Приказ основних података о документу

Између традиције и субверзије. Третман фолклоризованих музичких референци у раним дугометражним филмовима Педра Алмодовара

dc.contributorЛајић Михајловић, Данка
dc.creatorBuljančević, Rastko
dc.date.accessioned2022-06-30T22:14:18Z
dc.date.available2022-06-30T22:14:18Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issnPrint: 1450-9814; Online: 2406-0976
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/13052
dc.description.abstractThe subject of this paper is the unconventional and highly subversive treatment of musical material of folkloric origin in the films of Pedro Almodóvar: Pepi, Luci, Bom and Other Girls on the Heap (Pepi, Luci, Bom y otras chicas del montón, 1980) and Labyrinth of Passion (Laberinto de pasiones, 1982). These films are representative examples of the director’s experimental artistic poetics based on the interweaving of local and global cultural features. The focus is, therefore, on the folkloric elements of the Spanish and Catalan musical tradition and their transformation and recontextualisation in relation to the socio-political reality of post-fascist Spain. Consequently, well-known theatrical musical pieces and dances such as the pasodoble, zarzuela and sardana acquire transgressive qualities through an unusual play with traditional and postmodern signifiers, aimed at overthrowing conservative patriarchal authority under the Francoist regime.sr
dc.description.abstractПредмет истраживања у овом раду јесте неконвенционални и крајње субверзиван третман музичког материјала фолклорне провенијенције у филмовима Педра Алмодовара – Пепи, Луси, Бом и друге дјевојке са гомиле (Pepi, Luci, Bom y otras chicas del montón, 1980) и Лавиринт страсти (Laberinto de pasiones, 1982). Ријеч је, дакле, о оним филмовима који се могу сматрати репрезентативним примјером редитељеве експерименталне умјетничке поетике, засноване на међусобном преплитању локалних и глобалних обиљежја културе. Нагласак је, притом, на фолклорним елементима шпанске и каталонске музичке традиције, и њиховој трансформацији и реконтекстуализацији у односу на друштвено-политичку реалност постфашистичке Шпаније. Тако и препознатљиви музичко-сценски и плесни облици попут пасадобла, зарзуеле и сардане, кроз несвакидашњу игру традиционалних и постмодернистичких означитеља, попримају трансгресивна својства којим се у значајној мјери поништава конзервативни патријархални ауторитет у доба франкизма.sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : Музиколошки институт САНУsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceМузикологија / Musicology 32 (I/2022)sr
dc.subjectPedro Almodóvarsr
dc.subjectfilm musicsr
dc.subjectmusical folkloresr
dc.subjectPepi, Luci, Bom and Other Girls on the Heapsr
dc.subjectLabyrinth of Passionsr
dc.subjectПедро Алмодоварsr
dc.subjectфилмска музикаsr
dc.subjectмузички фолклорsr
dc.subjectПепи, Луси, Бом и друге дјевојке са гомилеsr
dc.subjectЛавиринт страстиsr
dc.titleBetween Tradition and Subversion. Treatment of Folklorised Musical References in the Early Feature Films of Pedro Almodóvarsr
dc.titleИзмеђу традиције и субверзије. Третман фолклоризованих музичких референци у раним дугометражним филмовима Педра Алмодовараsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.citation.spage162
dc.citation.epage181
dc.citation.volume1
dc.citation.issue32
dc.identifier.doi10.2298/MUZ2232161B
dc.identifier.cobiss173918727
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/52059/bitstream_52059.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13052


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу