Приказ основних података о документу
Beyond Nations: A Thematic History
Изван нација: једна тематска историја
dc.contributor | Medić, Ivana | |
dc.creator | Ferreira, Manuel Pedro | |
dc.date.accessioned | 2019-12-31T20:25:44Z | |
dc.date.available | 2019-12-31T20:25:44Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | 1450-9814 (print) | |
dc.identifier.issn | 2406-0976 (online) | |
dc.identifier.uri | https://dais.sanu.ac.rs/123456789/6933 | |
dc.description.abstract | This paper describes an on-going project, the collaborative Thematic History of Music in Portugal and Brazil; it details its context, rationale, concept, structure and the process that led to its public presentation and preliminary development at CESEM/FCSH, Universidade Nova de Lisboa. The importance of Africa in the understanding of some facets not only of modern popular music, but also of 16th- 18th century genres in Portugal and Brazil is particularly stressed; examples of both polyphonic and instrumental music are given to illustrate this early influence. | en |
dc.description.abstract | У овом чланку описан је пројекат који је тренутно у току (2018–2022): зајед- ничка Тематска историја музике у Португалији и Бразилу. Описан је контекст, разлози за започињање оваквог пројекта, његова структура и процес који је довео до јавног представљања и прелиминарних истраживања при Центру за проучавање социологије и естетике музике CESEM/FCSH, Нови универзи- тет у Лисабону. Посебно је наглашен значај Африке за разумевање неких ка- рактеристика не само модерне популарне музике, већ и жанрова португал- ске и бразилске музике од XVI до XVIII века. У циљу илустровања овог раног утицаја дати су примери и полифоне и инструменталне музике. Постојеће историје музике у Португалији и Бразилу старије су од четврт века, а музиколошке заједнице у обема земљама у великој мери су еволуирале у од- носу на моменат објављивања ових публикација. Поред тога, последњих де- ценија интензивирале су се прекоатланске везе међу научницима, а порасла је и критичка историографска свест; обе околности довеле су до спознаје да је историја музике с обе стране Атлантика у земљама у којима се говори пор- тугалски језик недовољно и неадекватно репрезентована. Због тога је циљ ове тематске историје да превазиђе како националне историјске парадигме, тако и германоцентрични поглед на музичку прошлост, којим су била обојена проучавања музике у јужним земљама. Територијални опсег овакве тематске историје обухвата троугао Иберијско полуострво – Африка – Јужна Америка, са додатним референцама на друге континенте, обухватајући обе Земљи- не хемисфере. Вештачке поделе на писане и усмене изворе, уметничку и по- пуларну музику, биће одбачене. Вишеструкост перспектива омогућиће нам да проучавамо не само композиторе и њихова дела, већ и идеје, рецепцију и ис- торијат институција, професионална умрежавања, извођачке праксе и друго. | sr |
dc.language.iso | en | sr |
dc.publisher | Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Музикологија / Musicology | |
dc.subject | transnational history | sr |
dc.subject | cultural exchanges | sr |
dc.subject | cross-Atlantic networks | sr |
dc.subject | African influence | sr |
dc.subject | транснационална историја | sr |
dc.subject | културалне размене | sr |
dc.subject | трансатлантско умрежавање | sr |
dc.subject | афрички утицај | sr |
dc.title | Beyond Nations: A Thematic History | en |
dc.title | Изван нација: једна тематска историја | sr |
dc.type | article | sr |
dc.rights.license | BY-NC-ND | sr |
dcterms.abstract | Ферреира, Мануел Педро; Izvan nacija: jedna tematska istorija; | |
dc.citation.spage | 163 | |
dc.citation.epage | 186 | |
dc.citation.issue | 27 | |
dc.identifier.doi | 10.2298/MUZ1927163F | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |
dc.identifier.fulltext | https://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/28142/1450-98141927163F.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6933 |