Етномузиколошка истраживања влашке музике у Србији
Ethnomusicological Researches of Vlach Music in Serbia
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Услед повећаног интересовања истраживача за музику мањина
последњих година, указала се потреба за критичком анализом досадашњих етномузиколошких проучавања. Као прегледни материјал послужило је више од седамдесет
научних јединица. У оквиру анализе студија о музици Влаха, најпре ће бити представљена општа запажања, као што су временски распон истраживања, различит степен
интересовања етномузиколога за проучавање влашке музике током шездесетогодишњег периода, специјализацију аутора за музику Влаха на основу квантитативних
показатеља – број студија које су поједини аутори посветили овој проблематици,
географске области које су истраживане, главни фокус приликом истраживања. Потом
ће све студије бити сагледане кроз призму проучавања вокалне, вокално-инструменталне и инструменталне влашке музике. Посебан акценат биће стављен на питање
идентитета, тачније, сагледавање односа аутора према Власима као мањини, будући
да је у фокусу ауторке студије управо однос влашке музике и идентитета....
Due to the interest of the researchers for the music of minorities in recent years, the need for a critical analysis of the previous ethnomusicological studies has been pointed out. The aim of this study is to highlight the degree of interest in study of this ethnomusicological problem, which would also contribute to the examination of the history of the discipline, especially in the national frameworks, in relation to the commitment to the research of music cultures of minority groups, very topical in the world today. Ethnomusicological research of the Vlach music in Serbia since the 1960s has given very heterogeneous and incomplete, yet significant, results. Thanks to the analyzed studies, there has been gained an insight into the existence of vocal genres and instruments, as well as into the characteristics of the Vlach music language. Over a sixty-year period, changes can be monitored, but also a continuity in music, although only globally.
Кључне речи:
влашка музика / музика мањина / влашки идентитет / влашка вокална / вокално-инструментална / инструментална праксаИзвор:
Зборник Матице српске за сценске уметности и музику, 2019, 61, 163-190Издавач:
- Нови Сад : Матица српска
Финансирање / пројекти:
- Идентитети српске музике од локалних до глобалних оквира: традиције, промене, изазови (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-177004)
Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - JOUR AU - Радивојевић, Маја Љ. PY - 2019 UR - maticasrpska.org.rs/stariSajt/casopisi/ZMSSU_61.pdf UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/6922 AB - Услед повећаног интересовања истраживача за музику мањина последњих година, указала се потреба за критичком анализом досадашњих етномузиколошких проучавања. Као прегледни материјал послужило је више од седамдесет научних јединица. У оквиру анализе студија о музици Влаха, најпре ће бити представљена општа запажања, као што су временски распон истраживања, различит степен интересовања етномузиколога за проучавање влашке музике током шездесетогодишњег периода, специјализацију аутора за музику Влаха на основу квантитативних показатеља – број студија које су поједини аутори посветили овој проблематици, географске области које су истраживане, главни фокус приликом истраживања. Потом ће све студије бити сагледане кроз призму проучавања вокалне, вокално-инструменталне и инструменталне влашке музике. Посебан акценат биће стављен на питање идентитета, тачније, сагледавање односа аутора према Власима као мањини, будући да је у фокусу ауторке студије управо однос влашке музике и идентитета. AB - Due to the interest of the researchers for the music of minorities in recent years, the need for a critical analysis of the previous ethnomusicological studies has been pointed out. The aim of this study is to highlight the degree of interest in study of this ethnomusicological problem, which would also contribute to the examination of the history of the discipline, especially in the national frameworks, in relation to the commitment to the research of music cultures of minority groups, very topical in the world today. Ethnomusicological research of the Vlach music in Serbia since the 1960s has given very heterogeneous and incomplete, yet significant, results. Thanks to the analyzed studies, there has been gained an insight into the existence of vocal genres and instruments, as well as into the characteristics of the Vlach music language. Over a sixty-year period, changes can be monitored, but also a continuity in music, although only globally. PB - Нови Сад : Матица српска T2 - Зборник Матице српске за сценске уметности и музику T1 - Етномузиколошка истраживања влашке музике у Србији T1 - Ethnomusicological Researches of Vlach Music in Serbia SP - 163 EP - 190 IS - 61 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6922 ER -
@article{ author = "Радивојевић, Маја Љ.", year = "2019", abstract = "Услед повећаног интересовања истраживача за музику мањина последњих година, указала се потреба за критичком анализом досадашњих етномузиколошких проучавања. Као прегледни материјал послужило је више од седамдесет научних јединица. У оквиру анализе студија о музици Влаха, најпре ће бити представљена општа запажања, као што су временски распон истраживања, различит степен интересовања етномузиколога за проучавање влашке музике током шездесетогодишњег периода, специјализацију аутора за музику Влаха на основу квантитативних показатеља – број студија које су поједини аутори посветили овој проблематици, географске области које су истраживане, главни фокус приликом истраживања. Потом ће све студије бити сагледане кроз призму проучавања вокалне, вокално-инструменталне и инструменталне влашке музике. Посебан акценат биће стављен на питање идентитета, тачније, сагледавање односа аутора према Власима као мањини, будући да је у фокусу ауторке студије управо однос влашке музике и идентитета., Due to the interest of the researchers for the music of minorities in recent years, the need for a critical analysis of the previous ethnomusicological studies has been pointed out. The aim of this study is to highlight the degree of interest in study of this ethnomusicological problem, which would also contribute to the examination of the history of the discipline, especially in the national frameworks, in relation to the commitment to the research of music cultures of minority groups, very topical in the world today. Ethnomusicological research of the Vlach music in Serbia since the 1960s has given very heterogeneous and incomplete, yet significant, results. Thanks to the analyzed studies, there has been gained an insight into the existence of vocal genres and instruments, as well as into the characteristics of the Vlach music language. Over a sixty-year period, changes can be monitored, but also a continuity in music, although only globally.", publisher = "Нови Сад : Матица српска", journal = "Зборник Матице српске за сценске уметности и музику", title = "Етномузиколошка истраживања влашке музике у Србији, Ethnomusicological Researches of Vlach Music in Serbia", pages = "163-190", number = "61", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6922" }
Радивојевић, М. Љ.. (2019). Етномузиколошка истраживања влашке музике у Србији. in Зборник Матице српске за сценске уметности и музику Нови Сад : Матица српска.(61), 163-190. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6922
Радивојевић МЉ. Етномузиколошка истраживања влашке музике у Србији. in Зборник Матице српске за сценске уметности и музику. 2019;(61):163-190. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6922 .
Радивојевић, Маја Љ., "Етномузиколошка истраживања влашке музике у Србији" in Зборник Матице српске за сценске уметности и музику, no. 61 (2019):163-190, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6922 .