Типизација приватника у периоду прве транзиције : пример домаћих серија
Typology of Entrepreneurs in the First Transition : an Example of Domestic TV Series
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Рад се бави типизцијом и концептуализацијом приватника у периоду
90-их година прошлог века, који је још познат под називом прва
транзиција или период блокиране трансформације. Реконструкција
поменуте концептуализације заснована је на социјалним типовима
који се јављају у специфичној творевини из домена популарне
културе, односно у домаћим телевизијским серијама, од којих су за
анализу изабране „Срећни људи“ и „Породично благо“. На основу
социјалних типова у поменутим серијама прати се концептуализација
приватника у раном и позном периоду прве транзиције. Поред тога,
пажња је усмерена и на евентуалне промене у концептуализацији
приватника између два наведена периода.
This paper is based on the material which belongs to the domain of popular culture. That is, it is based on domestic TV series which belong to the first phase of transition, i.e., 1990's. I assumed that popular culture in general provides an expression of omnipresent, widely accepted and usual viewpoints within a society: as such, it also serves to confirm these values and attitudes. In this sense, I was interested in ways of presentation of entrepreneurs in the two domestic TV series: Srecni ljudi and Porodicno blago; the category of entrepreneurs is especially interesting since in the given transitional period, it became a part of the social, economic and cultural life of the Serbian society. These representations are very well presented by particular social types and they allow an insight of conceptualization of entrepreneurs in general. The two domestic TV series were shown at different times in the period of the first transition, and thus reflect ways of the conceptualization chan...ges and development from the beginning until the late phase of the transition.
Кључне речи:
Прва транзиција / приватници / социјални типови / концептуализација / домаће серије / transition / entrepreneurs / social types / conceptualization / domestic TV seriesИзвор:
Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 2009, 57, 1, 135-146Издавач:
- Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA
Финансирање / пројекти:
- Антрополошка испитивања комуникације у савременој Србији (RS-MESTD-MPN2006-2010-147021)
URI
http://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/524/468https://dais.sanu.ac.rs/123456789/8872
Институција/група
Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASATY - JOUR AU - Трифуновић, Весна PY - 2009 UR - http://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/524/468 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/8872 AB - Рад се бави типизцијом и концептуализацијом приватника у периоду 90-их година прошлог века, који је још познат под називом прва транзиција или период блокиране трансформације. Реконструкција поменуте концептуализације заснована је на социјалним типовима који се јављају у специфичној творевини из домена популарне културе, односно у домаћим телевизијским серијама, од којих су за анализу изабране „Срећни људи“ и „Породично благо“. На основу социјалних типова у поменутим серијама прати се концептуализација приватника у раном и позном периоду прве транзиције. Поред тога, пажња је усмерена и на евентуалне промене у концептуализацији приватника између два наведена периода. AB - This paper is based on the material which belongs to the domain of popular culture. That is, it is based on domestic TV series which belong to the first phase of transition, i.e., 1990's. I assumed that popular culture in general provides an expression of omnipresent, widely accepted and usual viewpoints within a society: as such, it also serves to confirm these values and attitudes. In this sense, I was interested in ways of presentation of entrepreneurs in the two domestic TV series: Srecni ljudi and Porodicno blago; the category of entrepreneurs is especially interesting since in the given transitional period, it became a part of the social, economic and cultural life of the Serbian society. These representations are very well presented by particular social types and they allow an insight of conceptualization of entrepreneurs in general. The two domestic TV series were shown at different times in the period of the first transition, and thus reflect ways of the conceptualization changes and development from the beginning until the late phase of the transition. PB - Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA T2 - Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA T1 - Типизација приватника у периоду прве транзиције : пример домаћих серија T1 - Typology of Entrepreneurs in the First Transition : an Example of Domestic TV Series SP - 135 EP - 146 VL - 57 IS - 1 DO - 10.2298/GEI0901135T UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8872 ER -
@article{ author = "Трифуновић, Весна", year = "2009", abstract = "Рад се бави типизцијом и концептуализацијом приватника у периоду 90-их година прошлог века, који је још познат под називом прва транзиција или период блокиране трансформације. Реконструкција поменуте концептуализације заснована је на социјалним типовима који се јављају у специфичној творевини из домена популарне културе, односно у домаћим телевизијским серијама, од којих су за анализу изабране „Срећни људи“ и „Породично благо“. На основу социјалних типова у поменутим серијама прати се концептуализација приватника у раном и позном периоду прве транзиције. Поред тога, пажња је усмерена и на евентуалне промене у концептуализацији приватника између два наведена периода., This paper is based on the material which belongs to the domain of popular culture. That is, it is based on domestic TV series which belong to the first phase of transition, i.e., 1990's. I assumed that popular culture in general provides an expression of omnipresent, widely accepted and usual viewpoints within a society: as such, it also serves to confirm these values and attitudes. In this sense, I was interested in ways of presentation of entrepreneurs in the two domestic TV series: Srecni ljudi and Porodicno blago; the category of entrepreneurs is especially interesting since in the given transitional period, it became a part of the social, economic and cultural life of the Serbian society. These representations are very well presented by particular social types and they allow an insight of conceptualization of entrepreneurs in general. The two domestic TV series were shown at different times in the period of the first transition, and thus reflect ways of the conceptualization changes and development from the beginning until the late phase of the transition.", publisher = "Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA", journal = "Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA", title = "Типизација приватника у периоду прве транзиције : пример домаћих серија, Typology of Entrepreneurs in the First Transition : an Example of Domestic TV Series", pages = "135-146", volume = "57", number = "1", doi = "10.2298/GEI0901135T", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8872" }
Трифуновић, В.. (2009). Типизација приватника у периоду прве транзиције : пример домаћих серија. in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA., 57(1), 135-146. https://doi.org/10.2298/GEI0901135T https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8872
Трифуновић В. Типизација приватника у периоду прве транзиције : пример домаћих серија. in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA. 2009;57(1):135-146. doi:10.2298/GEI0901135T https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8872 .
Трифуновић, Весна, "Типизација приватника у периоду прве транзиције : пример домаћих серија" in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 57, no. 1 (2009):135-146, https://doi.org/10.2298/GEI0901135T ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8872 .