Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

Belgrade String Quartet as a Confirmation of Mokranjac's Affinities for the Chamber Music

dc.contributorМаринковић, Соња
dc.creatorМаринковић, Милош
dc.date.accessioned2019-03-04T18:05:51Z
dc.date.available2019-03-04T18:05:51Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1452-2691
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/4960
dc.description.abstractУ раду се разматра Мокрањчев, често маргинализован допринос инструменталном, односно камерном музичком подручју, за које је Стеван Мокрањац показивао интересовање (уз повремене прекиде) током читавог живота. Стога се оснивање Београдског гудачког квартета (1889) тумачи као врхунац композиторових младалачких афинитета према камерној музици, те се кроз активност овог гудачког састава указује на многоструку делатност Стевана Мокрањца. С друге стране, у овом тексту се утемељење поменутог ансамбла перципира као својеврсна институционализација српске камерне музике, односно, као важан чинилац београдског концертног живота с крајем 19. века.sr
dc.description.abstractThis paper critically examine, often marginalized contribution to the chamber field of music culture by Stevan Stojanović Mokranjac. Despite the fact that we perceive Mokranjac as a composer of vocal pieces, detailed overview of his biography reveals Mokranjac's great interest in chamber music. These Mokranjac's affinities were originally manifested through writting few pieces for strings, however, the full consciousness of importance of chamber music for development of music culture, was initiated during the Mokranjac's student days in Italy and especially in Germany. Hence, the founding of Belgrade String Quartet (1889) could be explained as a zenith of the youthful efforts of Stevan Mokranjac, but, on the other hand, this chamber ensemble could be interpreted as a kind of institutionalization of Serbian chamber music. On the basis of activities of Belgrade String Quartet, the findings of the study suggest that Mokranjac has undoubtedly been responsible for the increase and promoting of the Serbian concert repertoire during the second half of the 19th century.en
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherНеготин : Дом културе Стеван Мокрањацsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceМокрањац: часопис за културуsr
dc.subjectсрпска музика 19. векаsr
dc.subjectСтеван Стојановић Мокрањацsr
dc.subjectБеоградски гудачки квартетsr
dc.subjectкамерна музикаsr
dc.subjectконцертни репертоарsr
dc.subjectSerbian music of the 19th centurysr
dc.subjectStevan Stojanović Mokranjacsr
dc.subjectBelgrade String Quartetsr
dc.subjectchamber musicsr
dc.subjectconcert repertoiresr
dc.titleБеоградски гудачки квартет као потврда Мокрањчевих афинитета према камерној музициsr
dc.titleBelgrade String Quartet as a Confirmation of Mokranjac's Affinities for the Chamber Musicen
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractMarinković, Miloš; Beogradski gudački kvartet kao potvrda Mokranjčevih afiniteta prema kamernoj muzici;
dc.citation.spage16
dc.citation.epage22
dc.citation.volume20
dc.identifier.cobiss168391943
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/15680/bitstream_15680.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4960


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu