Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

dc.contributorМедић, Ивана
dc.contributorТомашевић, Катарина
dc.contributorМаринковић, Милош
dc.creatorНоваковић, Моника
dc.date.accessioned2018-12-18T12:25:13Z
dc.date.available2018-12-18T12:25:13Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-86-80639-42-0
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/4597
dc.description.abstractСхватање тишине у седмој уметности отвара многа питања. Филм Самурај (Le Samouraï, 1967) Жан-Пјера Мелвила (Jean-Pierre Melville) остварењe je које је утемељило пут новом схватању тишине у филму. Гојине утваре (Goya’s Ghosts, 2006) Милоша Формана носе са собом илустрацију губитка чула слуха. С друге стране, Уметник (The Artist, 2011) Мишела Азанавичуса (Michel Hazanavicius) показује наглу трансформацију, то јест резигнацију једног лика пред захтевима технолошке промене. Четврти филм, Чинови освете (Acts of Vengeance, 2017) Ајзака Флорентина (Isaac Florentine) доноси и поглед на тишину у виду завета ћутања који главни лик практикује све док не освети смрт своје супруге и кћерке. Ова четири филмска остварења навела су ме да промислим како се тишина третира у тим контекстима, који типови тишине долазе у обзир када је реч о режирању и какво јој се место даје у филму. Такође је ту и питање једнаког третмана тишине и звука у филму, или пак, с друге стране, маргинализације тишине у односу на звук. Поред трагања за одговорима на ова питања, путем анализе ових филмова, сагледава се и однос редитеља према тишини као једном од могућих редитељских решења.
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Музиколошки институт Српске академије наука и уметностиsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177004/RS//
dc.relation.isreplacedbyhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6347
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceЗвук и реч, програм прославе 70 година Музиколошког института САНУsr
dc.subjectфилмsr
dc.subjectтишинаsr
dc.subjectпримењена музикаsr
dc.subjectLe Samouraïsr
dc.subjectGoya’s Ghostssr
dc.subjectThe Artistsr
dc.subjectActs of Vengeancesr
dc.titleSilentium est aurum: тишина у филму на примеру филмова Le Samouraï (1967), Goya’s Ghosts (2006), The Artist (2011) и Acts of Vengeance (2017)en
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dcterms.abstractNovaković, Monika; Silentium est aurum: tišina u filmu na primeru filmova Le Samouraï (1967), Goya’s Ghosts (2006), The Artist (2011) i Acts of Vengeance (2017);
dc.citation.spage16
dc.citation.epage16
dc.description.otherПрограм прославе; Апстракт излагања Монике Новаковић одржаног 24. септембра 2018. године на Форуму Музиколошког института САНУ у оквиру циклуса предавања "Млади истраживачи".sr
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/14345/bitstream_14345.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4597


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu