О пружању утехе саговорнику у говору свакодневне комуникације
К вопросу об утешении собеседника в речи повседневной коммуникации
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
В работе с семантико-прагматической точки зрения представлены
два типа речевых стратегий, которыми в речи повседневной коммуникации дается утешение собеседнику. Первый тип стратегии имеет целью – ʼнавести собеседника успокоитьсяʼ. Второй тип стратегии имеет
целью – ʼубедить, заверить собеседника в том, что все в порядке, т. е.,
что все будет в порядкеʼ. Коммуникативные единицы (КЕ), осуществляющие те стратегии на формальном плане, имеют отличительную
синтаксическую структуру, содержат характерную лексику и многие
из них функционируют в языке как формулы речевого этикета.
У раду су са семантичко-прагматичког аспекта представљена два
типа говорних стратегија којима се у говору свакодневне комуникације пружа утеха саговорнику, односно представљене су комуникативне јединице
(КЈ) којима се те стратегије остварују. Анализа је показала да КЈ којима
се остварују стратегије у пружању утехе на формалном плану имају
препознатљиву синтаксичку структуру, да садрже карактеристичну лексику
и да многе функционишу у језику као формуле говорне етикеције.
Ključne reči:
утешать (кого-н.); выражение сочувствия; речевой жанр; речевые стратегии; речевой этикет; повседневная коммуникация / пружање утехе; изражавање саосећања; говорни жанр; говорне стратегије; говорна етикеција; свакодневна комуникација / providing comfort; expressing sympathy; speech genre; speech strategies; speech etiquette; everyday communicationIzvor:
Наш језик, 2019, 50, 2, 541-550Izdavač:
- Београд : Институт за српски језик САНУ
Finansiranje / projekti:
- Lingvistička istraživanja savremenog srpskog književnog jezika i izrada Rečnika srpskohrvatskog književnog i narodnog jezika SANU (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-178009)
Kolekcije
TY - JOUR AU - Милосављевић, Бојана С. PY - 2019 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/10298 AB - В работе с семантико-прагматической точки зрения представлены два типа речевых стратегий, которыми в речи повседневной коммуникации дается утешение собеседнику. Первый тип стратегии имеет целью – ʼнавести собеседника успокоитьсяʼ. Второй тип стратегии имеет целью – ʼубедить, заверить собеседника в том, что все в порядке, т. е., что все будет в порядкеʼ. Коммуникативные единицы (КЕ), осуществляющие те стратегии на формальном плане, имеют отличительную синтаксическую структуру, содержат характерную лексику и многие из них функционируют в языке как формулы речевого этикета. AB - У раду су са семантичко-прагматичког аспекта представљена два типа говорних стратегија којима се у говору свакодневне комуникације пружа утеха саговорнику, односно представљене су комуникативне јединице (КЈ) којима се те стратегије остварују. Анализа је показала да КЈ којима се остварују стратегије у пружању утехе на формалном плану имају препознатљиву синтаксичку структуру, да садрже карактеристичну лексику и да многе функционишу у језику као формуле говорне етикеције. PB - Београд : Институт за српски језик САНУ T2 - Наш језик T1 - О пружању утехе саговорнику у говору свакодневне комуникације T1 - К вопросу об утешении собеседника в речи повседневной коммуникации SP - 541 EP - 550 VL - 50 IS - 2 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10298 ER -
@article{ author = "Милосављевић, Бојана С.", year = "2019", abstract = "В работе с семантико-прагматической точки зрения представлены два типа речевых стратегий, которыми в речи повседневной коммуникации дается утешение собеседнику. Первый тип стратегии имеет целью – ʼнавести собеседника успокоитьсяʼ. Второй тип стратегии имеет целью – ʼубедить, заверить собеседника в том, что все в порядке, т. е., что все будет в порядкеʼ. Коммуникативные единицы (КЕ), осуществляющие те стратегии на формальном плане, имеют отличительную синтаксическую структуру, содержат характерную лексику и многие из них функционируют в языке как формулы речевого этикета., У раду су са семантичко-прагматичког аспекта представљена два типа говорних стратегија којима се у говору свакодневне комуникације пружа утеха саговорнику, односно представљене су комуникативне јединице (КЈ) којима се те стратегије остварују. Анализа је показала да КЈ којима се остварују стратегије у пружању утехе на формалном плану имају препознатљиву синтаксичку структуру, да садрже карактеристичну лексику и да многе функционишу у језику као формуле говорне етикеције.", publisher = "Београд : Институт за српски језик САНУ", journal = "Наш језик", title = "О пружању утехе саговорнику у говору свакодневне комуникације, К вопросу об утешении собеседника в речи повседневной коммуникации", pages = "541-550", volume = "50", number = "2", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10298" }
Милосављевић, Б. С.. (2019). О пружању утехе саговорнику у говору свакодневне комуникације. in Наш језик Београд : Институт за српски језик САНУ., 50(2), 541-550. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10298
Милосављевић БС. О пружању утехе саговорнику у говору свакодневне комуникације. in Наш језик. 2019;50(2):541-550. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10298 .
Милосављевић, Бојана С., "О пружању утехе саговорнику у говору свакодневне комуникације" in Наш језик, 50, no. 2 (2019):541-550, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10298 .