Животињско тело, насиље и морална паника: случај керуше Миле
The Animal Body, Violence and Moral Panic: the Case of Mila the Dog
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
у овом раду ћу се потрудити да покажем како
се у српској јавности, у контексту случаја керуше
Миле, концептуализује насиље над животињама
и да укажем на то како фолклорне класификације
живих бића – попут дистинкције између животиња
и меса (цф. Муллин 1999) – утичу на разумевање
и концептуализацију насиља као феномена. Друго,
потрудићу се да откријем који су то елементи овог
догађаја изазвали панику у српској јавности, а који
су, заправо, инхибирали развој квалитетне јавне
расправе о проблему животињске патње. у том
смислу, циљ овог рада је двојак – с једне стране,
да укаже на то зашто је у српској јавности изостала
конструктивна јавна расправа о систематском и
системском насиљу над другим животињама, и, с
друге стране, да укаже на оне елементе случаја
керуше Миле који су довели до настанка моралне
панике у друштву.
In April of 2010 Serbia was rocked by the news that a
dog whose paws had been cut off was found in the Medakovic
neighborhood of Belgrade. Miraculously, the dog was still
alive, but in bad condition. The news media named the dog
Mila (which, aside from being a Serbian female name, can
also mean “dear one” or “gentle one”) and the Serbian public
followed the story of Mila’s plight and subsequent recovery
with great interest and much comment, so much so that the
event became a trigger for a moral panic of sorts.
In this paper I have attempted to point out how the
Serbian public, with reference to the case of Mila the dog,
conceptualizes violence against animals, as well as to point out
that folk classifications of living creatures – such as the one which distinguishes animals
from meat (see Mullin 1999) – influence the understanding and conceptualization of
violence as a phenomenon. Secondly, I have attempted to uncover which elements
of the event in question caused a mora...l panic in Serbia, and which had inhibited the
development of a serious public discussion of the issue of animal suffering. In that
sense, the object of this paper is twofold – on the one hand it aims to point out why a
discussion of the systematic and systemic violence against animals did not occur, and
on the other, it serves to point out those elements of the event which caused the panic.
Ključne reči:
људско- животињски односи / случај керуше Миле / насиље / морална паника / human-animal relations / the case of Mila the dog / moral panicIzvor:
Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 2014, 62, 1, 163-179Izdavač:
- Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA
Finansiranje / projekti:
- Kulturno nasleđe i identitet (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-177026)
URI
http://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/337/278https://dais.sanu.ac.rs/123456789/7993
Institucija/grupa
Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASATY - JOUR AU - Жакула, Соња PY - 2014 UR - http://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/337/278 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/7993 AB - у овом раду ћу се потрудити да покажем како се у српској јавности, у контексту случаја керуше Миле, концептуализује насиље над животињама и да укажем на то како фолклорне класификације живих бића – попут дистинкције између животиња и меса (цф. Муллин 1999) – утичу на разумевање и концептуализацију насиља као феномена. Друго, потрудићу се да откријем који су то елементи овог догађаја изазвали панику у српској јавности, а који су, заправо, инхибирали развој квалитетне јавне расправе о проблему животињске патње. у том смислу, циљ овог рада је двојак – с једне стране, да укаже на то зашто је у српској јавности изостала конструктивна јавна расправа о систематском и системском насиљу над другим животињама, и, с друге стране, да укаже на оне елементе случаја керуше Миле који су довели до настанка моралне панике у друштву. AB - In April of 2010 Serbia was rocked by the news that a dog whose paws had been cut off was found in the Medakovic neighborhood of Belgrade. Miraculously, the dog was still alive, but in bad condition. The news media named the dog Mila (which, aside from being a Serbian female name, can also mean “dear one” or “gentle one”) and the Serbian public followed the story of Mila’s plight and subsequent recovery with great interest and much comment, so much so that the event became a trigger for a moral panic of sorts. In this paper I have attempted to point out how the Serbian public, with reference to the case of Mila the dog, conceptualizes violence against animals, as well as to point out that folk classifications of living creatures – such as the one which distinguishes animals from meat (see Mullin 1999) – influence the understanding and conceptualization of violence as a phenomenon. Secondly, I have attempted to uncover which elements of the event in question caused a moral panic in Serbia, and which had inhibited the development of a serious public discussion of the issue of animal suffering. In that sense, the object of this paper is twofold – on the one hand it aims to point out why a discussion of the systematic and systemic violence against animals did not occur, and on the other, it serves to point out those elements of the event which caused the panic. PB - Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA T2 - Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA T1 - Животињско тело, насиље и морална паника: случај керуше Миле T1 - The Animal Body, Violence and Moral Panic: the Case of Mila the Dog SP - 163 EP - 179 VL - 62 IS - 1 DO - 10.2298/GEI1401163Z UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7993 ER -
@article{ author = "Жакула, Соња", year = "2014", abstract = "у овом раду ћу се потрудити да покажем како се у српској јавности, у контексту случаја керуше Миле, концептуализује насиље над животињама и да укажем на то како фолклорне класификације живих бића – попут дистинкције између животиња и меса (цф. Муллин 1999) – утичу на разумевање и концептуализацију насиља као феномена. Друго, потрудићу се да откријем који су то елементи овог догађаја изазвали панику у српској јавности, а који су, заправо, инхибирали развој квалитетне јавне расправе о проблему животињске патње. у том смислу, циљ овог рада је двојак – с једне стране, да укаже на то зашто је у српској јавности изостала конструктивна јавна расправа о систематском и системском насиљу над другим животињама, и, с друге стране, да укаже на оне елементе случаја керуше Миле који су довели до настанка моралне панике у друштву., In April of 2010 Serbia was rocked by the news that a dog whose paws had been cut off was found in the Medakovic neighborhood of Belgrade. Miraculously, the dog was still alive, but in bad condition. The news media named the dog Mila (which, aside from being a Serbian female name, can also mean “dear one” or “gentle one”) and the Serbian public followed the story of Mila’s plight and subsequent recovery with great interest and much comment, so much so that the event became a trigger for a moral panic of sorts. In this paper I have attempted to point out how the Serbian public, with reference to the case of Mila the dog, conceptualizes violence against animals, as well as to point out that folk classifications of living creatures – such as the one which distinguishes animals from meat (see Mullin 1999) – influence the understanding and conceptualization of violence as a phenomenon. Secondly, I have attempted to uncover which elements of the event in question caused a moral panic in Serbia, and which had inhibited the development of a serious public discussion of the issue of animal suffering. In that sense, the object of this paper is twofold – on the one hand it aims to point out why a discussion of the systematic and systemic violence against animals did not occur, and on the other, it serves to point out those elements of the event which caused the panic.", publisher = "Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA", journal = "Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA", title = "Животињско тело, насиље и морална паника: случај керуше Миле, The Animal Body, Violence and Moral Panic: the Case of Mila the Dog", pages = "163-179", volume = "62", number = "1", doi = "10.2298/GEI1401163Z", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7993" }
Жакула, С.. (2014). Животињско тело, насиље и морална паника: случај керуше Миле. in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA., 62(1), 163-179. https://doi.org/10.2298/GEI1401163Z https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7993
Жакула С. Животињско тело, насиље и морална паника: случај керуше Миле. in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA. 2014;62(1):163-179. doi:10.2298/GEI1401163Z https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7993 .
Жакула, Соња, "Животињско тело, насиље и морална паника: случај керуше Миле" in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 62, no. 1 (2014):163-179, https://doi.org/10.2298/GEI1401163Z ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7993 .