Приказ основних података о документу

Skice za Simfoniju br. 3 Alfreda Šnitkea, i šta nam one (ne) otkrivaju?

dc.creatorMedić, Ivana
dc.date.accessioned2018-05-07T11:38:58Z
dc.date.available2018-05-07T11:38:58Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1450-9814 (print)
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/2731
dc.description.abstractThe analysis of Alfred Schnittke's Symphony No. 3 that I present in this paper is based on my study of Schnittke's sketches from the Juilliard Manuscripts Collection. The importance of these manuscripts, which (to my knowledge) are discussed in a peer reviewed publication for the first time, is twofold. On the one hand, the sketches make it possible to correct errors found in earlier analyses of this symphony; in particular, they provide plenty of information on Schnittke's manipulation of thematic material and the overall constructive principles. On the other hand, although the sketches fail to broach a coherent narrative, they do hint at Schnittke's hidden intentions and provide clues for an informed reading of this idiosyncratic work and its possible meanings.en
dc.description.abstractU ovom radu analiziram Simfoniju br. 3 (1981) Alfreda Šnitkea (1934-1998) na osnovu skica koje čine deo Džulijardove rukopisne kolekcije (The Juilliard Manuscripts Collection). Značaj ovih skica, koje se, prema mom saznanju, prvi put razmatraju u naučnom časopisu, jeste dvostruk. S jedne strane, skice su mi omogućile da ispravim brojne greške prisutne u ranijim analizama ove simfonije, a posebno je značajno što one pružaju obilje informacija o Šnitkeovim načinima rada sa tematskim materijalom i konstruktivnim principima. S druge strane, mada na osnovu skica nije moguće odgonetnuti nedvosmisleno 'značenje' Šnitkeovih muzičkih simbola, one ipak ukazuju na kompozitorove skrivene namere i pružaju dovoljno 'uputstava' za novo čitanje ove, po mnogo čemu neobične, simfonije. Premda ovo delo naizgled predstavlja Šnitkeov omaž nemačko-austrijskoj muzičkoj tradiciji, moj ključni argument jeste da je taj omaž krajnje problematičan i dvosmislen. Naime, Šnitke sprovodi dva paralelna i međusobno povezana narativna toka, od kojih se prvi tiče istorijskog razvoja nemačke muzike i njene postupne 'degeneracije', dok se drugi odnosi na sunovrat čitave nemačke nacije i njene kulture u XX veku.sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177004/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceМузикологија / Musicology
dc.subjectAlfred Schnittkeen
dc.subjectsymphonyen
dc.subjectJuilliard Manuscript Collectionen
dc.subjectsketchesen
dc.subjectcatalogueen
dc.subjectpolystylismen
dc.subjectmonogramsen
dc.subjectGerman musicen
dc.titleThe sketches for Alfred Schnittke's Symphony no. 3, and what they (don't) tell us?en
dc.titleSkice za Simfoniju br. 3 Alfreda Šnitkea, i šta nam one (ne) otkrivaju?sr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractМедић Ивана; Скице за Симфонију бр. 3 Aлфреда Шниткеа, и шта нам оне (не) откривају?; Скице за Симфонију бр. 3 Aлфреда Шниткеа, и шта нам оне (не) откривају?;
dc.citation.spage169
dc.citation.epage213
dc.citation.issue15
dc.identifier.doi10.2298/MUZ1315169M
dc.type.versionpublishedVersion
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/20477/2809.pdf
dc.citation.other(15): 169-213
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2731


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу