Приказ основних података о документу

Scientific Musicological Aspects of the Annual Review of Yugoslav Music (1964-1979)

dc.contributorВеселиновић-Хофман, Мирјана
dc.contributorАтанасовски, Срђан
dc.contributorСовтић, Немања
dc.creatorМаринковић, Милош
dc.date.accessioned2020-07-31T10:17:17Z
dc.date.available2020-07-31T10:17:17Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.isbn978-86-7946-306-7
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/8977
dc.description.abstractЈугославенска музичка трибина / Трибина музичког стваралаштва Југославије (одржавана у Опатији од 1964. до 1990. године) поред концертних дешавања, на којима се јавност упознавала са актуелном продукцијом југословенских композитора, од самог почетка неговала је и научно-музиколошку делатност. Та се пракса најпре остварила кроз оснивање Клуба трибине, те такозваног Музичког салона, у оквиру којих су се одржавала предавања са дискусијама на различите теме, не би ли се, потом, отпочело са организацијом округлих столова, посвећених (углавном) актуелним проблемима југословенске музичке културе и њеној позицији у европском контексту. Интензивирање музиколошких расправа на опатијским сусретима расло је из године у годину, а кулминирало је утемељењем Уметничко-социолошких трибина (1976), које су окупљале еминентне југословенске музикологе, али и научнике из сродних хуманистичких дисциплина. Побуда за оснивањем својеврсног симпозијума на музичкој манифестацији каква је била опатијска Трибина, и то управо у периоду када Југославија уводи нови Устав 1974. године, вођена је идејом да се на одређене друштвенополитичке аспекте у земљи укаже и из перспективе културних радника, односно научника. С тим у вези, у овом истраживању дискурс излагача на Уметничко-социолошким трибинама тумачиће се у контексту друштвенополитичких промена у Југославији током 70-их година, при чему ће се сâмо утемељење ових научних скупова сагледати као својеврсна институционализација претходних (скромних) музиколошких расправа на опатијској Трибини.sr
dc.description.abstractThe Annual Review of Yugoslav Music (held in Opatija from 1964 to 1990), in addition to concert events, where the audience got acquainted with the current production of Yugoslav composers, from the very beginning also nurtured scientific musicological activity. This practice was first realized through the establishment of the Forum Club and the so-called Music Salon, where lectures were held with discussions on various topics, then with the organization of Round Tables, dedicated to (mostly) current problems of the Yugoslav music culture and its position in the European context. The intensification of musicological debates at Opatija’s meetings grew year by year, and culminated with the foundation of the Artistic Sociological Forums (1976), which brought together eminent Yugoslav musicologists, as well as scientists from related humanistic disciplines. The initiative for establishing a kind of symposium on a musical event such as the Opatija Review of Music, and in the period when Yugoslavia introduced the new Constitution in 1974, was guided by the idea that certain social and political aspects of the country should be evident from the perspective of cultural workers and scientists. In this respect, in this research, the discourse of presenters at Artistic Sociological Forums is interpreted in the context of socio-political changes in Yugoslavia during the 1970s, with the very foundation of these scientific conferences to be seen as a kind of institutionalization of previous (modest) musicological discussions on the Opatija Annual Review of Yugoslav Musicen
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Музиколошко друштво Србијеsr
dc.publisherНови Сад : Матица српскаsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177004/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceЈугословенска идеја у/о музици. Зборник радова са научног скупа одржаног 25-26. маја 2019. годинеsr
dc.subjectЈугославенска музичка трибинаsr
dc.subjectТрибина музичког стваралаштва Југославијеsr
dc.subjectнаучни скуповиsr
dc.subjectУметничко-социолошка трибинаsr
dc.subjectсавремена музикаsr
dc.subjectОпатијаsr
dc.titleНаучно-музиколошки аспекти Југославенске музичке трибине / Трибине музичког стваралаштва Југославије (1964-1979)sr
dc.titleScientific Musicological Aspects of the Annual Review of Yugoslav Music (1964-1979)en
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractMarinković, Miloš; Naučno-muzikološki aspekti Jugoslavenske muzičke tribine / Tribine muzičkog stvaralaštva Jugoslavije (1964-1979);
dc.citation.spage61
dc.citation.epage79
dc.identifier.cobiss14880265
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/34183/M_Marinkovic_YU_ideja.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8977


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу