Приказ основних података о документу

Изван нација: једна тематска историја

dc.contributorMedić, Ivana
dc.creatorFerreira, Manuel Pedro
dc.date.accessioned2019-12-31T20:25:44Z
dc.date.available2019-12-31T20:25:44Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1450-9814 (print)
dc.identifier.issn2406-0976 (online)
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/6933
dc.description.abstractThis paper describes an on-going project, the collaborative Thematic History of Music in Portugal and Brazil; it details its context, rationale, concept, structure and the process that led to its public presentation and preliminary development at CESEM/FCSH, Universidade Nova de Lisboa. The importance of Africa in the understanding of some facets not only of modern popular music, but also of 16th- 18th century genres in Portugal and Brazil is particularly stressed; examples of both polyphonic and instrumental music are given to illustrate this early influence.en
dc.description.abstractУ овом чланку описан је пројекат који је тренутно у току (2018–2022): зајед- ничка Тематска историја музике у Португалији и Бразилу. Описан је контекст, разлози за започињање оваквог пројекта, његова структура и процес који је довео до јавног представљања и прелиминарних истраживања при Центру за проучавање социологије и естетике музике CESEM/FCSH, Нови универзи- тет у Лисабону. Посебно је наглашен значај Африке за разумевање неких ка- рактеристика не само модерне популарне музике, већ и жанрова португал- ске и бразилске музике од XVI до XVIII века. У циљу илустровања овог раног утицаја дати су примери и полифоне и инструменталне музике. Постојеће историје музике у Португалији и Бразилу старије су од четврт века, а музиколошке заједнице у обема земљама у великој мери су еволуирале у од- носу на моменат објављивања ових публикација. Поред тога, последњих де- ценија интензивирале су се прекоатланске везе међу научницима, а порасла је и критичка историографска свест; обе околности довеле су до спознаје да је историја музике с обе стране Атлантика у земљама у којима се говори пор- тугалски језик недовољно и неадекватно репрезентована. Због тога је циљ ове тематске историје да превазиђе како националне историјске парадигме, тако и германоцентрични поглед на музичку прошлост, којим су била обојена проучавања музике у јужним земљама. Територијални опсег овакве тематске историје обухвата троугао Иберијско полуострво – Африка – Јужна Америка, са додатним референцама на друге континенте, обухватајући обе Земљи- не хемисфере. Вештачке поделе на писане и усмене изворе, уметничку и по- пуларну музику, биће одбачене. Вишеструкост перспектива омогућиће нам да проучавамо не само композиторе и њихова дела, већ и идеје, рецепцију и ис- торијат институција, професионална умрежавања, извођачке праксе и друго.sr
dc.language.isoensr
dc.publisherBelgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Artssr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceМузикологија / Musicology
dc.subjecttransnational historysr
dc.subjectcultural exchangessr
dc.subjectcross-Atlantic networkssr
dc.subjectAfrican influencesr
dc.subjectтранснационална историјаsr
dc.subjectкултуралне разменеsr
dc.subjectтрансатлантско умрежавањеsr
dc.subjectафрички утицајsr
dc.titleBeyond Nations: A Thematic Historyen
dc.titleИзван нација: једна тематска историјаsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractФерреира, Мануел Педро; Izvan nacija: jedna tematska istorija;
dc.citation.spage163
dc.citation.epage186
dc.citation.issue27
dc.identifier.doi10.2298/MUZ1927163F
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/28142/1450-98141927163F.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6933


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу