Приказ основних података о документу
Toru Takemitsu, novembr steps - Oppositions et complémentarités des traditions
Toru Takemicu, November steps - sukobljavanja i dopunjavanja tradicija
dc.creator | Bosseur, Jean-Yves | |
dc.date.accessioned | 2018-05-07T11:19:28Z | |
dc.date.available | 2018-05-07T11:19:28Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.issn | 1450-9814 (print) | |
dc.identifier.uri | https://dais.sanu.ac.rs/123456789/2558 | |
dc.description.abstract | Dans November Steps (1967) T. Takemitsu démontre des complémentarités d'idées de sources orientales et occidentales. Fondée sur le principe de variations, l'œuvre fait des références au même procédé dans une forme de musique japonaise du XVIIe s. (koto) et à certaines oeuvres de Debussy (Prélude à l'après-midi d'un faune, Jeux). Les instruments traditionnels japonais (biwa et shakuhachi) sont confrontés à ceux de provenance occidentale. Takemitsu cherche des points communs entre traditions occidentale et orientale, pas seulement des conflits | fr |
dc.description.abstract | U Takemicuovom delu iz 1967. godine November steps (Novembarski koraci) primetan je rad sa idejama (daleko)istočnog i zapadnog porekla koje su nekad postavljene u komplementaran, a nekad u opozicijski odnos. Kompozitor uostalom, ističe da ne traga samo za sukobima između ovih dveju složenih i široko-obuhvatnih tradicija, već i za njihovim zajedničkim tačkama. Delo je komponovano za ansambl u kome, pored zapadnih, ima i tradicionalnih japanskih instrumenata (biva i šakuhači). Zasnovano na varijacionom principu, ono budi asocijacije na sličan prosede koji se primenjivao u japanskom žanru koto iz 17. veka, kao i na kompozicioni metod koji je u osnovi nekih Debisijevih dela (Prelid za popodne jednog fauna, Igre). Prostorna dispozicija izvora zvuka igra važnu ulogu u ovom Takemicuovom delu, kao i u nekim drugim, što se može dovesti u vezu s kompozitorovim interesovanjem za prirodu, posebno za vrtove. Instrumentalni tembri su krajnje rafinirani, naročito u kombinacijama srodnih istočnih i zapadnih instrumenata. Naslov dela aludira na mesec u kome je ono nastalo, kao i na ideju varijacija, odnosno koraka, etapa. | sr |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Музикологија / Musicology | |
dc.subject | Toru Takemitsu | FRA |
dc.subject | musique japonaise contemporaine | FRA |
dc.subject | orient et occident dans la musique moderne | FRA |
dc.title | Toru Takemitsu, novembr steps - Oppositions et complémentarités des traditions | FRA |
dc.title | Toru Takemicu, November steps - sukobljavanja i dopunjavanja tradicija | sr |
dc.type | article | |
dc.rights.license | BY-NC-ND | |
dcterms.abstract | Боссеур Јеан-Yвес; Тору Такемитсу, новембр степс - Оппоситионс ет цомплéментаритéс дес традитионс; Тору Такемицу, Новембер степс - сукобљавања и допуњавања традиција; Тору Такемицу, Новембер степс - сукобљавања и допуњавања традиција; | |
dc.citation.spage | 145 | |
dc.citation.epage | 152 | |
dc.citation.issue | 5 | |
dc.identifier.doi | 10.2298/MUZ0505145B | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.identifier.fulltext | https://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/20292/2636.pdf | |
dc.citation.other | (5): 145-152 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2558 |