Karlhajnca Štokhauzena", 263 str. (2019), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9091 .