Приказ основних података о документу
Између филмске јаве и позоришног сна: интермедијалност на примеру филма Светла позорнице Чарлија Чаплина
Between the Film Reality and a Theatre Dream: Intermediality on an Example of the Charlie Chaplin's Film Limelight
dc.contributor | Мандић, Биљана | |
dc.contributor | Атанасијевић, Јелена | |
dc.creator | Новаковић, Моника Ј. | |
dc.date.accessioned | 2019-11-29T18:02:55Z | |
dc.date.available | 2019-11-29T18:02:55Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-80796-43-7 | |
dc.identifier.uri | https://dais.sanu.ac.rs/123456789/6725 | |
dc.description.abstract | Рад је писан са намером да се испита интермедијалност која је заступљена у простору између два медија – филма и позоришта – те њихов специфичан однос када су они заступљени у једној форми, у овом случају, у филму. Студија случаја јесте један од најпознатијих Чаплинових звучних филмова – Светла позорнице (1952) – последњи филм који је Чаплин режирао у Сједињеним Америчким Државама. Овај аутобиографски обојен филм представља место сусрета високе културе и популарне културе – балета и мјузик-хола. Музика овог филма је од великог значаја за успостављање свих интермедијских релација (позориште/филм, балет/мјузик-хол, глумац/лик, реалност/снови...). Музика је такође елемент који омогућује опстанак интермедијских релација. Са друге стране, овим филмом, Чаплин покушава да објасни свој идентитет – да ли је он кловн, мјузик-хол забављач или холивудски глумац и режисер? На ова, и многа друга питања, одговор лежи негде између. | sr |
dc.description.abstract | This paper was written with an intention to examine the intermediality that is positioned in the space between two media – film and theatre – and their specific relationship when they are positioned in one form, in this case, in film. Case study in this paper is one of Chaplin’s (Charles Spencer Chaplin, 1889-1997) most famous sound films – Limelight (1952) – the last film Chaplin directed in USA. This autobiographically colored film is the meeting point of the high culture and popular culture – ballet and music-hall. The music of this film is of great consequence for the establishing all intermedial relations (theatre/film, ballet/music-hall, actor/character, reality/dreams). Music is also the element that makes the maintance of these intermedial relations possible. On the other hand, Chaplin is trying to explain his identity via this film – is he a clown, a music-hall entertainer or Hollywood actor and director. Answers to these questions, and many others, lies somewhere in between. | en |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Крагујевац : Филолошко-уметнички факултет | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177004/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Српски језик, књижевност, уметност, зборник радова са XIII међународног научног скупа одржаног на Филолошко-уметничком факултету у Крагујевцу (26–27. X 2018), Књига III | sr |
dc.subject | интермедији | sr |
dc.subject | intermedia | sr |
dc.subject | intermediality | sr |
dc.subject | music and media | sr |
dc.subject | Charlie Chaplin | sr |
dc.subject | Limelight | sr |
dc.subject | identity | sr |
dc.subject | film music | sr |
dc.subject | ballet | sr |
dc.subject | music-hall | sr |
dc.subject | интермедијалност | sr |
dc.subject | музика и медији | sr |
dc.subject | Чарли Чаплин | sr |
dc.subject | Светла позорнице | sr |
dc.subject | идентитет | sr |
dc.subject | филмска музика | sr |
dc.subject | балет | sr |
dc.subject | мјузик-хол | sr |
dc.title | Између филмске јаве и позоришног сна: интермедијалност на примеру филма Светла позорнице Чарлија Чаплина | sr |
dc.title | Between the Film Reality and a Theatre Dream: Intermediality on an Example of the Charlie Chaplin's Film Limelight | en |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY-NC-ND | sr |
dcterms.abstract | Novaković, Monika J.; Između filmske jave i pozorišnog sna: intermedijalnost na primeru filma Svetla pozornice Čarlija Čaplina; | |
dc.citation.spage | 49 | |
dc.citation.epage | 57 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |
dc.identifier.fulltext | https://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/26913/monika-kg.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6725 |