Настава музике у југословенским основним и средњим школама између два светска рата: осврт на стручне, педагошке и социополитичке димензије
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Увођење општих знања о музици (теоријских и практичних) у програме основног и
средњег образовања започето је још крајем 19. века уз свест о њиховој значајној васпитној,
развојној и етичкој улози. Такво схватање функције музичке наставе одржало се и након
Првог светског рата, с тим да је потреба за темељнијим приступом обавезном основном, а
потом и средњем образовању, која се манифе стовала кроз бројне законодавне и
административне подухвате, подстакла промишљање њених нових видова организовања и
спровођења. О задацима, циљевима и формама наставе музике расправљало се у стручним
круговима, као и у периодици с намером да се постојећи н аставни програми подвргну
критичкој анализи или да се укаже на искуства из других средина. Захваљујући чињеници
Кључне речи:
музичка педагогија / уџбеници / основно образовање / средње образовање / југословенска музикаИзвор:
Владо С. Милошевић, етномузиколог, композитор и педагог. Међународни научни скуп: Традиција као инспирација, 2015Издавач:
- Бања Лука : Универзитет, Академија умјетности
Финансирање / пројекти:
- Идентитети српске музике од локалних до глобалних оквира: традиције, промене, изазови (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-177004)
Напомена:
- "Поводом обиљежавања 40 година постојања и рада Универзитета у Бањој Луци" (17. и 18. април 2015.)
Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - CONF AU - Пено, Весна AU - Весић, Ивана PY - 2015 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/6751 AB - Увођење општих знања о музици (теоријских и практичних) у програме основног и средњег образовања започето је још крајем 19. века уз свест о њиховој значајној васпитној, развојној и етичкој улози. Такво схватање функције музичке наставе одржало се и након Првог светског рата, с тим да је потреба за темељнијим приступом обавезном основном, а потом и средњем образовању, која се манифе стовала кроз бројне законодавне и административне подухвате, подстакла промишљање њених нових видова организовања и спровођења. О задацима, циљевима и формама наставе музике расправљало се у стручним круговима, као и у периодици с намером да се постојећи н аставни програми подвргну критичкој анализи или да се укаже на искуства из других средина. Захваљујући чињеници PB - Бања Лука : Универзитет, Академија умјетности C3 - Владо С. Милошевић, етномузиколог, композитор и педагог. Међународни научни скуп: Традиција као инспирација T1 - Настава музике у југословенским основним и средњим школама између два светска рата: осврт на стручне, педагошке и социополитичке димензије UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6751 ER -
@conference{ author = "Пено, Весна and Весић, Ивана", year = "2015", abstract = "Увођење општих знања о музици (теоријских и практичних) у програме основног и средњег образовања започето је још крајем 19. века уз свест о њиховој значајној васпитној, развојној и етичкој улози. Такво схватање функције музичке наставе одржало се и након Првог светског рата, с тим да је потреба за темељнијим приступом обавезном основном, а потом и средњем образовању, која се манифе стовала кроз бројне законодавне и административне подухвате, подстакла промишљање њених нових видова организовања и спровођења. О задацима, циљевима и формама наставе музике расправљало се у стручним круговима, као и у периодици с намером да се постојећи н аставни програми подвргну критичкој анализи или да се укаже на искуства из других средина. Захваљујући чињеници", publisher = "Бања Лука : Универзитет, Академија умјетности", journal = "Владо С. Милошевић, етномузиколог, композитор и педагог. Међународни научни скуп: Традиција као инспирација", title = "Настава музике у југословенским основним и средњим школама између два светска рата: осврт на стручне, педагошке и социополитичке димензије", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6751" }
Пено, В.,& Весић, И.. (2015). Настава музике у југословенским основним и средњим школама између два светска рата: осврт на стручне, педагошке и социополитичке димензије. in Владо С. Милошевић, етномузиколог, композитор и педагог. Међународни научни скуп: Традиција као инспирација Бања Лука : Универзитет, Академија умјетности.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6751
Пено В, Весић И. Настава музике у југословенским основним и средњим школама између два светска рата: осврт на стручне, педагошке и социополитичке димензије. in Владо С. Милошевић, етномузиколог, композитор и педагог. Међународни научни скуп: Традиција као инспирација. 2015;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6751 .
Пено, Весна, Весић, Ивана, "Настава музике у југословенским основним и средњим школама између два светска рата: осврт на стручне, педагошке и социополитичке димензије" in Владо С. Милошевић, етномузиколог, композитор и педагог. Међународни научни скуп: Традиција као инспирација (2015), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6751 .