Приказ основних података о документу
The sketches for Alfred Schnittke's Symphony no. 3, and what they (don't) tell us?
Skice za Simfoniju br. 3 Alfreda Šnitkea, i šta nam one (ne) otkrivaju?
dc.creator | Medić, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2018-05-07T11:38:58Z | |
dc.date.available | 2018-05-07T11:38:58Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.issn | 1450-9814 (print) | |
dc.identifier.uri | https://dais.sanu.ac.rs/123456789/2731 | |
dc.description.abstract | The analysis of Alfred Schnittke's Symphony No. 3 that I present in this paper is based on my study of Schnittke's sketches from the Juilliard Manuscripts Collection. The importance of these manuscripts, which (to my knowledge) are discussed in a peer reviewed publication for the first time, is twofold. On the one hand, the sketches make it possible to correct errors found in earlier analyses of this symphony; in particular, they provide plenty of information on Schnittke's manipulation of thematic material and the overall constructive principles. On the other hand, although the sketches fail to broach a coherent narrative, they do hint at Schnittke's hidden intentions and provide clues for an informed reading of this idiosyncratic work and its possible meanings. | en |
dc.description.abstract | U ovom radu analiziram Simfoniju br. 3 (1981) Alfreda Šnitkea (1934-1998) na osnovu skica koje čine deo Džulijardove rukopisne kolekcije (The Juilliard Manuscripts Collection). Značaj ovih skica, koje se, prema mom saznanju, prvi put razmatraju u naučnom časopisu, jeste dvostruk. S jedne strane, skice su mi omogućile da ispravim brojne greške prisutne u ranijim analizama ove simfonije, a posebno je značajno što one pružaju obilje informacija o Šnitkeovim načinima rada sa tematskim materijalom i konstruktivnim principima. S druge strane, mada na osnovu skica nije moguće odgonetnuti nedvosmisleno 'značenje' Šnitkeovih muzičkih simbola, one ipak ukazuju na kompozitorove skrivene namere i pružaju dovoljno 'uputstava' za novo čitanje ove, po mnogo čemu neobične, simfonije. Premda ovo delo naizgled predstavlja Šnitkeov omaž nemačko-austrijskoj muzičkoj tradiciji, moj ključni argument jeste da je taj omaž krajnje problematičan i dvosmislen. Naime, Šnitke sprovodi dva paralelna i međusobno povezana narativna toka, od kojih se prvi tiče istorijskog razvoja nemačke muzike i njene postupne 'degeneracije', dok se drugi odnosi na sunovrat čitave nemačke nacije i njene kulture u XX veku. | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177004/RS// | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Музикологија / Musicology | |
dc.subject | Alfred Schnittke | en |
dc.subject | symphony | en |
dc.subject | Juilliard Manuscript Collection | en |
dc.subject | sketches | en |
dc.subject | catalogue | en |
dc.subject | polystylism | en |
dc.subject | monograms | en |
dc.subject | German music | en |
dc.title | The sketches for Alfred Schnittke's Symphony no. 3, and what they (don't) tell us? | en |
dc.title | Skice za Simfoniju br. 3 Alfreda Šnitkea, i šta nam one (ne) otkrivaju? | sr |
dc.type | article | |
dc.rights.license | BY-NC-ND | |
dcterms.abstract | Медић Ивана; Скице за Симфонију бр. 3 Aлфреда Шниткеа, и шта нам оне (не) откривају?; Скице за Симфонију бр. 3 Aлфреда Шниткеа, и шта нам оне (не) откривају?; | |
dc.citation.spage | 169 | |
dc.citation.epage | 213 | |
dc.citation.issue | 15 | |
dc.identifier.doi | 10.2298/MUZ1315169M | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.identifier.fulltext | https://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/20477/2809.pdf | |
dc.citation.other | (15): 169-213 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2731 |