Folklore music in a global village: 'Irish Serbs' in Belgrade today
Фолклорна музика у глобалном селу: 'Ирски Срби' у Београду данас
Апстракт
During the 1990s people in Serbia have become more and more interested in Serbian folk music. However, a vivid interest for folk music of other, often very distant nations, has been present simultaneously. Moreover, bands were formed in which Serbian musicians played music of various genres inspired by folklore of other nations. The presence of Irish folklore music at the Serbian music scene (bands: Orthodox Celts, Irish Stew of Sindidun, Tir na n’Og) are in the focus of this research.
У Србији је током деведесетих година 20. века дошло до живљег интересовања за српску традиционалну музику. Осим тога, паралелно је присутно интересовање и за традиционалну музику других, често веома удаљених народа. У овом пероду је и на светској музичкој сцени све присутнији жанр тзв. world music. У Србији долази до стварања група у којима музичари српске националности изводе музику инспирисану фолклором других народа. У фокусу интересовања овог истраживања је присуство ирске фолклорне музике на српској музичкој сцени (групе Orthodox Celts, Tir na n'Og, Irish Stew of Sindidun).
Кључне речи:
Irish folklore music / “Orthodox Celts” / 'Irish Serbs' / Ирска народна музика / 'Ирски Срби'Извор:
Musical Folklore as a Vehicle?, 2008, 107-112Издавач:
- Belgrade : Serbian Musicological Society
- Belgrade : International Musicological Society
- Belgrade : Faculty of Music, Department of Musicology
- Belgrade : Faculty of Music, Department of Ethnomusicology
Финансирање / пројекти:
- Етницитет: савремени процеси у Србији, суседним земљама и дијаспори (RS-MESTD-MPN2006-2010-147023)
Институција/група
Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASATY - CHAP AU - Blagojević, Gordana PY - 2008 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/7801 AB - During the 1990s people in Serbia have become more and more interested in Serbian folk music. However, a vivid interest for folk music of other, often very distant nations, has been present simultaneously. Moreover, bands were formed in which Serbian musicians played music of various genres inspired by folklore of other nations. The presence of Irish folklore music at the Serbian music scene (bands: Orthodox Celts, Irish Stew of Sindidun, Tir na n’Og) are in the focus of this research. AB - У Србији је током деведесетих година 20. века дошло до живљег интересовања за српску традиционалну музику. Осим тога, паралелно је присутно интересовање и за традиционалну музику других, често веома удаљених народа. У овом пероду је и на светској музичкој сцени све присутнији жанр тзв. world music. У Србији долази до стварања група у којима музичари српске националности изводе музику инспирисану фолклором других народа. У фокусу интересовања овог истраживања је присуство ирске фолклорне музике на српској музичкој сцени (групе Orthodox Celts, Tir na n'Og, Irish Stew of Sindidun). PB - Belgrade : Serbian Musicological Society PB - Belgrade : International Musicological Society PB - Belgrade : Faculty of Music, Department of Musicology PB - Belgrade : Faculty of Music, Department of Ethnomusicology T2 - Musical Folklore as a Vehicle? T1 - Folklore music in a global village: 'Irish Serbs' in Belgrade today T1 - Фолклорна музика у глобалном селу: 'Ирски Срби' у Београду данас SP - 107 EP - 112 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7801 ER -
@inbook{ author = "Blagojević, Gordana", year = "2008", abstract = "During the 1990s people in Serbia have become more and more interested in Serbian folk music. However, a vivid interest for folk music of other, often very distant nations, has been present simultaneously. Moreover, bands were formed in which Serbian musicians played music of various genres inspired by folklore of other nations. The presence of Irish folklore music at the Serbian music scene (bands: Orthodox Celts, Irish Stew of Sindidun, Tir na n’Og) are in the focus of this research., У Србији је током деведесетих година 20. века дошло до живљег интересовања за српску традиционалну музику. Осим тога, паралелно је присутно интересовање и за традиционалну музику других, често веома удаљених народа. У овом пероду је и на светској музичкој сцени све присутнији жанр тзв. world music. У Србији долази до стварања група у којима музичари српске националности изводе музику инспирисану фолклором других народа. У фокусу интересовања овог истраживања је присуство ирске фолклорне музике на српској музичкој сцени (групе Orthodox Celts, Tir na n'Og, Irish Stew of Sindidun).", publisher = "Belgrade : Serbian Musicological Society, Belgrade : International Musicological Society, Belgrade : Faculty of Music, Department of Musicology, Belgrade : Faculty of Music, Department of Ethnomusicology", journal = "Musical Folklore as a Vehicle?", booktitle = "Folklore music in a global village: 'Irish Serbs' in Belgrade today, Фолклорна музика у глобалном селу: 'Ирски Срби' у Београду данас", pages = "107-112", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7801" }
Blagojević, G.. (2008). Folklore music in a global village: 'Irish Serbs' in Belgrade today. in Musical Folklore as a Vehicle? Belgrade : Serbian Musicological Society., 107-112. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7801
Blagojević G. Folklore music in a global village: 'Irish Serbs' in Belgrade today. in Musical Folklore as a Vehicle?. 2008;:107-112. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7801 .
Blagojević, Gordana, "Folklore music in a global village: 'Irish Serbs' in Belgrade today" in Musical Folklore as a Vehicle? (2008):107-112, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7801 .