Creating Haydn’s Sonatas at the Keyboard – Performer Rights and Responsibilities in Historical Performance
Креирање Хајднових соната за инструменте са диркама: права и одговорности извођача присталица историјски заснованог приступа
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
In April 2014, fortepianist and Mozart specialist John Irving recorded a CD of solo keyboard sonatas by Joseph Haydn, using a modern copy of a Viennese fortepiano of Haydn’s era. This is an account of the project written from the performer’s perspective, examining some relevant issues of historical performance practice, organology, and detailed reflections upon the performer’s preparations (of various musical and technical kinds) for the recording.
Историјски засновано извођење данас је постало широко распрострањено.
Број наступа и снимака осмишљених на тај начин расте заједно са широком
лепезом изворне документације, као и органолошке литературе из којих
се црпе подаци. У овом раду, чији је аутор извођач и истраживач, детаљно
се испитује приступ интерпретатора историјске оријентације специфичном
комерцијалном дискографском пројекту: снимању одабраних Хајднових дела
за соло инструмент са диркама. Акценат је на критичком посматрању циљева,
техничке и музичке припреме таквог подухвата, коришћених инструмената и
низа перспектива путем којих се извођење повезује са методологијом праксе
као истраживања и контрастном онтологијом Хајднових соната.
Кључне речи:
Haydn / fortepiano / performance practiceИзвор:
Музикологија / Musicology, 2014, I, 16, 31-46Издавач:
- Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - JOUR AU - Irving, John PY - 2014 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3886 AB - In April 2014, fortepianist and Mozart specialist John Irving recorded a CD of solo keyboard sonatas by Joseph Haydn, using a modern copy of a Viennese fortepiano of Haydn’s era. This is an account of the project written from the performer’s perspective, examining some relevant issues of historical performance practice, organology, and detailed reflections upon the performer’s preparations (of various musical and technical kinds) for the recording. AB - Историјски засновано извођење данас је постало широко распрострањено. Број наступа и снимака осмишљених на тај начин расте заједно са широком лепезом изворне документације, као и органолошке литературе из којих се црпе подаци. У овом раду, чији је аутор извођач и истраживач, детаљно се испитује приступ интерпретатора историјске оријентације специфичном комерцијалном дискографском пројекту: снимању одабраних Хајднових дела за соло инструмент са диркама. Акценат је на критичком посматрању циљева, техничке и музичке припреме таквог подухвата, коришћених инструмената и низа перспектива путем којих се извођење повезује са методологијом праксе као истраживања и контрастном онтологијом Хајднових соната. PB - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts T2 - Музикологија / Musicology T1 - Creating Haydn’s Sonatas at the Keyboard – Performer Rights and Responsibilities in Historical Performance T1 - Креирање Хајднових соната за инструменте са диркама: права и одговорности извођача присталица историјски заснованог приступа SP - 31 EP - 46 VL - I IS - 16 DO - 10.2298/MUZ1416031I UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3886 ER -
@article{ author = "Irving, John", year = "2014", abstract = "In April 2014, fortepianist and Mozart specialist John Irving recorded a CD of solo keyboard sonatas by Joseph Haydn, using a modern copy of a Viennese fortepiano of Haydn’s era. This is an account of the project written from the performer’s perspective, examining some relevant issues of historical performance practice, organology, and detailed reflections upon the performer’s preparations (of various musical and technical kinds) for the recording., Историјски засновано извођење данас је постало широко распрострањено. Број наступа и снимака осмишљених на тај начин расте заједно са широком лепезом изворне документације, као и органолошке литературе из којих се црпе подаци. У овом раду, чији је аутор извођач и истраживач, детаљно се испитује приступ интерпретатора историјске оријентације специфичном комерцијалном дискографском пројекту: снимању одабраних Хајднових дела за соло инструмент са диркама. Акценат је на критичком посматрању циљева, техничке и музичке припреме таквог подухвата, коришћених инструмената и низа перспектива путем којих се извођење повезује са методологијом праксе као истраживања и контрастном онтологијом Хајднових соната.", publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts", journal = "Музикологија / Musicology", title = "Creating Haydn’s Sonatas at the Keyboard – Performer Rights and Responsibilities in Historical Performance, Креирање Хајднових соната за инструменте са диркама: права и одговорности извођача присталица историјски заснованог приступа", pages = "31-46", volume = "I", number = "16", doi = "10.2298/MUZ1416031I", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3886" }
Irving, J.. (2014). Creating Haydn’s Sonatas at the Keyboard – Performer Rights and Responsibilities in Historical Performance. in Музикологија / Musicology Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts., I(16), 31-46. https://doi.org/10.2298/MUZ1416031I https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3886
Irving J. Creating Haydn’s Sonatas at the Keyboard – Performer Rights and Responsibilities in Historical Performance. in Музикологија / Musicology. 2014;I(16):31-46. doi:10.2298/MUZ1416031I https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3886 .
Irving, John, "Creating Haydn’s Sonatas at the Keyboard – Performer Rights and Responsibilities in Historical Performance" in Музикологија / Musicology, I, no. 16 (2014):31-46, https://doi.org/10.2298/MUZ1416031I ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3886 .