The Dominant Currents in the Research of Music in Serbia: An Overview of the Institute of Musicology SAS’s Early History (1947–1965)
Доминантне струје у истраживањима музике у Србији: Преглед ране историје Музиколошког института САН (1947–1965)
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
This paper is dedicated to the investigation of the initial period of the Institute
of Musicology SAS, the first scientific institution of this kind in Serbia (and
Yugoslavia), in order to give an insight into the development of national
musicology and ethnomusicology. The results of earlier research about the topic
have been expanded by means of the analysis of documents from the archive of
the Institute of Musicology SASA. The organization of the Institute’s functioning,
general research orientation, key topics, methodological choices and the
significance of individual researchers were considered in detail. This diachronically
oriented overview of research into music throughout the 20th century enabled
us to pointing out the continuities and innovations after World War II and the
Institute’s foundation.
Рад се бави историјатом српске музикологије и етномузикологије на основу
анализе деловања Музиколошког института САН(У), једине научноистраживачке институције усмерене на проучавање музике у Србији. У
фокусу је почетни период рада Института – две деценије непосредно
после Другог светског рата (1947–1965). Основне изворе чинила је
административна документација ове научноистраживачке установе. На
основу ње је разматрана организација рада Института по појединим
одељењима (Одељење за фолклор, Историјско-архивско одељење, Одељење
за општу музикологију), као и деловање сталних и „спољњих“ (хонорарних)
сарадника. Указано је на функције истраживања различитих музичких пракси
у то време, кључне теме по областима, методолошке одабире, а осветљени су
и утицаји појединачних личности. На основу увида у разматрања музичких
појава пре Другог светског рата у закључку су сагледани континуитети
и дисконтинуитети, као и појава иновативних истраживачких пракси и
подухвата. Поред уочавања доми...нантних струја у српској музикологији и
етномузикологији у дужем временском периоду, рад има за циљ потцртавање
утицаја процеса институционализације на обликовање ових дисциплина у
националним оквирима.
Кључне речи:
Institute of Musicology SAS(A) / history of music research / musicology / ethnomusicology / Serbia / Yugoslavia / Музиколошки институт САН(У) / историјат истраживања музике / музикологија / етномузикологија / Србијa / ЈугославијаИзвор:
Музикологија / Musicology, 2018, 25, 49-76Издавач:
- Belgrade : Institute of Musicolgy, Serbian Academy of Sciences and Arts
Финансирање / пројекти:
- Идентитети српске музике од локалних до глобалних оквира: традиције, промене, изазови (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-177004)
DOI: 10.2298/MUZ1825049V
Cobiss ID: 173918727
ISSN: 1450-9814 (print); 2406-0976 (online)
[ Google Scholar ]URI
http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/1450-9814/2018/1450-98141825049V.pdfhttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/4851
Колекције
Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - JOUR AU - Vesić, Ivana AU - Lajić Mihajlović, Danka PY - 2018 UR - http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/1450-9814/2018/1450-98141825049V.pdf UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/4851 AB - This paper is dedicated to the investigation of the initial period of the Institute of Musicology SAS, the first scientific institution of this kind in Serbia (and Yugoslavia), in order to give an insight into the development of national musicology and ethnomusicology. The results of earlier research about the topic have been expanded by means of the analysis of documents from the archive of the Institute of Musicology SASA. The organization of the Institute’s functioning, general research orientation, key topics, methodological choices and the significance of individual researchers were considered in detail. This diachronically oriented overview of research into music throughout the 20th century enabled us to pointing out the continuities and innovations after World War II and the Institute’s foundation. AB - Рад се бави историјатом српске музикологије и етномузикологије на основу анализе деловања Музиколошког института САН(У), једине научноистраживачке институције усмерене на проучавање музике у Србији. У фокусу је почетни период рада Института – две деценије непосредно после Другог светског рата (1947–1965). Основне изворе чинила је административна документација ове научноистраживачке установе. На основу ње је разматрана организација рада Института по појединим одељењима (Одељење за фолклор, Историјско-архивско одељење, Одељење за општу музикологију), као и деловање сталних и „спољњих“ (хонорарних) сарадника. Указано је на функције истраживања различитих музичких пракси у то време, кључне теме по областима, методолошке одабире, а осветљени су и утицаји појединачних личности. На основу увида у разматрања музичких појава пре Другог светског рата у закључку су сагледани континуитети и дисконтинуитети, као и појава иновативних истраживачких пракси и подухвата. Поред уочавања доминантних струја у српској музикологији и етномузикологији у дужем временском периоду, рад има за циљ потцртавање утицаја процеса институционализације на обликовање ових дисциплина у националним оквирима. PB - Belgrade : Institute of Musicolgy, Serbian Academy of Sciences and Arts T2 - Музикологија / Musicology T1 - The Dominant Currents in the Research of Music in Serbia: An Overview of the Institute of Musicology SAS’s Early History (1947–1965) T1 - Доминантне струје у истраживањима музике у Србији: Преглед ране историје Музиколошког института САН (1947–1965) SP - 49 EP - 76 IS - 25 DO - 10.2298/MUZ1825049V UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4851 ER -
@article{ author = "Vesić, Ivana and Lajić Mihajlović, Danka", year = "2018", abstract = "This paper is dedicated to the investigation of the initial period of the Institute of Musicology SAS, the first scientific institution of this kind in Serbia (and Yugoslavia), in order to give an insight into the development of national musicology and ethnomusicology. The results of earlier research about the topic have been expanded by means of the analysis of documents from the archive of the Institute of Musicology SASA. The organization of the Institute’s functioning, general research orientation, key topics, methodological choices and the significance of individual researchers were considered in detail. This diachronically oriented overview of research into music throughout the 20th century enabled us to pointing out the continuities and innovations after World War II and the Institute’s foundation., Рад се бави историјатом српске музикологије и етномузикологије на основу анализе деловања Музиколошког института САН(У), једине научноистраживачке институције усмерене на проучавање музике у Србији. У фокусу је почетни период рада Института – две деценије непосредно после Другог светског рата (1947–1965). Основне изворе чинила је административна документација ове научноистраживачке установе. На основу ње је разматрана организација рада Института по појединим одељењима (Одељење за фолклор, Историјско-архивско одељење, Одељење за општу музикологију), као и деловање сталних и „спољњих“ (хонорарних) сарадника. Указано је на функције истраживања различитих музичких пракси у то време, кључне теме по областима, методолошке одабире, а осветљени су и утицаји појединачних личности. На основу увида у разматрања музичких појава пре Другог светског рата у закључку су сагледани континуитети и дисконтинуитети, као и појава иновативних истраживачких пракси и подухвата. Поред уочавања доминантних струја у српској музикологији и етномузикологији у дужем временском периоду, рад има за циљ потцртавање утицаја процеса институционализације на обликовање ових дисциплина у националним оквирима.", publisher = "Belgrade : Institute of Musicolgy, Serbian Academy of Sciences and Arts", journal = "Музикологија / Musicology", title = "The Dominant Currents in the Research of Music in Serbia: An Overview of the Institute of Musicology SAS’s Early History (1947–1965), Доминантне струје у истраживањима музике у Србији: Преглед ране историје Музиколошког института САН (1947–1965)", pages = "49-76", number = "25", doi = "10.2298/MUZ1825049V", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4851" }
Vesić, I.,& Lajić Mihajlović, D.. (2018). The Dominant Currents in the Research of Music in Serbia: An Overview of the Institute of Musicology SAS’s Early History (1947–1965). in Музикологија / Musicology Belgrade : Institute of Musicolgy, Serbian Academy of Sciences and Arts.(25), 49-76. https://doi.org/10.2298/MUZ1825049V https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4851
Vesić I, Lajić Mihajlović D. The Dominant Currents in the Research of Music in Serbia: An Overview of the Institute of Musicology SAS’s Early History (1947–1965). in Музикологија / Musicology. 2018;(25):49-76. doi:10.2298/MUZ1825049V https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4851 .
Vesić, Ivana, Lajić Mihajlović, Danka, "The Dominant Currents in the Research of Music in Serbia: An Overview of the Institute of Musicology SAS’s Early History (1947–1965)" in Музикологија / Musicology, no. 25 (2018):49-76, https://doi.org/10.2298/MUZ1825049V ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4851 .