Персуазивни и манипулативни потенцијал глаголских облика у рекламно-пропагандном жанру у политичком дискурсу
Persuasive and Manipulative Potential of Verb Forms in the Genre of Advertising and Propaganda in the Political Discourse
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
The corpus for this study consists of advertising and promotional material in Serbia
used in election campaigns in the period from 1990 to 2014. Posters, leaflets, and
video-clips were considered in this study. The most general criteria with which we
complied it is formulated in the works of leading critical linguists – in the political
discourse analysis all linguistic strategies that can be politically contextualized must
be taken in consideration. In more specific words, we have directed our attention in
this study towards the most frequent verb forms which are politically potent, motivated
by manipulative or persuasive goals. The methodology involved the formal linguistic
analytical and descriptive approach accompanied by critical interpretation.
Предмет овог рада јесте персуазивни и манипулативни потенцијал
глаголских облика у рекламно-пропагандном жанру у политичком дискурсу на
материјалу српског језика. Циљ рада јесте испитати значења најфреквентнијих
глаголских облика у слоганима и лецима коришћеним у изборним кампањама
за локалне, парламентарне и председничке изборе у периоду од 1990. године до
2014. године, као и указати на стилску маркираност појединих глаголских облика. Полазимо од претпоставке да се у рекламно-пропагандном жанру као централном жанру политичког дискурса персуазивна и манипулативна стратегија
остварују различитим језичким средствима, те тако стилски потентни постају
и глаголски облици. Истраживање показује да су доминантни глаголски облици
презент и футур први, при чему је евидентна изнијансираност у значењу у зависности од лингвистичког, али и ванлингвистичког контекста.
Ključne reči:
политички дискурс; рекламно-пропагандни жанр; манипулација / Political Discourse; Advertising and Propaganda Genre; ManipulationIzvor:
Jezik, književnost, vreme : zbornik radova. Jezička istraživanja, 2017, 269-283Izdavač:
- Niš : Filozofski fakultet
Finansiranje / projekti:
- Lingvistička istraživanja savremenog srpskog književnog jezika i izrada Rečnika srpskohrvatskog književnog i narodnog jezika SANU (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-178009)
TY - CONF AU - Слијепчевић, Светлана PY - 2017 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12478 AB - The corpus for this study consists of advertising and promotional material in Serbia used in election campaigns in the period from 1990 to 2014. Posters, leaflets, and video-clips were considered in this study. The most general criteria with which we complied it is formulated in the works of leading critical linguists – in the political discourse analysis all linguistic strategies that can be politically contextualized must be taken in consideration. In more specific words, we have directed our attention in this study towards the most frequent verb forms which are politically potent, motivated by manipulative or persuasive goals. The methodology involved the formal linguistic analytical and descriptive approach accompanied by critical interpretation. AB - Предмет овог рада јесте персуазивни и манипулативни потенцијал глаголских облика у рекламно-пропагандном жанру у политичком дискурсу на материјалу српског језика. Циљ рада јесте испитати значења најфреквентнијих глаголских облика у слоганима и лецима коришћеним у изборним кампањама за локалне, парламентарне и председничке изборе у периоду од 1990. године до 2014. године, као и указати на стилску маркираност појединих глаголских облика. Полазимо од претпоставке да се у рекламно-пропагандном жанру као централном жанру политичког дискурса персуазивна и манипулативна стратегија остварују различитим језичким средствима, те тако стилски потентни постају и глаголски облици. Истраживање показује да су доминантни глаголски облици презент и футур први, при чему је евидентна изнијансираност у значењу у зависности од лингвистичког, али и ванлингвистичког контекста. PB - Niš : Filozofski fakultet C3 - Jezik, književnost, vreme : zbornik radova. Jezička istraživanja T1 - Персуазивни и манипулативни потенцијал глаголских облика у рекламно-пропагандном жанру у политичком дискурсу T1 - Persuasive and Manipulative Potential of Verb Forms in the Genre of Advertising and Propaganda in the Political Discourse SP - 269 EP - 283 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12478 ER -
@conference{ author = "Слијепчевић, Светлана", year = "2017", abstract = "The corpus for this study consists of advertising and promotional material in Serbia used in election campaigns in the period from 1990 to 2014. Posters, leaflets, and video-clips were considered in this study. The most general criteria with which we complied it is formulated in the works of leading critical linguists – in the political discourse analysis all linguistic strategies that can be politically contextualized must be taken in consideration. In more specific words, we have directed our attention in this study towards the most frequent verb forms which are politically potent, motivated by manipulative or persuasive goals. The methodology involved the formal linguistic analytical and descriptive approach accompanied by critical interpretation., Предмет овог рада јесте персуазивни и манипулативни потенцијал глаголских облика у рекламно-пропагандном жанру у политичком дискурсу на материјалу српског језика. Циљ рада јесте испитати значења најфреквентнијих глаголских облика у слоганима и лецима коришћеним у изборним кампањама за локалне, парламентарне и председничке изборе у периоду од 1990. године до 2014. године, као и указати на стилску маркираност појединих глаголских облика. Полазимо од претпоставке да се у рекламно-пропагандном жанру као централном жанру политичког дискурса персуазивна и манипулативна стратегија остварују различитим језичким средствима, те тако стилски потентни постају и глаголски облици. Истраживање показује да су доминантни глаголски облици презент и футур први, при чему је евидентна изнијансираност у значењу у зависности од лингвистичког, али и ванлингвистичког контекста.", publisher = "Niš : Filozofski fakultet", journal = "Jezik, književnost, vreme : zbornik radova. Jezička istraživanja", title = "Персуазивни и манипулативни потенцијал глаголских облика у рекламно-пропагандном жанру у политичком дискурсу, Persuasive and Manipulative Potential of Verb Forms in the Genre of Advertising and Propaganda in the Political Discourse", pages = "269-283", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12478" }
Слијепчевић, С.. (2017). Персуазивни и манипулативни потенцијал глаголских облика у рекламно-пропагандном жанру у политичком дискурсу. in Jezik, književnost, vreme : zbornik radova. Jezička istraživanja Niš : Filozofski fakultet., 269-283. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12478
Слијепчевић С. Персуазивни и манипулативни потенцијал глаголских облика у рекламно-пропагандном жанру у политичком дискурсу. in Jezik, književnost, vreme : zbornik radova. Jezička istraživanja. 2017;:269-283. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12478 .
Слијепчевић, Светлана, "Персуазивни и манипулативни потенцијал глаголских облика у рекламно-пропагандном жанру у политичком дискурсу" in Jezik, književnost, vreme : zbornik radova. Jezička istraživanja (2017):269-283, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12478 .